De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

de waan

Well-known member
Terug naar die mogelijke regionale indeling. Ik ben namelijk bang dat het een hoop onvrede gaat opleveren.

Ik had gisteren hetzelfde gedaan en was ook al tot de conclusie gekomen dat de Bollenstreek waarschijnlijk gesplitst moet worden, uitgaande van de huidige ranglijsten. Of je moet een aantal clubs uit Zuid Gelderland (Juliana'31, Jong Achilles) naar noord doen, maar dat is ook niet handig.
 

Keyser S?ze

New member
Omdat zaterdagmiddag een waardeloze kuttijd is om te voetballen?

Dat is juist de mooiste tijd. Om 14.30 naar het eerste kijken en dan bier drinken tot een uur of 8. Dan val je op zaterdagavond in slaap op de bank en heb je de zondag om bij te komen. En maandag weer fris aan het werk.

Die derde helft op zondag lijkt mij toch een stuk lastiger als op maandagmorgen de wekker weer vroeg af gaat.
 

Joost

Well-known member
Dat is juist de mooiste tijd. Om 14.30 naar het eerste kijken en dan bier drinken tot een uur of 8. Dan val je op zaterdagavond in slaap op de bank en heb je de zondag om bij te komen. En maandag weer fris aan het werk.

Die derde helft op zondag lijkt mij toch een stuk lastiger als op maandagmorgen de wekker weer vroeg af gaat.

Ik ben het helemaal met Waan eens. Zaterdag een hoop nuttige dingen doen, 's avonds lekker naar Roda of een verjaardag ofzo. 's Zondags uitslapen en lekker om half drie richting het sportterrein.
 

noordooster

Well-known member
Terug naar die mogelijke regionale indeling. Ik ben namelijk bang dat het een hoop onvrede gaat opleveren.

Als we kijken naar de clubs die zich momenteel voor de topklasse zouden plaatsen (nummers 8 tm 15 huidige TK, 6 beloftenteams, 6 koplopers hoofdklasse) dan ligt het zwaartepunt in Zuid Holland.

Friesland; 2x Sneek en Harkema,
Gronignen; Be Quick
Drenthe; niets
Overijssel; HSC 21
Gelderland; DVS'33, Achilles 29, De Graafschap
Flevoland; Almere
Brabant; Dongen, Brabant United, JVC
Limburg; EVV
Zeeland; niets
Utrecht, Magreb Hercules, IJsselmeervogels
Noord Holland; AZ, Volendam, Huizen
Zuid Holland 9 clubs

Als je een werkelijke Noord-Zuid scheiding gaat aanhouden dan ligt een grens vermoedelijk tussen Den Haag en de Bollenstreek. Daar zullen ze in die regio niet blij van worden.
Oost-West is voor de clubs in Friesland en Limburg een drama.

Het meest voor de hand liggend is een splitsing Zuid-West & Noord-Oost waarbij clubs uit Noord en Zuid Holland gescheiden worden.

Overigens tel ik bij jouw indeling maar 28 clubs terwijl het er toch 36 moeten zijn ?
De andere 8 zullen uit die p/d regeling moeten komen.
En het maakt natuurlijk wel uit waar die 8 vandaan komen.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Overigens tel ik bij jouw indeling maar 28 clubs terwijl het er toch 36 moeten zijn ?
Of zijn het er 17 uit Zuid-Holland ?
Die zouden dan niets liever willen dan bij elkaar in zitten, denk ik.

Je mist 8 clubs die via de nacompetitie zich moeten plaatsen. Dat kan van alles zijn dus die heb ik niet meegenomen.
 

de waan

Well-known member
Ik ben het helemaal met Waan eens. Zaterdag een hoop nuttige dingen doen, 's avonds lekker naar Roda of een verjaardag ofzo. 's Zondags uitslapen en lekker om half drie richting het sportterrein.
Die weekenden vroeger toen ik toch nog niks te doen had waren helemaal geweldig. Zaterdagmorgen met de pupillen op pad, 's middags naar A1of B1 kijken, daarna de kantine in. Zondagmorgen zelf voetballen, daarna weer de kantine in en tenslotte het eerste kijken. En 's avonds in slaap vallen bij Studio Sport.
 

Forza AZ

Well-known member
Als ik als winnaars van de nacompetitie neem de nummers 15 van de Topklasse en de nummers 2 en beste nummer 3 per speeldag van de Hoofdklassen, dan kom ik op deze verdeling uit (clubs gerangschikt van Noord naar Zuid):

Noord
Be Quick 1887
Harkemase Boys
ONS Sneek
Sneek Wit Zwart
Jong AZ
ODIN'59
Jong Volendam
Excelsior'31
Jong Almere City
Quick'20
DVS'33 Ermelo
Huizen
IJsselmeervogels
FC Lisse
VVSB
Noordwijk
Rijnsburgse Boys
Quick Boys

Zuid
FC Rijnvogels
HSC'21
Hercules
Magreb'90
Scheveningen
HBS
DHC
Jong De Graafschap
Westlandia
Capelle
RVVH
Juliana'31
Jong Achilles'29
JVC Cuijk
Jong RKC/Den Bosch
Dongen
EVV
EHC

De grens ligt dan dus exact door de Bollenstreek midden door Katwijk.

PS: Het kan zijn dat de Noord-Zuid volgorde niet exact klopt, want ik ben alleen van de plaatsen uitgegaan en niet van de exacte lokaties van de clubs.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
En dan heb je niet Excelsior '31 - HSC '21 en Rijnvogels - Quick Boys en Magreb - IJsselmeervogels om maar wat te noemen.
Iets waar betrokken clubs wel een beetje van uit gaan neem ik aan.
 

de waan

Well-known member
Ja, dit is wel echt lineaalwerk. Gevoelsmatig zou het in ieder geval een stuk logischer zijn dat wij naar Noord gaan.

Logischer is denk ik HSC'21, Hercules en Magreb'90 naar Noord; Quick Boys, Noordwijk, Rijnsburg naar Zuid.

Dan zijn VVSB en Lisse de Bollenstreekclubs die naar Noord gaan.
 

noordooster

Well-known member
Ja, dit is wel echt lineaalwerk. Gevoelsmatig zou het in ieder geval een stuk logischer zijn dat wij naar Noord gaan.

Logischer is denk ik HSC'21, Hercules en Magreb'90 naar Noord; Quick Boys, Noordwijk, Rijnsburg naar Zuid.

Dan zijn VVSB en Lisse de Bollenstreekclubs die naar Noord gaan.

En daar zullen Lisse en VVSB weer niet blij mee zijn, want dat scheelt hen heel wat recette . Quick Boys op bezoek levert hen veel meer toeschouwers op dan HSC, Magreb en Hercules samen.
Regionaal indelen scheelt ongetwijfeld in reiskosten, maar ik vraag me af of je dat voordeeltje niet weer kwijt bent door verlies aan recette, minder kantine-inkomsten en kosten van verlichting vanwege voetballen om 18.00 uur op zaterdag.
Ik denk bv dat het Harkemase Boys meer oplevert wanneer ze om 14.30 uur thuis voetballen tegen Rijnsburgse Boys dan wanneer ze om 18.00 uur spelen tegen Be Quick 1887 ( min of meer een derby ).
Maar hoe groot is eigenlijk de kans dat er komend seizoen werkelijk regionaal wordt ingedeeld ?
 

Unregistere

Well-known member
Slecht voorbeeld. Zowel Katwijk, VVSB, EVV en Hoek komen normaal gesproken in de zuidelijke klasse te spelen. ;)

Je hebt gelijk. Wilde ik eens een keer de clubs uit Sneek sparen en bewust niet noemen... Nou, vooruit. VVSB - Katwijk en vice versa is denk ik voor beide clubs interessanter dan pakweg VVSB - WKE of Katwijk - Harkemase Boys.

Overigens ben ik ook wel benieuwd wat de KNVB volgend jaar met de hoofdklasse doet. We gaan van drie naar twee, dus daar moet je ook gaan mixen. Pakken ze dan noord-zuid, oost-west of een soort diagonale lijn door Nederland?
 

de waan

Well-known member
En daar zullen Lisse en VVSB weer niet blij mee zijn, want dat scheelt hen heel wat recette . Quick Boys op bezoek levert hen veel meer toeschouwers op dan HSC, Magreb en Hercules samen.

Ja, en dus? Dat heb je wel eens met indelen dat een club pech heeft. Hollandia speelt nu in C net als UDI'19 en OJC een paar jaar terug. Clubs uit Twente spelen wel eens in de noordelijk eerste klasse. Het past nou eenmaal niet altijd precies. Voor hetzelfde geld promoveren Staphorst en ADO'20 in plaats van Rijnvogels en DHC en dan kunnen alle bollenclubs netjes bij elkaar in.
 

de waan

Well-known member
Overigens ben ik ook wel benieuwd wat de KNVB volgend jaar met de hoofdklasse doet. We gaan van drie naar twee, dus daar moet je ook gaan mixen. Pakken ze dan noord-zuid, oost-west of een soort diagonale lijn door Nederland?

Daar wordt sowieso (nog) niet gemixt. Ergens zou het logischer zijn om ook de hoofdklassen bij aan de divisiestructuur te plakken, omdat je vanaf de eerste klasse de competities echt per district verdeeld hebt.
 

Unregistere

Well-known member
Daar wordt sowieso (nog) niet gemixt. Ergens zou het logischer zijn om ook de hoofdklassen bij aan de divisiestructuur te plakken, omdat je vanaf de eerste klasse de competities echt per district verdeeld hebt.

Nee, niet qua speeldag, maar je zult wel de overblijvende clubs uit A, B en C moeten mixen naar twee afdelingen. Dat vroeg ik me dus meer af, hoe ze dan de lijnen trekken.
 

de waan

Well-known member
Ah, oke dan begreep ik het verkeerd. Ik neem aan dat daar ook een noord/zuid verdeling wordt gemaakt al is dat met al die samenklonterende zaterdagclubs misschien weer wat ingewikkelder.
 

Unregistere

Well-known member
Ah, oke dan begreep ik het verkeerd. Ik neem aan dat daar ook een noord/zuid verdeling wordt gemaakt al is dat met al die samenklonterende zaterdagclubs misschien weer wat ingewikkelder.

Ja, precies. In de zaterdaghoofdklasse is er natuurlijk vrij weinig in Brabant en Limburg te vinden, dus zou het me niks verbazen als ze daar meer voor een oost/west variant gaan. Maar ze zitten ook nog met Ajax, die mogen niet in de regio Rijnmond spelen. Althans, dat was altijd beleid.
 
Bovenaan