De piramide

De piramide


  • Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Omdat of omdat je het niet gewend bent, of omdat je ervan uitgaat dat het je geld kost, of omdat je op zondag liever iets anders doet, of omdat je bang bent dat je het niveau niet meer kan handhaven vanwege teruglopende inkomsten.
Er zijn nogal wat ondernemingen die op basis van zulke principes hun beslissingen nemen :oops:

Dat de KNVB het aan de clubs overlaat lijkt natuurlijk sympathiek ....

Ik zie hiervan ook niet altijd de voordelen. Want hoe weeg je de meningen en neem je ze mee in je besluiten , 49-51 ?
En wie vraag je allemaal om een mening ?
En ik maak in het algemeen maar al te vaak ook mee dat er gezegd wordt dat er wel geluisterd wordt, maar dat dat vervolgens nergens uit blijkt.
 

noordooster

Well-known member
Het is al wel eens ter sprake gekomen: hoe zit dit bij andere sporten in NL? Er zullen vast ook Christelijke volleybal-, handbal-, basketbal- en weet ik niet wat voor clubs zijn. Die zullen dan ook wel eens op zondag ingedeeld worden lijkt me (simpelweg omdat daar de thuisclub echt bepaalt, zo heb ik jarenlang op zondagochtend competitiebadminton gespeeld, simpelweg omdat mijn vereniging op dat moment de sporthal ter beschikking had). Wat dan?

Ik weet dat het bij korfbal als volgt is.
Er zijn ongeveer 580 korfbalverenigingen in Nederland ( waarvan verreweg de meesten niet-christelijk )
Daarvan willen er 520 niet op zondag korfballen . Overigens lang niet altijd om religieuze redenen

Ook bij andere sporten als volleybal, turnen/gymnastiek, handbal zijn er clubs die wel of niet uit principe , niet op zondag sporten.
Aantallen ken ik daarvan niet.
 

noordooster

Well-known member
Eens. Maar dan wel dat de speeltijd bespreekbaar blijft (de thuisclub bepaalt). Als club X om 14.00 wil aftrappen dan kan dat, wil club Y dat om 17.00 dan moet dat ook kunnen. In de 3e divisie zondag speelt men soms zaterdagavond om 19.30. Dat moet ook kunnen.

In de tweede divisie speelde men het afgelopen seizoen zulke wedstrijden veelal om 18.00 uur.
Daar was vooral na afloop van het seizoen grote ontevredenheid over, het kostte toeschouwers en inkomsten.

Als ik me goed herinner was dat tijdstip van 18.00 of 17.00 uur ook een belangrijke reden waarom een mix voorstel voor de derde divisie van HSC 21 het bij lange na niet haalde.

Jonkers van MSC zei te willen gaan voor 14.30 uur omdat een eerder plan met 17.00 uur sneuvelde :
https://www.tweenul.nl/nieuws/msc-grote-meerderheid-clubs-voor-gemengde-hoofdklassen
 

Mug

Member
Stel dat het MSC plan doorgaat , kan dan een zondagclub met twee eerste elftallen aan de kompetitie deelnemen ?
 

noordooster

Well-known member
Dus omdat 'zaterdag' eigenlijk niet wil is het 'meedoen' al een opoffering, terwijl de zondag opoffert om van speeldag en speeltijd te wisselen???
Dat is niet van beide kanten water bij de wijn...

Jonkers van MSC zegt hierover :
" Als zondagverenigingen doen we veel water bij de wijn?, zegt Jonkers. ?Zo voelen wij het ook, maar dat geeft niet, want wij hebben de grootste problemen. We moeten tien jaar vooruit kijken. Straks voetbalt er geen zondagclub uit het noorden meer op niveau. Nu al hebben veel clubs geen tweede elftal meer en is het voor andere clubs om sportieve redenen moeilijk om spelers vanuit het tweede te laten doorstromen naar het eerste, omdat het niveau ontbreekt?.
 

JMD

Well-known member
Jonkers van MSC zegt hierover :
" Als zondagverenigingen doen we veel water bij de wijn”, zegt Jonkers. “Zo voelen wij het ook, maar dat geeft niet, want wij hebben de grootste problemen. We moeten tien jaar vooruit kijken. Straks voetbalt er geen zondagclub uit het noorden meer op niveau. Nu al hebben veel clubs geen tweede elftal meer en is het voor andere clubs om sportieve redenen moeilijk om spelers vanuit het tweede te laten doorstromen naar het eerste, omdat het niveau ontbreekt”.

Klopt helemaal. Maar ik reageerde dan ook op jouw opmerking dat je zei dat zaterdag net zo veel water bij de wijn doet. En dat is je reinste onzin.
 

JMD

Well-known member
Waarom niet ?
AFC zo1 speelt nu toch ook in de gemengde tweede divisie en AFC za1 speelt nu toch ook op zaterdag in de zaterdaghoofdklasse ?
Wat verandert er voor AFC ?
Dat levert onduidelijkheid op. Zo meteen komt AFC zo bij AFC za in de klasse te zitten. Dat kan lijkt me niet.
En verder: als dat mag dan worden de ?chte zaterdagclubs benadeeld: want die hebben geen zondag1, dus die mogen dan maximaal maar 1 club in de hele pyramide hebben? Beetje oneerlijk.

Gewoon 1 team aanwijzen dat je vlaggenschip wordt. (en dus ook die Jongploegen weg)
 

JMD

Well-known member
Tukkervoetbal, ik zou zeggen lees nog eens mijn reacties terug :eek:mg:

JMD Ik vind dit een erg domme reactie die geen recht doet aan wat ik daarover zei.

Leg dan maar eens uit dat het 'wel de lusten niet de lasten' voor je geliefde zaterdagclubs dan niet hoeft op te gaan.
 

TukkerVoetbal

New member
Tukkervoetbal, ik zou zeggen lees nog eens mijn reacties terug :eek:mg:

JMD Ik vind dit een erg domme reactie die geen recht doet aan wat ik daarover zei.

Dat zijn er zoveel inmiddels:eek:mg:
Misschien moeten we er maar mee ophouden met het elkaar proberen te overtuigen. Het schiet nl. niet op. Jij ziet de voordelen of aanleiding niet om in het gemeenschappelijk belang te denken. Ik heb niets tegen zaterdagvoetbal, een thuiswedstrijd van een zaterdagteam mag van mij altijd op zaterdag gespeeld worden. Ik heb wel grote bezwaren als het andersom, om verschillende redenen, onbespreekbaar is. Sterker nog: op zaterdag om 17:00 uur is voor vele zaterdagclubs al een brug te ver. Dan ben je dus alleen maar met je eigen belangetjes bezig en niet met het totaal. Dat noem ik kortzichtig, asociaal en dom.
 

noordooster

Well-known member
Klopt helemaal. Maar ik reageerde dan ook op jouw opmerking dat je zei dat zaterdag net zo veel water bij de wijn doet. En dat is je reinste onzin.

Je verdraait mijn woorden.
Ik heb nergens gezegd dat ze evenveel water bij de wijn doen.
Ik ben het met Jonkers eens dat zondag meer water bij de wijn doet en dat zoiets begrijpelijk is, omdat het zondagvoetbal met allemaal problemen te maken heeft
 

noordooster

Well-known member
Dat zijn er zoveel inmiddels:eek:mg:
Misschien moeten we er maar mee ophouden met het elkaar proberen te overtuigen. Het schiet nl. niet op. Jij ziet de voordelen of aanleiding niet om in het gemeenschappelijk belang te denken. Ik heb niets tegen zaterdagvoetbal, een thuiswedstrijd van een zaterdagteam mag van mij altijd op zaterdag gespeeld worden. Ik heb wel grote bezwaren als het andersom, om verschillende redenen, onbespreekbaar is. Sterker nog: op zaterdag om 17:00 uur is voor vele zaterdagclubs al een brug te ver. Dan ben je dus alleen maar met je eigen belangetjes bezig en niet met het totaal. Dat noem ik kortzichtig, asociaal en dom.

Dat mag je vinden.
Ik ken jouw mening onderhand en jij de mijne.
Op een aantal punten zijn we het gewoon niet eens.
Ik slaap er niet minder om en ik hoop jij ook niet. :eek:mg:
 

SanMark.

Well-known member
Voor iemand die elke dag haast zegt om te stoppen met reageren. Plaatst je aardig veel tekst.

Toevallig misschien dat je dat zegt op de momenten dat je weer finaal klem bent geluld.
 

noordooster

Well-known member
Leg dan maar eens uit dat het 'wel de lusten niet de lasten' voor je geliefde zaterdagclubs dan niet hoeft op te gaan.

Ik heb dat allemaal wel ooit eens opgeschreven, maar voor jou:

Ik vind het al wat ver gezocht om de punten die Tukkervoetbal noemt te zien als lusten die je ontvangt.
Voor die zaken ben je toch lid van de KNVB en daar betaal je ook gewoon voor.
Net zo min als dat ik een verzekerings uitkering bij een autobotsing als een lust zie.
Ik zie dat meer als een recht omdat ik er premie voor betaal.

Maar stel dat je het als lust ziet, dan zie ik nog niet dat je automatisch daarom de last zou moeten accepteren om op zaterdag te voetballen als je hoogste orgaan, de ledenvergadering, dat niet wil of wanneer de statuten zondagvoetbal uitsluiten of wanneer er een statuut met de KNVB is ondertekend waarbij zaterdagverenigingen ( die lid zijn van de BAV ) niet verplicht kunnen worden op zondag te voetballen.

Je kunt niet tegenover elke "lust" ook elke "last" zetten.
Op verzoek kan ik je daarvan nog vele andere voorbeelden geven.
Maar......denk er gerust anders over.
 

noordooster

Well-known member
Voor iemand die elke dag haast zegt om te stoppen met reageren. Plaatst je aardig veel tekst.

Toevallig misschien dat je dat zegt op de momenten dat je weer finaal klem bent geluld.

Met dat bovenste heb je gelijk. Hoewel..." elke dag ?"
Maar het staat volgens mij wel allemaal in het juiste topic en ik gebruik geen vloekwoorden, scheldwoorden of andere onfatsoenlijkheden. Dus er lijkt me geen reden voor moderatoren om bijdragen van mij te verwijderen.
Dat ik soms dingen herhaal komt vooral omdat ik iedereen graag zoveel mogelijk fatsoenlijk antwoord wil geven.

IK heb me nooit klem geluld gevoeld. Maar wellicht een kwestie van interpretatie ?
En het is natuurlijk een gemakkelijke reactie als je iemand in een kwaad daglicht wil stellen .
Jij hebt wel vaker last van zulke ongenuanceerde uitspraken.
Feit is wel dat mij opvalt dat mijn reacties op DVK vaak voor veel discussie zorgen en daar is een forum voor, lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan