SanMark.
Well-known member
Wie ? Jij ?
Gaap. Straks word het vuur weer te heet aan je schenen en last je weer een rustperiode in en dan begin je daarna weer van voor af aan. Dus dan kan ik het gewoon beter kort houden.
Wie ? Jij ?
Gaap. Straks word het vuur weer te heet aan je schenen en last je weer een rustperiode in en dan begin je daarna weer van voor af aan. Dus dan kan ik het gewoon beter kort houden.
Je plaat begint wat krassen te vertonen. mg:
Inderdaad, ik ben een groot voorstander van weekendvoetbal ( die term gebruikte VdZee ook in zijn column dus daar put ik hoop uit !). Weekendvoetbal waarbij de thuisspelende vereniging het recht heeft om de speeldag en aanvangstijd te bepalen. Icm het versoepelen van het licentiesysteem in de JL, verplichte promotie/degradatie ?n strenge controle op spelersbetalingen denk ik dat er een veel gezondere piramide wordt gemaakt waarbij de beste spelers op het hoogste niveau kunnen uitkomen, onnodige reistijd (milieu) wordt beperkt en de ontwikkeling van het jeugdvoetbal wordt gestimuleerd.
Zaterdagclubs die niet op zondag willen spelen kunnen in overleg met de zondagclub proberen om de wedstrijd naar de zaterdag/vrijdagavond te verplaatsen, die ruimte is er altijd. in de praktijk zal het dus best mee kunnen vallen met het spelen op zondag. Los van de vraag wie hier bezwaar tegen heeft: dit is gewoon de meest faire oplossing.
Clubs die zo principieel zijn om bovenstaand eenvoudig te weigeren dienen geroyeerd te worden als lid van de KNVB.
Nog niet zoveel krassen als op de jouwe.
Noordooster, even een vraag: heb ik het goed onthouden dat jij wel eens aangegeven hebt hier dat je niet gelovig bent?
Indien ja, waarom ben jij dan tegen spelen op de zondag? Wat weerhoudt je er van om dat te doen? (en dan even je individuele mening, niet die van jouw club)
Als je gelovig bent snap ik nog dat je niet op zondag wilt spelen, maar als je niet gelovig bent snap ik dat namelijk niet.
Je trekt het weer compleet uit z'n verband.
.
Je trekt het weer compleet uit z'n verband.
En dat argument van jou dat het zo fijn is dat de stand op zaterdag om 16.15 uur helemaal actueel en gelijk is, slaat natuurlijk als een tang op een varken.
Hij trekt alles uit zijn verband en reageert zeer selectief.
Maar hij kan nu zijn riedeltje weer van voren af aan beginnen.
"Het verhaal van de KNVB over toenemende toeschouwersaantallen, als promotie
voor de invoering van de piramide, is achterhaald door de praktijk. Een club als
Kozakken Boys klaagde vorig seizoen over teruglopend bezoek, met name bij de niet
aansprekende tegenstanders, terwijl de Werkendammers toch een vaste aanhang
hebben. Andermaal een bewijs dat toeschouwers hangen aan traditie. De Tweede
divisie trekt minder publiek dan de topklasse (zaterdag) in de zes jaar daarvoor.
Maar ook de Derde divisie (zaterdag), voorheen de topklasse, is qua
toeschouwersaantallen teruggelopen. Logisch want de traditioneel sterke
zaterdagclubs houden in de Tweede divisie de toeschouwersaantallen nog enigszins
op peil, op basis van traditie. "
Deze constatering op een veelgelezen voetbalsite vind ik veel meer van realiteitszin getuigen dan de quote van Jan Dirk van der Zee :
"Je ziet in de Tweede divisie hoe spectaculair de wedstrijden kunnen zijn tussen zaterdag- en zondagclubs."
Ik weet niet of het mag van de bazen hier, maar ik herhaal 'm nog een keer , omdat ik 'm te interessant vind om onbecommentarieerd
voorbij te laten gaan . Misschien heeft niet iedereen het gelezen. :rumcolaa:
De plaat gaat nu toch echt vastzitten.
Wel lekker trouwens he, dat je overal, vind ik ook, op kunt zeggen
Kijk eens naar de Eredivisie en de Juup. Daar komt ook steeds minder, dat ligt niet aan de competitieopzet.
Als eerste: dank voor je uitgebreide reactie.Laat ik er dit over zeggen. En ik zie wel weer hoe erop geschoten wordt.
Mijn reacties maken soms nogal wat los hier. mg:
Ik heb geen principi?le bezwaren tegen voetballen op zondag. Heb het zelf ook gedaan.
En als mijn zoon op zondag wil voetballen , dan doet hij zijn best maar.
Het gaat mij om andere zaken.
Ik heb ook op zaterdag gevoetbald en daar speelden ook jongens die principieel niet op zondag wilden voetballen.
Zij wisten dat ze bij onze club die garantie ook hadden.
Zulke leden zou ik niet buiten willen sluiten door wedstrijden op zondag te spelen.
En ik zou het waarderen als andere niet/minder-principi?le leden dezelfde mening hebben.
Ook clubs waarbij om welke reden dan ook in de statuten staat dat ze niet op zondag spelen of waarvan de meerderheid der leden het niet wil, zou ik niet willen verplichten.
Verder geeft de ervaring dat het zaterdagvoetbal lange tijd met de nek aangekeken werd door het zondagvoetbal en nu opeens nodig schijnt te zijn om het zondagvoetbal er bovenop te helpen ook niet veel animo om op zondag te voetballen.
Ook persoonlijke ervaringen met bejegeningen in za-zo-derby's, in za-zo fusieprocessen en bv ook in de taal die sommigen hier uitslaan puur om te shockeren maken mij niet enthousiast.
De ervaringen van de tweede divisie in het vorige en dit seizoen bij HHC doen mij terugverlangen naar 2015-2016, met fatsoenlijke aanvangstijden, meer aansprekende tegenstanders en veel publiek.
De manier waarop op DVK de discussie wordt gevoerd en de gebruikte "argumenten" maken me eerder minder dan meer enthousiast.
Dat spelers en trainers wel op zondag willen voetballen vind ik geen doorslaggevend argument.
Zij gaan er niet alleen over en ze behoren te weten hoe er binnen hun club over zulke zaken wordt gedacht.
Overigens vergis je niet. Ik ken veel voetballiefhebbers die niet of niet streng gelovig zijn , die geen principi?le bezwaren hebben tegen voetballen op zondag , die toch niet willen dat hun zaterdagclub op zondag gaat spelen.
Je hoeft dus niet zelf een principi?le zaterdagvoetballer te zijn om toch voor jouw club tegen het voetballen op zondag te zijn .
Als eerste: dank voor je uitgebreide reactie.
De kern zit natuurlijk in dit stukje:
"Verder geeft de ervaring dat het zaterdagvoetbal lange tijd met de nek aangekeken werd door het zondagvoetbal en nu opeens nodig schijnt te zijn om het zondagvoetbal er bovenop te helpen ook niet veel animo om op zondag te voetballen."
Dus omdat een eeuwigheid terug zondag niet lief gedaan heeft tegen de zaterdag gaan we nu hetzelfde terug doen... Tering man... Dat zijn kleuterschoolreacties.
Verder:
"Ook persoonlijke ervaringen met bejegeningen in za-zo-derby's, in za-zo fusieprocessen en bv ook in de taal die sommigen hier uitslaan puur om te shockeren maken mij niet enthousiast."
Aha, dus omdat zondag niet lief doet moet het maar niet. Volgens mij loopt het grootste tuig vwb amateurvoetbal overigens bij Quick Boys en Spakenburg en was er een tijd dat Spakenburg en IJsselmeervogels niet tegen elkaar mochten spelen. Allen zaterdagclubs. Zijn daarmee alle zaterdagclubs zo? Nee, tuurlijk niet. Zijn alle zondagclubs niet zo? Nee, tuurlijk niet. Het is maar net wat je wil zien en horen natuurlijk.
Als jij met jouw klaarblijkelijke aversie jegens zondagclubs bij zondagclubs zo bijdehand gaat lopen doen kan je zulk resultaat verwachten. Net als dat een zondagvoetballer bij een zaterdagclub gaat lopen treiteren.
Er is maar 1 iemand hier die zwartwit denkt, en dat ben jij. Zaterdag is alles, zondag is niks. De rest zijn nadenkende mensen die verder kijken dan hun neus en wens lang is. Dat dat niet altijd het resultaat oplevert dat je wil is jouw probleem.