De Eerste Divisie is ook niet blij met promotierecht in plaats van -plicht.
Op 28 februari heb ik al eens geschreven dat de vertraging te maken had met de BVO's die niet op ??n lijn zitten. En eerder ook al dat de amateurclubs het wel aardig eens waren met elkaar. Dus mooi dat Van der Zee dat dan herhaalt, maar meer concreet nieuws is er sindsdien eigenlijk niet. Althans, dat is niet meer richting de amateurclubs gecommuniceerd, dus er is mij verder niet bekend welke onderwerpen voor verdeeldheid zorgen. Lijkt niet onlogisch dat het om de onderwerpen gaat die jij noemt, noord-ooster.
Maar meer weet ik ook niet, gewoon maar even afwachten tot de bond de clubs weer informeert, denk ik.
De status dan op 1 april (geen grap). Ik was bij MSC - Achilles 1894 en uiteraard gevraagd naar de laatste ontwikkelingen. Hetzelfde verhaal. Amateurclubs op ??n lijn, maar de eredivisie schijnt er problemen mee te hebben. Uiteraard met de instroom van de beloften die niet gewenst is. Verder is er nauwelijks communicatie vanuit de KNVB met de clubs. Zelfs een grappige anekdote. MSC kreeg een enquette binnen van de KNVB over hun eigen voorstel om tot een gemengde (zat, zon) competitie te komen.
Ik vermoed dat je dit post zodat je je langspeelplaat nogmaals kan afspelen, want er is geen enkele aanleiding om een artikel van 7 maanden oud te postenhttps://www.telegraaf.nl/sport/358382/de-voetbalpiramide-is-een-verschrikking
Ik vermoed, dat dit artikel nog weinig aan actualiteit heeft ingeboet .
Waarom dan vandaag posten en niet gisteren of volgende week? Wat maakt het precies nu vandaag zo actueel?Als die niks aan actualiteit heeft ingeboet wel.
Verder vind ik het ook wel een beetje vreemd, dat in dvk niemand beaamt dat het een puinhoop is.
Ja, tuurlijk, ik kom ook altijd plotseling bij nieuwsberichten van 7 maanden oud terecht, zonder dat ik er naar heb gezocht.Mijn oog viel er vandaag toevallig op. En toen dacht ik, verrek dat is nog steeds actueel, de KNVB heeft nog niets wezenlijks veranderd.
Belangrijke vergaderingen worden alsmaar uitgesteld.
Ik zal je het geheim verklappen :
Ik googelde vanmiddag op " voetbalpiramide "
Je dacht, ik wil eens weten wat daar zoal over gezegd en geschreven wordt om je beter te laten informeren?
Wat weer een onzin. Vele meningen interesseren me juist wel en ik ben het er veelal nog mee eens ook.
Wanneer de derde divisieclubs van mening zijn, dat een mix onverstandig is, ben ik het daarmee eens.
Wanneer de clubs in de tweede divisie in meerderheid ontevreden zijn over de mix daar , interesseert mij dat wel en kan ik me daarin vinden.
Wanneer heel veel clubs en heel veel supporters het meedoen van beloftenteams in de piramide maar kloten vinden, ben ik het daarmee eens.
Wanneer de telegraaf meldt dat men van mening is dat de voetbalpiramide een verschrikking is, dan kan ik dat begrijpen.
Zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.
Maar als hier zaken worden verkondigd die ik onzin vind en die vaak al meermalen zijn weerlegd , en dat gebeurt ook nogal eens, dan ben ik wat minder ge?nteresseerd .
Het lijkt alsof Den Bosch hierover bericht heeft gehad van de KNVB.
Op hun site wordt er trouwens geen melding van gemaakt, volgens mij.
Iets wat volgens mij ook al bekend was, maar we kunnen gezien bovenstaande er dus van uitgaan dat we ook komend seizoen zitten opgescheept met de beloften in de piramide en dat het plan van MSC in ieder geval komend seizoen nog geen doorgang vindt.
Is het al bekend of Jong Twente nog doorgaat komend seizoen?
En wat Achilles gaat doen met hun beloften?
Daarnaast willen de clubs dat de Jong-teams met een vastere selectie gaan spelen die op 31 augustus wordt opgegeven en eventueel in de winterstop nog enkele mutaties kan ondergaan. Tenslotte pleit de Eerste Divisie ervoor dat de kampioen van de Tweede Divisie verplicht promoveert en wil men dat twee clubs uit de Eerste Divisie promoveren naar de Eredivisie. https://www.voetbal247.nl/eerste-divisie-wil-financiele-compensatie-voor-deelname-beloftenteams/
Eens, mits het onderstaande wel wordt veranderd inderdaad.Dit lijken me een aantal prima veranderingen om per direct in te voeren.
Zo'n promotieplicht naar de eerste divisie moet je niet invoeren zolang de voorwaarden dusdanig zijn dat de clubs uit de tweede divisie hun best gaan doen om maar niet te hoeven promoveren.