Beloftenteams in de piramide

Unregistere

Well-known member
Toch wat lichte onvrede bij Feyenoord over de P/D regeling vanuit de Onder 21 competitie naar de tweede divisie.

 

Forza AZ

Well-known member
Toch wat lichte onvrede bij Feyenoord over de P/D regeling vanuit de Onder 21 competitie naar de tweede divisie.

Is ook al bekend hoe de promotie/degradatie van de beloftes tussen de Eerste Divisie en Tweede Divisie eruit ziet?
 

Forza AZ

Well-known member
Is ook al bekend hoe de promotie/degradatie van de beloftes tussen de Eerste Divisie en Tweede Divisie eruit ziet?
Ik heb het al gevonden (https://www.knvb.nl/downloads/bestand/23549/pd-regeling-beloftenteams-in-voetbalpiramide-01082020):

Het laagste belofteteams in de Eerste Divisie kan degraderen:

Opties:
1) ze zijn 4e-10e --> geen degradatie
2) ze zijn 11e-18e + belofteteam op 1e plaats Tweede Divisie --> promotie/degradatie wedstrijden
3) ze zijn 19e-20e + belofteteam op 1e of 2e plaats Tweede Divisie --> degradatie
 

Deathprod

Active member
De KNVB blijft het zichzelf altijd lastig maken door maar te blijven polderen. 2 beloften in de 2e Divisie is helemaal niet werkbaar. Ze hadden daar een maximum van 4 moeten instellen of ze er allemaal uit moeten halen, en dan promotie/degradatie tussen de KKD en de Onder 21.
 

Fregge

Well-known member
Als clubs het hoogste niet willen nastreven wat ze met hun club kunnen bereiken hebben ze ook niets te zoeken in de Tweede Divisie.
 

SanMark.

Well-known member
Dat willen clubs uit de tweede divisie niet wordt gezegd.
Je moet voorkomen, dat een aantal kampioenskandidaten van de tweede divisie zijn best gaat doen om niet bovenaan te eindigen als de consequentie is dat ze dan moeten promoveren
Ze hebben niets te willen. Als je al geen kampioen wil worden, hoef je ook geen tonnen te investeren in je selectie. Lekker weer in de 5de klasse laten beginnen.
 

Joost

Well-known member
Misschien zien veel clubs de tweede divisie wel als het hoogste wat ze kunnen bereiken gezien de huidige eisen aan het meedoen in de eerste divisie.
Of er wel belangstelling is om te promoveren als die eisen drastisch verlaagd zouden worden ( wat mij nog niet zo waarschijnlijk lijkt ) weet ik niet.
In ieder geval heeft de KNVB besloten dat er tot 2023 niet gepromoveerd hoeft te worden.
Dat is natuurlijk onzin als je weet dat de begrotingen van de top in de 2e Divisie hoger zijn dan aan de onderkant van de 1e Divisie.
 

JMD

Well-known member
Je hebt gewoon meer clubs nodig als je van de belofte teams af wilt.
Dat valt ook wel mee hoor, je zou in de KKD naar 18 kunnen, dan verlies je daar 2 ploegen plus die 2 in de 2e divisie. Dat zijn 4 plaatsen. Die kan je toch opvullen vanuit de 3e divisie (en dan 2 teams doorschuiven naar de 2e)? En dan daar of naar 16 ploegen of op 18 blijven en wat ploegen doorschuiven vanuit de HK?
 

JMD

Well-known member
Geen onzin.
Ik denk echt, dat veel tweede divisieclubs die competitie zien als het hoogst haalbare voor hen , gezien de huidige eisen.
Waarom denk jij anders, dat de meeste tweede divisieclubs niet willen ´ promoveren` naar de eerste divisie en waarom de KNVB dat niet verplicht stelt ?
Klopt. Die eisen moeten aangepast worden. Maar als die hobbel weg is, is er geen enkel excuus om niet zo hoog mogelijk te willen spelen. En ploegen als Katwijk en de Vogels gaan zonder problemen meedraaien in de middenmoot KKD. Die ploegen zouden een aanwinst zijn voor de KKD
 

JMD

Well-known member
Vaak wordt ook beweerd, dat TD spelers die de kwaliteiten hebben om een basisplaats te krijgen bij een BVO, toch liever in de TD blijven voetballen.
Als dat zo is, komt het volgens mij vooral omdat ze in de TD minder hoeven te trainen en meer mogelijkheden hebben om te studeren en/of te werken.
Ik weet wel zeker dat dat zo is. Zeker gezien hoe weinig je verdient in het rechterrijtje KKD is het idioot om dan fulltime te trainen en je maatschappelijke carrière te verwaarlozen (zeker als je wat ouder wordt)
 

SanMark.

Well-known member
Je kan beter als 25+ jarige lekker ballen in de tweede divisie, 3x in de week trainen misschien een leuke baan via een sponsor voor een uur of 20 er naast en geen gezeur als je het voetballen er een beetje naast doet.
 

JMD

Well-known member
Je kan beter als 25+ jarige lekker ballen in de tweede divisie, 3x in de week trainen misschien een leuke baan via een sponsor voor een uur of 20 er naast en geen gezeur als je het voetballen er een beetje naast doet.
Precies. Dat bedoelde ik ook aan te geven. Maar als die voorwaarden ook in de KKD er zouden zijn, dan zouden dat soort spelers ook gewoon KKD kunnen spelen. Nu kunnen ze dat echter niet omdat ze fullprof moeten zijn.
 

Unregistere

Well-known member
Ik weet wel zeker dat dat zo is. Zeker gezien hoe weinig je verdient in het rechterrijtje KKD is het idioot om dan fulltime te trainen en je maatschappelijke carrière te verwaarlozen (zeker als je wat ouder wordt)

Wat versta je onder fulltime trainen? Er is in principe genoeg tijd over voor spelers in de KKD om, als ze dat echt zouden willen, nog een studie te volgen of zelfs enkele uurtjes te werken. Ze worden niet van 9 tot 5 op de club verwacht.

Het gebeurt ook wel eens, maar niet zo vaak. En natuurlijk is het dan qua tijden gunstiger om het te combineren met divisievoetbal, waarin je drie keer 's avonds traint.

Maar goed, we dwalen behoorlijk af van het onderwerp van het topic.
 

ALenstra

Well-known member
Er bestaat inderdaad geen verplichting om de hele dag op de club te zijn. En er zijn inderdaad voetballers in de KKD die een bijbaantje hebben. Het is maar wat je als club zelf wil.
 

Unregistere

Well-known member
En vooral ook wat je als speler zelf wil, want er zijn er natuurlijk ook die de rest van de dag liever Netflixen of Playstationen.
 
Bovenaan