Amateurvoetbal algemeen

JMD

Well-known member
Het is misschien hard maar dit (amateurvoetbal vanaf 2e divisie) heeft gewoon geen prioriteit en brengt extreem grote risico's met zich mee. Vind dan half januari eigenlijk ook al wel te snel, misschien zijn het aantal besmettingen dan wel minder maar het risico blijft gewoon te groot vind ik. Weet niet of ze dit wel moeten doen.
Ze gaan sowieso pas starten in het eerste weekend van februari.
 

Unregistere

Well-known member
Jullie hebben duidelijk meer invloed in Zeist dan ASWH (en Jack van Gelder)

Weet ik niet hoor. Wij hadden namelijk van de drie aangeboden opties ook de voorkeur uitgesproken voor optie 3.

Maar ik moet het allemaal nog maar zien of voetbal in februari al mogelijk is joh. Moet je toch minimaal vanaf januari weer normaal mogen trainen en ik las juist berichten dat de maatregelen waarschijnlijk nog niet worden opgeheven.

En dan komt dus ook het voor ons gunstigere scenario in beeld, zoals omschreven in mijn eerste post van vanmiddag. Maar we wachten het maar rustig af.
 

Joost

Well-known member
Weet ik niet hoor. Wij hadden namelijk van de drie aangeboden opties ook de voorkeur uitgesproken voor optie 3.

Maar ik moet het allemaal nog maar zien of voetbal in februari al mogelijk is joh. Moet je toch minimaal vanaf januari weer normaal mogen trainen en ik las juist berichten dat de maatregelen waarschijnlijk nog niet worden opgeheven.

En dan komt dus ook het voor ons gunstigere scenario in beeld, zoals omschreven in mijn eerste post van vanmiddag. Maar we wachten het maar rustig af.
In februari zijn we weer aan het voetballen, daar ben ik best zeker van.
 

Unregistere

Well-known member
In februari zijn we weer aan het voetballen, daar ben ik best zeker van.

Ik waardeer je optimisme. Maar dan moet alles wel heel snel veranderen. Verwacht je dan ook dat er vanaf januari weer normaal getraind kan worden? En op basis waarvan ben je zo positief gestemd? De cijfers en de berichten over uitspraken van Van Ark schetsen toch een heel ander beeld.
 

JMD

Well-known member
Het zijn wel 18 speelrondes natuurlijk vanwege het oneven aantal clubs in de groepen. En er moeten daarna ook nog play-offs volgen, in ieder geval voor het kampioenschap van de Tweede Divisie.
En ook een playoff om promotie uit de 3e divisie, want normaal promoveert de kampioen van 3e zat en 3e zon, maar dat is nu ook in 2-en gedeeld.
Kan me niet voorstellen dat ze de 4 kampioenen rechtstreeks laten promoveren.
 

Joost

Well-known member
Ik waardeer je optimisme. Maar dan moet alles wel heel snel veranderen. Verwacht je dan ook dat er vanaf januari weer normaal getraind kan worden? En op basis waarvan ben je zo positief gestemd? De cijfers en de berichten over uitspraken van Van Ark schetsen toch een heel ander beeld.
De cijfers zijn niet zo hard naar beneden gegaan als in het voorjaar maar ze zijn ook niet dusdanig beroerd dat we nog heel veel langer deze maatregelen volledig moeten handhaven. Of kantines open gaan is nog maar de vraag, en of er publiek wordt toegestaan zou ik ook niet weten.

En er zijn nog wel een aantal redenen tot optimisme. Nu het herfstvakantie-effect uit de daling is zit er nog geen stijging in de cijfers maar een stabilisatie. Het kan niet anders dan dat met 2 weken kerstvakantie de cijfers weer enorm gaan dalen.

Daarnaast zijn er allerlei onderzoeken aan de gaan waarbij onderzocht wordt in hoeverre je wordt blootgesteld aan virusdeeltjes in specifieke situaties. De resultaten daarvan zullen binnen een paar weken wel bekend zijn.

Komende dinsdag zullen we voor het voetbal nog geen versoepeling zien verwacht ik. Maar ik ga er vanuit dat er vanaf begin januari weer in groepsverband getraind mag worden en dat ergens in februari de competitie hervat gaat worden.
 

Unregistere

Well-known member
De cijfers zijn niet zo hard naar beneden gegaan als in het voorjaar maar ze zijn ook niet dusdanig beroerd dat we nog heel veel langer deze maatregelen volledig moeten handhaven. Of kantines open gaan is nog maar de vraag, en of er publiek wordt toegestaan zou ik ook niet weten.

En er zijn nog wel een aantal redenen tot optimisme. Nu het herfstvakantie-effect uit de daling is zit er nog geen stijging in de cijfers maar een stabilisatie. Het kan niet anders dan dat met 2 weken kerstvakantie de cijfers weer enorm gaan dalen.

Daarnaast zijn er allerlei onderzoeken aan de gaan waarbij onderzocht wordt in hoeverre je wordt blootgesteld aan virusdeeltjes in specifieke situaties. De resultaten daarvan zullen binnen een paar weken wel bekend zijn.

Komende dinsdag zullen we voor het voetbal nog geen versoepeling zien verwacht ik. Maar ik ga er vanuit dat er vanaf begin januari weer in groepsverband getraind mag worden en dat ergens in februari de competitie hervat gaat worden.

Okee. Dank voor de heldere uiteenzetting. Ik ben toch bang dat ik het wat somberder inzie, maar dat kan ook komen doordat de meeste mensen die ik er bij ASWH en andere regioclubs over heb gesproken over het algemeen ook nog hun vraagtekens hebben bij de genoemde datum. Waaronder de voorzitter van IFC, die ook huisarts is.

We wachten het dus allemaal maar af en dan zien we wel weer wanneer het weer kan. Voorlopig trainen we gezellig twee keer in de week in circuitvorm met groepjes van drie of vier man, die diverse oefeningen afwerken. Puntjes pakken voor de Coronacup, die dan later moet worden uitgereikt.
 

Joost

Well-known member
Waarom ben je daar zo zeker van? Amateurvoetbal/sport heeft zeker geen prioriteit. Zolang de horeca niet open gaat verwacht in groepen trainen van 20 man ook maar zeker niet.
Het kabinet wil niet zoals in het voorjaar de boel te snel versoepelen wordt er gezegd. Je kunt daar je vraagtekens bij zetten want de versoepelingen in het voorjaar hadden nauwelijks effect op de cijfers en zeker de (team)sporten niet. Ik bedoel dan het sporten zelf en niet de kantines.

Sinds de zomer is er ook in Nederland (eindelijk) wat meer aandacht voor de manier van verspreiden. En hoewel het schoorvoetend gaat is er toch wel duidelijk een verschuiving waarbij wordt toegegeven dat de verspreiding in de buitenlucht zeldzaam is, ook binnen 1,5 meter bij vluchtig contact.

Het kabinet zal de druk voelen om bij cijfers die zoveel gedaald zijn toch enige vorm van versoepeling in het vooruitzicht te zetten. Juist (team)sport is daarvoor uitermate geschikt als het in de buitenlucht is. Zeker omdat er op dit moment onderzoeken zijn waarbij de verspreiding beter onderzocht wordt. Dus wel trainen met het advies om omkleden en douchen thuis te doen en alleen naar de training te komen.

Het toestaan van trainen in januari (of wellicht eerder) biedt een lichtpuntje aan de horizon wat mensen motivatie moet geven om zich wel nog aan de andere maatregelen te houden. Daarom verwacht ik ook dat er in ieder geval voor restaurants wat perspectief geboden gaat worden.
 

Joost

Well-known member
Sommige figuren zijn toch wel erg met mij bezig.
Maar om van der Zee nou een vriend van mij te noemen is helemaal een bloody shame.
Trouwens, dat van der Zee op een verkeerde manier bezig was en is wist ik al lang.
Daarvoor hoef ik die podcast niet te beluisteren. Die is me trouwens ook te veel gericht op het westen van het land.
Wat heeft van der Zee nu weer fout gedaan?
 
Bovenaan