Amateurvoetbal algemeen

Joost

Well-known member
Onder voorbehoud de mutaties gedurende de zomer;

1 club is opgeheven; Kwiek Venlo (al is van Allen Weerbaar en VSV '31 de situatie ongewis)

Er waren 4 fusies;
DINDUA & West Frisia worden SV Enkhuizen
OVC '21 en OZC worden FC Ommen
SCD '83 en Dedemsvaart worden DVC
DOSR en WVC worden EMM '21

Drie clubs wijzigden hun naam;
AZ 2000 wordt ASV Zuid-Arnhem
Blauw-Wit Beursbengels wordt ASV Blauw Wit
Oosterheem wordt SVO Buytenpark
(Oosterheem werd in 2000 opgericht voor een nieuwe wijk in Zoetermeer en alvast tijdelijk elders gehuisvest, een verhuizing kwam nooit tot stand en juist DSO verhuisde naar het hagelnieuwesportpark net buiten de nieuwe wijk)

14 clubs hebben komend seizoen geen prestatief elftal meer (5 zaterdag / 9 zondag) terwijl 12 clubs juist wel weer een prestatief elftal inschreven (7 zaterdag / 5 zondag)

Twintig clubs maakten de harde overstap door hun eerste elftal in te schrijven voor zaterdag ipv zondag. 13 zondagclubs schreven voor het komende seizoen ook een team in op zaterdag. 4 zaterdagclubs schreven een nieuw zondagteam in.

23 clubs die op beide dagen actief waren kozen voor slechts 1 speeldag, 10 zaterdagteams werden niet meer ingeschreven, 13 zondagteams.
 

Joost

Well-known member
Ik heb het vast een fusie genoemd inderdaad.

In Zeeland was er ook zoiets, spelen ze twee jaar als SSA en hebben ze daarna een nieuwe naam. Dat krijg ik niet fatsoenlijk verwerkt in mijn schema.
 

bqandy

Well-known member
De voetbalwebsite tweenul.nl stopt er aan het einde van deze maand mee. De site blijft verliesgevend en wordt daarom wegbezuinigd.
 

de waan

Well-known member
Nog plannen voor een eigen platvormpje? Want dit komt vast niet uit de lucht vallen?

Er waar moeten Ekster en Frederik hun grijsgedraaide plaat nu gaan afspelen?
 

Joost

Well-known member
Zonde, maar geen verrassing helaas. Het is niet de eerste en zal niet de laatste site zijn die sneuvelt.
 

de waan

Well-known member
Juist wel. Intern was het al een maand of twee bekend, maar ik wist nog van niks. Ik laat het allemaal nog even bezinken.

Oh, toch wel. De site voelde voor mij al een aantal jaar aan alsof ze er ieder moment mee zouden stoppen. Werd ook niks aan gedaan om er voor te zorgen dat het qua gebruikersgemak een beetje bij de tijd bleef.
 

erka

Well-known member
Zou leuk zijn als hij dan ook een paar mensen meeneemt, dat maakt het hier ook levendiger.
 
Bovenaan