Amateurvoetbal algemeen

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik zap wel eens per ongeluk naar de live wedstrijd op zondag, maar dat is inderdaad een niveau van niks. Vooral de keepers, aiaiaiaiaiaiai
 

Arjen

Member
Gaat ook niet gebeuren op hoger niveau. 2e/ 3e klasse maximaal. Hoger gaan ze echt niet instromen de komende 10 jaar.
Je weet zelf dat ook 2e of 3e klasse niet gaat gebeuren Groene. Lichamelijk onhaalbare kaart. In de jeugd tot een jaar of 17 gaat het soms nog en daarna is het over en uit. Ik heb meerdere wedstrijden gezien van vrouwenteams uit de eredivisie en die gaan er allemaal op tegen de u17 van welke hoofdklasser dan ook.
 

Unregistere

Well-known member
Interessant verhaal over deze kwestie met vrouwen én mannen uit deze regio. Conclusie lijkt toch vooral dat de vrouwen er niet veel belangstelling voor hebben, mede op basis van hier al aangedragen argumenten.

 

Joost

Well-known member
Interessant verhaal over deze kwestie met vrouwen én mannen uit deze regio. Conclusie lijkt toch vooral dat de vrouwen er niet veel belangstelling voor hebben, mede op basis van hier al aangedragen argumenten.

Erg goed stuk inderdaad. Het is vanuit de KNVB gewoon een prima stap om het toe te staan. Er zullen op laag niveau echt wel een paar dames zijn die bij de mannen mee gaan doen maar het zijn uitzonderingen.
 

Baggio

Active member
Erg goed stuk inderdaad. Het is vanuit de KNVB gewoon een prima stap om het toe te staan. Er zullen op laag niveau echt wel een paar dames zijn die bij de mannen mee gaan doen maar het zijn uitzonderingen.
Complete tijdsverspilling van de KNVB:
als je als vrouw meekunt op op 5e klasse-niveau meekan hij de mannen dan ben je Eredivisie-waardig. Het niveau verschil is zo gigantisch groot dat het zeer zelden zal voorkomen zo niet nooit. Is gewoon een leuke deug-actie om vooral lekker woke-divers-geëmancipeerd over te komen.
 

JMD

Well-known member
Interessant verhaal over deze kwestie met vrouwen én mannen uit deze regio. Conclusie lijkt toch vooral dat de vrouwen er niet veel belangstelling voor hebben, mede op basis van hier al aangedragen argumenten.

Dat zal DeMaster niet met ze eens zijn... Die denkt dat de topdames nog wel in de KKD meekunnen...
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dit zal meer zijn voor vrouwen in plaatsen waar geen vrouwenvoetbal is om zo te kunnen spelen zonder ver te moeten reizen lijkt mij.
 

Joost

Well-known member
Complete tijdsverspilling van de KNVB:
als je als vrouw meekunt op op 5e klasse-niveau meekan hij de mannen dan ben je Eredivisie-waardig. Het niveau verschil is zo gigantisch groot dat het zeer zelden zal voorkomen zo niet nooit. Is gewoon een leuke deug-actie om vooral lekker woke-divers-geëmancipeerd over te komen.
A-Categorie is ook de reserve derde klasse. De KNVB voorziet gewoon in een behoefte, die is wellicht klein maar daar invulling aan geven is in mijn ogen op geen enkele manier een probleem.

Van der Zee zegt het ook goed in zijn column;

Misschien vind jij de manier van presenteren wat overdreven maar in essentie is het goed nieuws en ik snap dat je dat graag brengt.
 

Baggio

Active member
A-Categorie is ook de reserve derde klasse. De KNVB voorziet gewoon in een behoefte, die is wellicht klein maar daar invulling aan geven is in mijn ogen op geen enkele manier een probleem.

Van der Zee zegt het ook goed in zijn column;

Misschien vind jij de manier van presenteren wat overdreven maar in essentie is het goed nieuws en ik snap dat je dat graag brengt.
Ik ben ook zeker niet principieel tegen of zo. Heb wel het gevoel dat de gezochte exposure in geen enkele verhouding staat tot de werkelijke behoefte. En dat in tijden dat er wel belangrijke zaken door de KNVB opgepakt dienen te worden. De grootste crisis in het bestaan van het voetbal is gaande. De KNVB slaat geen deuk in de Haagse boter, 400.000 kinderen staan helemaal of gedeeltelijk stil, clubs staan op omvallen. Daar zou 100% aandacht voor moeten zijn.
 

Joost

Well-known member
Ik ben ook zeker niet principieel tegen of zo. Heb wel het gevoel dat de gezochte exposure in geen enkele verhouding staat tot de werkelijke behoefte. En dat in tijden dat er wel belangrijke zaken door de KNVB opgepakt dienen te worden. De grootste crisis in het bestaan van het voetbal is gaande. De KNVB slaat geen deuk in de Haagse boter, 400.000 kinderen staan helemaal of gedeeltelijk stil, clubs staan op omvallen. Daar zou 100% aandacht voor moeten zijn.
Niet iedereen binnen de KNVB kan daar de hele dag mee bezig zijn. En het is niet alleen de KNVB, het zijn alle sportbonden die geen poot aan de grond krijgen bij dit kabinet. Het aantal oproepen, noodkreten en pleidooien is ondertussen niet meer te tellen maar het helpt helemaal niets lijkt het. Mede doordat van Dissel en zijn RIVM weigeren de verspreidingsroutes van het virus aan te passen naar nieuwe inzichten.

Ik ben er van overtuigd dat er achter de schermen door de sport heel veel geprobeerd wordt.
 

Joost

Well-known member
Door het afhaken van IFC en Leonidas een paar wijzigingen in de indeling van de zondag Hoofdklasse; de zuid Hollanders gaan weer in de noordelijke klasse, de Gelderse in de Zuidelijke.
 

JMD

Well-known member
Door het afhaken van IFC en Leonidas een paar wijzigingen in de indeling van de zondag Hoofdklasse; de zuid Hollanders gaan weer in de noordelijke klasse, de Gelderse in de Zuidelijke.
Waar gaan IFC en Leonidas naartoe? En wie komen in hun plaats?
 

Joost

Well-known member
Waar gaan IFC en Leonidas naartoe? En wie komen in hun plaats?
IFC is gestopt op zondag, of Leonidas uberhaupt nog bestaat weet ik niet.

Daardoor is het aantal teams van 32 naar 30 gegaan en zijn er nu twee poules van 15.
 

de waan

Well-known member
Komt qua indeling wel een stuk praktischer uit zo. Een afdeling ten noordwesten en een ten zuidoosten van de biblebelt.
 
Bovenaan