Amateurvoetbal algemeen

Joost

Well-known member
Sinds dit seizoen is de regel rond beslissingswedstrijden na afloop van de competitie verandert. Niet het doelsaldo geeft na de verlenging de doorslag maar strafschoppen.

Merkwaardige wijziging.
 

T.T.

New member
Met mijn eigen team 0-3 achter komen, 4-3 winnen en periodekampioen worden. Nu nacompetitie om promotie naar de reserve hoofdklasse! Zelden zo'n thriller meegemaakt. Na 65 of 70 minuten stond het nog 0-3.
 

Joost

Well-known member
Dan ga je toch gauw denken aan een aanbod van jullie kant. Maar ik zie dat de tegenstander bij winst zelf periodekampioen was geweest en nu nacompetitie misloopt.
 

Joost

Well-known member
Iedereen zijn tic :)

Volgens bleek uit de bekerfinaletopics dat TT uit de omgeving van Zwolle komt. Dan is het met de voetbal.nl app een koud kunstje om een hoofdklasser uit die regio op te zoeken die een tweede team in de 1e klasse heeft. Ik zat zelfs in 1 keer in de goede klasse.

@SanMark. Bij Olympia Wijgmaal v RC Hades waren er gisteren 433.
 

Joost

Well-known member
De nacompetitie is nog niet begonnen maar ik heb wel al zitten puzzelen voor volgend jaar voor de Zondag Hoofdklasse.

Vlissingen zal naar B verhuizen, zoveel is wel duidelijk.
De Meern zal naar C verhuizen of, als SDO (Bussum) promoveert dan misschien zij.

HBS speelt nacompetitie vanuit de Topklasse;
Verliezen zij ten koste van een A-club; niets aan de hand
Verliezen zij ten koste van een B-club: Leonidas of een van de promovendi uit de nacompetitie (VOC, Nieuwerkerk, IFC en Poortugaal) naar B
Verliezen zij ten koste van een C-club: dan zou het rekenprogramma van de bond wel eens kunnen becijferen dat het roer helemaal om gaat en dat de clubs uit Noord-Holland bij die van Overijssel, Drenthe en Groningen komen.
 

Unregistere

Well-known member
IFC is van origine een Zuid I-club, dus het zou niet onlogisch zijn als die in B zouden komen. Hoewel ze nu al twee jaar in West II spelen en in het enige jaar in de hoofdklasse wel in A speelden. VOC is overigens geen promovendus, die strijden om handhaving. Al maakt dat voor het verhaal weinig uit.

Wat verwacht je op zaterdag? Zal ook afhangen van wat Hoek doet.
 

zwammy

Well-known member
Mooi man Joost, ga toch graag nog een keer mee naar ??n of ander wazig engels clubke.
 

Methone

New member
Fusie Sportvereniging Nieuw Utrecht en FC Chabab Amsterdam

De bestuursvergaderingen van SV Nieuw Utrecht en FC Chabab uit Amsterdam hebben besloten tot een fusie. Het fusievoorstel is aan de leden voorgelegd en zal binnenkort door de ledenraden worden bekrachtigd.

De ambities van SV Nieuw Utrecht sluiten aan bij het sportieve beleid dat FC Chabab de afgelopen jaren heeft ingezet. Door te blijven investeren in de jeugdopleiding zal de nieuwe club, die overigens Nieuw Utrecht zal blijven heten, een blijvende bijdrage leveren aan het amateurvoetbal in Utrecht en de wijk Rijnvliet in het bijzonder.

http://www.fc-chabab.com/

Dit had nou een mooie kans geweest voor Erik de Vlieger met HFC Haarlem. Voor 35.000 euro van de 4e klasse naar de hoofdklasse.
Lijkt me een prima deal.
 

Joost

Well-known member
IFC is van origine een Zuid I-club, dus het zou niet onlogisch zijn als die in B zouden komen. Hoewel ze nu al twee jaar in West II spelen en in het enige jaar in de hoofdklasse wel in A speelden. VOC is overigens geen promovendus, die strijden om handhaving. Al maakt dat voor het verhaal weinig uit.

Wat verwacht je op zaterdag? Zal ook afhangen van wat Hoek doet.

Ik heb het eens op een rijtje gezet maar er valt niets van te zeggen. De nacompetitiepoules zijn daarvoor veel te gespreid.
Het enige zinnige dat ik kan roepen is dat er nogal veel teams voor C zijn.

Wel weer een merkwaardig team uit een klein dorp; SVL uit Langbroek is kampioen geworden, daar wonen net 2000 mensen. Plus JSV Nieuwegein doet mee aan de nacompetitie. Die speelden in 2011 nog in de 4e klasse, haalden sindsdien 3 keer de nacompetitie en promoveerden 3 keer. Van 4e naar Hoofdklasse komen zonder ook maar een enkele keer kampioen, dat zou bijzonder zijn.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wel weer een merkwaardig team uit een klein dorp; SVL uit Langbroek is kampioen geworden, daar wonen net 2000 mensen. Plus JSV Nieuwegein doet mee aan de nacompetitie. Die speelden in 2011 nog in de 4e klasse, haalden sindsdien 3 keer de nacompetitie en promoveerden 3 keer. Van 4e naar Hoofdklasse komen zonder ook maar een enkele keer kampioen, dat zou bijzonder zijn.

Ik vind het eerder opvallend dat zo'n 'grote' club zo lang zo laag heeft gespeeld. Buurman Geinoord speelt al jarenlang op hoog niveau. Ik heb bij beide clubs nog een jaar gespeeld toen ik een jaar of 10 was.
 

Joost

Well-known member
De teams die uit 1A gepromoveerd zijn afgelopen jaren hebben het wel vrijwel allemaal goed gedaan (DOVO, Ajax, VVA '71, Breukelen). Het is niet zoals 1F op zondag waarvan de promovendus vrijwel altijd er weer kansloos uitvliegt in de Hoofdklasse.
 

Keyser S?ze

New member
Nu ken ik die regio niet super goed, maar de selectie bevat nou ook weer niet de meest aansprekende namen. Dus of het hier echt een geldkwestie is? Misschien was de rest in 1A ook wel matig.

SVL heeft zich een aantal jaren geleden via een gouden lichting opgewerkt van anonieme dorpsclub naar de hogere regionen. Gouden lichtingen heb je er meestal maar 1 van dus de opvolging van de eigen jongens werd in spelers van buiten gezocht middels betalingen. In de huidige selectie lopen best wel enkele regionale grootheden rond die zonder een flinke vergoeding niet naar SVL gegaan zouden zijn. Namen als Ali Alkan en Alex van Eem zijn binnen de regio erkende toppers en zo zie ik wel meer namen van spelers die bij grotere clubs gespeeld hebben. Trainer Jan Gaasbeek (de ex prof) komt uit Veenendaal en neemt wel eens wat afvallers van GVVV en DOVO mee.

En, niet geheel onbelangrijk, doordat SVL de hoogst spelende club in de buurt is trekken alle goede voetballers uit Wijk bij Duurstede daar naar toe.
 
Bovenaan