Amateurvoetbal algemeen

JMD

Well-known member
Gemixt voetballen is niet nodig en heeft in de meest genoemde variaties teveel nadelen en tegenstanders.
Wat zijn dan de nadelen van gemixt voetballen (waarbij we zaterdagclubs het recht geven om altijd op zaterdag te spelen).
En kom dan niet aan met onzindingen als starttijd...
 

JMD

Well-known member
De nadelen heb ik vaak opgenoemd.
Maar het is weinig constructief als je ze net als met het nadeel van 18.00 uur wedstrijden bestempelt als onzin of met onfatsoen becommentarieert.
Wellicht kun je ook nog wat nadelen terugvinden bij het mislukken van het mixen van de derde divisie en van de hoofdklassen of in enquêtes waarin clubs het mixen van competities niet zien zitten. Succes.
Het enige nadeel dat je steeds hebt opgenoemd is dat jij 18.00 geen prettige tijd vindt om af te trappen.
Conclusie: omdat NO niet wil dat duels om 18.00 gespeeld mogen worden moet het maar helemaal niet gebeuren of alle clubs moeten zich naar jou schikken.

Die enquetes zijn van 3-4 jaar terug... We zijn een flink aantal jaren verder, dat jij nou geen voortschrijdend inzicht hebt en wilt blijven steken in het verleden, wil niet zeggen dat andere clubs er niet op een gegeven moment achterkomen dat weekendvoetbal toch de toekomst heeft en dat af en toe een uitduel aftrappen om 18.00 ook niet verkeerd is... HSC'21 speelt komend seizoen als enige ploeg ten oosten van de lijn Amsterdam/Utrecht/Eindhoven in de 3e divisie... Die zullen daar blij mee zijn.... Die hebben tweewekelijks een busreis van minimaal 1,5 uur... Maar goed, dan trappen ze wel elke keer om 14.30 af.... Geen idee of HSC toen voor of tegen was maar het lijkt mij dat die toch ook voordelen gaan zien van het mixen.
 

Joost

Well-known member
Dat ontkennen is idd ook belachelijk. Is ook gewoon een logisch gevolg van de verplaatsing van veel zondagclubs naar zaterdag.

Dus tijd voor weekendvoetbal. Is dat probleem direct weg.

De grote clubs in de top die profclubje spelen zijn veelal van oorsprong zaterdagclubs.

Maar dat op Hoofdklasse en 1e klasse het niveauverschil heel groot zou zijn waag ik nogal te betwijfelen.

En zolang ze niet op regelmatige basis tegen elkaar gaan spelen zullen we het ook nooit weten.
 

de waan

Well-known member
Ik kan niet spreken voor het hele land, maar in het oosten kun je in de eerste klasse op zaterdag bij vrijwel iedere club een bijzonder fijn zakcentje verdienen, op zondag moet je bij veel clubs geld meenemen.
 

Unregistere

Well-known member
Dat is in deze regio min of meer hetzelfde. Wel met de aantekening dat er wel wat zondagclubs zijn die iets kunnen, maar die spelen dan dus ook minimaal in de hoofdklasse. Zij hebben dan weer het voordeel dat spelers die alleen op zondag kunnen of willen voetballen, sneller geneigd zijn om dan maar voor iets minder daar te gaan spelen.

Over het algemeen is er echter wel een duidelijk verschil met de zaterdaghoofdklassers en -eersteklassers. Hoewel het daar ook iets afneemt qua lucratieve vergoedingen, heb ik het idee. Zeker onder de hoofdklasse.
 

Fregge

Well-known member
Hier is de zondag eerste klasse over het algemeen sterker dan de zaterdag eerste klasse. Er wordt wel meer betaald in de zondag eerste klasse dan in de zaterdag eerste klasse.
 

Bonehead

Well-known member
Ik kan niet spreken voor het hele land, maar in het oosten kun je in de eerste klasse op zaterdag bij vrijwel iedere club een bijzonder fijn zakcentje verdienen, op zondag moet je bij veel clubs geld meenemen.

Haha geweldig. Houd dat vol. Als ze maar blijft ontkennen wordt het misschien wel waar. Overschrijving naar Quick al aangevraagd ;)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zie jouw post in de approval rij terecht komen Abu. Vreemd. Werd hij wel onmiddellijk geplaatst of pas na mijn approval?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ok. Moeten we even kijken naar wat er met Super Moderator is of met jouw account in het bijzonder. Gisteren kreeg ik moderator rechten ten behoeve van die queue om mensen binnen te laten en toen verdween bij mij de feedback sectie.
 

Bonehead

Well-known member
Er zat ook een soort unregistere in de studio, die het maar niks vond wat ONS deed, maar die had verder ook geen argumenten.

De gezonde sportieve ambitie om zo hoog mogelijk te voetballen. Je kunt het daar niet mee eens zijn maar dat is wel DE argumentatie dat ik en velen anderen het maar moeilijk verteerbaar vinden wat ONS Sneek en al die andere clubs gedaan hebben. Dan zak je als club in mijn achting. In het geval ONS zal net als bij DFS de geldkraan wel dichtgedraaid zijn.
 

Fregge

Well-known member
Er zat ook een soort unregistere in de studio, die het maar niks vond wat ONS deed, maar die had verder ook geen argumenten.
Verder blijft die podcast toch een feestje van een aantal zelfgenoegzame mannen , waarbij de ene ( is dat die van "kijk" en " weet je " ? ) elk gesprek wil leiden naar het onderwerp Katwijk en waarbij de ander constant verkeerde informatie heeft ( zoals dat ONS niet mee zou doen met de O23 )
En allemaal vonden Karsten de trainer van het jaar. Omdat hij eens in de studio was ?

Vind je hier wel een sterk punt hebben. Zeg ik je eerlijk.
 
Bovenaan