Amateurvoetbal algemeen

JMD

Well-known member
Valken'68 promoveert naar de 1e klasse. (zaterdag West II)
Of sv Hillegom ook promoveert naar de 1e klasse is nog niet bekend
 

Abubakari

Well-known member
En dan vraag ik me af of ze lange reisafstanden vrezen, of denken dat ze in de hoofdklasse niets te zoeken hebben vanwege het niveau ?

: “We hebben het er binnen de club wel over gehad”, aldus Bernd van Bolhuis, trainer van WVV. “Binnen de spelersgroep wilden sommigen wel, omdat die zo hoog mogelijk willen spelen. Anderen zagen er tegen op om zondag van half tien in de ochtend tot half tien in de avond onderweg te zijn voor een wedstrijd in Rotterdam tegen Leonidas of VOC. Alleen Be Quick, Emmen Hoogeveen en Alcides zijn dichtbij. Verder zijn de afstanden heel groot. Dus we hebben er van afgezien”.

Op Tweenul. nl
 

Unregistere

Well-known member
Nee, als het goed is niet. Hoe dat zit met De Merino's zou ik niet weten trouwens, de waan. Het is één grote chaos met al die promoties en vrijwillige afdalers. Het definitieve overzicht komt ongetwijfeld nog een keer voorbij. Is wel iets voor Forza AZ en Joost denk ik!
 

de waan

Well-known member
De KNVB pakt dit soort dingen toch altijd zo dramatisch aan.

Binnenkort kunnen we waarschijnlijk ook weer uren rondscharrelen op voetbal.nl om de bekerpoules bij elkaar te schrapen. Want even een overzichtje maken, dat is te ingewikkeld.
 

Deathprod

Active member
Eerst maar eens de definitieve lijstjes afwachten.
Gezien het aantal overstappers en stoppers in de zondagkolom, heb ik het idee, dat daar weer meer wordt doorgeschoven dan in de zaterdagkolom.
Hetgeen het verschil in speelsterkte alleen maar doet toenemen. Iets waar de KNVB kennelijk geen oog voor heeft.

Dat dat verschil er ook in de top van het amateurvoetbal is, zien we aan de huidige samenstelling van de tweede divisie.

Ze zouden dat verschil kunnen oplossen door beide afdelingen samen te voegen. Dan krijg je Weekend voetbal. Dan heb je dat geswitch ook niet meer. Reisafstanden nemen af. Het lost eigenlijk een hoop problemen in 1 klap op.
 
Bovenaan