Amateurvoetbal algemeen

Fregge

Well-known member
Ah dan heb ik het verkeerd gehoord. Ik zie het inderdaad nu ook, dus hierin moet ik je gelijk geven, maar zie je ook wat de eerste zin is in dat artikel?
 

noordooster

Well-known member
Ah dan heb ik het verkeerd gehoord. Ik zie het inderdaad nu ook, dus hierin moet ik je gelijk geven, maar zie je ook wat de eerste zin is in dat artikel?

Jazeker. Dat is me bekend. Tenzij de KNVB anders beslist uiteraard.
Daardoor hadden en hebben we bij HHC soms van die idiote aanvangstijden.

Nu wordt er door zondagverenigingen vaak aangegeven dat ze op zaterdag thuis niet gewoon om 14.30 of 15.00 uur kunnen voetballen vanwege de bezetting van de velden.
Maar met enige flexabiliteit in denken, in plaats van onwil is er vaak meer mogelijk dan gezegd wordt.
Maar nogmaals hoe meer zondagverenigingen vasthouden aan zondagmiddag om competitiewedstrijden te spelen, hoe liever ik het heb.
 

Joost

Well-known member
Is flexibiliteit niet juist een probleem van de clubs die weigeren op zondag te spelen?

Ik ben er van overtuigd dat als IJsselmeervogels op zondagmiddag 14:30 bij De Treffers wil spelen ze andersom ook best om 15:00 op zaterdag willen opdraven.
 

Unregistere

Well-known member
Is flexibiliteit niet juist een probleem van de clubs die weigeren op zondag te spelen?

Ik ben er van overtuigd dat als IJsselmeervogels op zondagmiddag 14:30 bij De Treffers wil spelen ze andersom ook best om 15:00 op zaterdag willen opdraven.

De Treffers heeft daar toch sowieso niet echt moeite mee? Speelden afgelopen zaterdag bij ons ook gewoon gezellig om 15.00 uur.

Wel typerend dat de eerste negatieve reactie op Voetbal247 op het verhaal van Fregge afkomstig is van onze enige echte Niels!!!!
 

noordooster

Well-known member
Is flexibiliteit niet juist een probleem van de clubs die weigeren op zondag te spelen?

Heeft niet veel te maken met flexibiliteit.
Veel zaterdagverenigingen willen niet op zondag voetballen, omdat ze veelal zijn opgericht om niet op zondag te voetballen, omdat hun leden dat in meerderheid niet willen, omdat ze er het nut niet van inzien, omdat het in de statuten staat , omdat ze er niks beter van worden, integendeel enz. enz.
Dan zul je zeggen , dan moeten de zondagclubs ook maar weigeren. Prima.
Of dan zul je zeggen, dat de KNVB hen maar moet dwingen. Ik denk dat je dan een soort afsplitsing zou krijgen.

Ik ben er van overtuigd dat als IJsselmeervogels op zondagmiddag 14:30 bij De Treffers wil spelen ze andersom ook best om 15:00 op zaterdag willen opdraven.
En anders niet ? Nou dan niet.
Tweede divisie weg en gewoon 2 Topklassen boven 6 hoofdklassen, 1 voor za en 1 voor zo.

Hoeven zaterdagclubs ook niet om 18.00 uur aan te treden bij De Treffers of TEC.
In de topklasse za wedstrijden op za om 14.30 of 15.00 uur en in de topklasse zo. lekker op zondagmiddag of zaterdagavond.
Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn.
Zo'n topklasse za. zal niks minder interessant zijn dan de huidige tweede divisie en!! we krijgen weer een hoofdklasse C !!
En dat geneuzel met die gemengde tweede divisie zorgt ook al voor allerlei verslechteringen in de derde divisies en hoofdklassen.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Maar met enige flexabiliteit in denken, in plaats van onwil is er vaak meer mogelijk dan gezegd wordt.


Veel zaterdagverenigingen willen niet op zondag voetballen, omdat ze veelal zijn opgericht om niet op zondag te voetballen, omdat hun leden dat in meerderheid niet willen, omdat ze er het nut niet van inzien, omdat het in de statuten staat , omdat ze er niks beter van worden, integendeel enz. enz.


:cab:
 

Joost

Well-known member
En dan heb ik nog niet eens benoemd dat alle punten die je noemt aannames zijn die deels ook gewoon feitelijk onjuist zijn. Op het feit dat het in de statuten staat na dan.
 

noordooster

Well-known member
En dan heb ik nog niet eens benoemd dat alle punten die je noemt aannames zijn die deels ook gewoon feitelijk onjuist zijn. Op het feit dat het in de statuten staat na dan.

Een onjuiste voorstelling van zaken, die je alleen maar kan geven als je niet goed bent ingevoerd, wanneer je moeite hebt met goed lezen of wanneer je bewust wilt stigmatiseren, of een combinatie van deze 3.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het niveau in de 2e divisie ligt hoger dan in elke hoofd- of topklasse ooit.

Alleen daarmee is het nut van de 2e divisie al bewezen.
 

Fregge

Well-known member
Ja, dat klopt, maar ik vroeg me af waarom zaterdagclubs het nut er niet van in zien om uitwedstrijden op zondag te spelen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Heeft niet veel te maken met flexibiliteit.
Veel zaterdagverenigingen willen niet op zondag voetballen, omdat ze veelal zijn opgericht om niet op zondag te voetballen, omdat hun leden dat in meerderheid niet willen, omdat ze er het nut niet van inzien, omdat het in de statuten staat , omdat ze er niks beter van worden, integendeel enz. enz.
Dan zul je zeggen , dan moeten de zondagclubs ook maar weigeren. Prima.
Of dan zul je zeggen, dat de KNVB hen maar moet dwingen. Ik denk dat je dan een soort afsplitsing zou krijgen.

Tweede divisie weg en gewoon 2 Topklassen boven 6 hoofdklassen, 1 voor za en 1 voor zo.

Hoeven zaterdagclubs ook niet om 18.00 uur aan te treden bij De Treffers of TEC.
In de topklasse za wedstrijden op za om 14.30 of 15.00 uur en in de topklasse zo. lekker op zondagmiddag of zaterdagavond.
Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn.
Zo'n topklasse za. zal niks minder interessant zijn dan de huidige tweede divisie en!! we krijgen weer een hoofdklasse C !!
En dat geneuzel met die gemengde tweede divisie zorgt ook al voor allerlei verslechteringen in de derde divisies en hoofdklassen.

Volgens mij heb ik dit al wel eens eerder gelezen.:oops:
 

noordooster

Well-known member
Het niveau in de 2e divisie ligt hoger dan in elke hoofd- of topklasse ooit.

Alleen daarmee is het nut van de 2e divisie al bewezen.

Moeilijk te meten.
Zonder tweede divisie zou het niveau van de topklasse za. nu wellicht ook hoger liggen dan in het eerste topklasse jaar.
En misschien is het niveau van de eredivisie ook wel hoger dan 6 jaar geleden.
En zelfs al zou het niveau van de 2e divisie hoger zijn doordat er 4 zondagteams in meedoen, dat vind ik niet het enige criterium.
Ik vind de nadelen van de tweede divisie zwaarder wegen dan de voordelen, zo die er al zijn.
In een enqu?te na het eerste of tweede jaar 2e div. waren met name de zaterdagclubs niet bepaald enthousiast.
Ik weet niet hoe ze er nu over denken. Ze bestaat nu immers ook grotendeels uit zaterdagverenigingen.

Wellicht gaat het niveau van de top 6 van onze eredivisie ook omhoog als ze meedoen in een Beneleague of bv in de Duitse competitie.
Toch zijn er goede redenen om dat niet te willen of te doen.
 

noordooster

Well-known member
Volgens mij heb ik dit al wel eens eerder gelezen.:oops:

En die steeds terugkerende wens van dvk-leden om de afbrokkeling van het zondagvoetbal op te vangen door te pleiten voor gemengde klassen , waarbij de thuisclub bepaalt wanneer er wordt gespeeld. Heb je dat hier niet ook al eens vaker gelezen ? Wel of niet in de vorm van, ja, dat vind ik ook of helemaal mee eens ?
 

De Groene Scout

Well-known member
En die steeds terugkerende wens van dvk-leden om de afbrokkeling van het zondagvoetbal op te vangen door te pleiten voor gemengde klassen , waarbij de thuisclub bepaalt wanneer er wordt gespeeld. Heb je dat hier niet ook al eens vaker gelezen ?

Nee, dat dan weer niet, maar wel een goed idee van je.
 
Bovenaan