Amateurvoetbal algemeen

Deathprod

Well-known member
Er is aanstaande dinsdag 15 oktober weer meeting op De Wageningse Berg.

Het betaald voetbal in Nederland viert dit jaar een 65-jarig jubileum, maar voor oud-spelers, -trainers, bestuurders en zeker voor de supporters van SVV (in 1991 uit het profvoetbal verdwenen), FC Wageningen en VC Vlissingen/VCV Zeeland (1992), HFC Haarlem (2010), RBC Roosendaal (2011), AGOVV en Veendam (2013) is dat geen reden voor een feestje. Welk gat heeft het verdwijnen van hun favoriete vereniging achtergelaten? Is er een doorstart als amateurclub gemaakt? En is er misschien zicht op een terugkeer in het profvoetbal? Tijdens de ?Avond van de Verdwenen Profclubs?, op dinsdag 15 oktober in Stadion de Wageningse Berg, komen deze vragen aan bod.

https://staantribune.nl/avond-van-de-verdwenen-profclubs-15-oktober/
 

Joost

Well-known member
Bij Alfa Sport kreeg ik gisteren in de rust geen broodje kroket.
Daar was de keuken in de rust gesloten, ik kon na de pauze terugkomen.
 

noordooster

Well-known member
Als ik me goed herinner, zou er deze ( of volgende ? ) maand iets meer bekend worden over wat de KNVB en de ingeschakelde commissies en instanties hebben bedacht om de voetbalpiramide te verbeteren.
En zou de COH samen met anderen ook niet iets bedenken over het onzalige plan van Jonkers van MSC om de za. en de zo. hoofdklassen in elkaar te schuiven ?
Ik ben benieuwd.
 

noordooster

Well-known member
Dus je kent hem ?
Doe hem de groeten en en ik hoop dat hij in het zondagvoetbal heel erg veel medestanders krijgt voor zijn standpunt dat er alleen za-zo gemengde competities mogen komen als de thuisclub wedstrijddag en - tijdstip mag bepalen.
En dat men ook vasthoudt aan dat recht en dat zonder dat er geen gemengde competities komen.
 
Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Wij hebben al 3 keer op de zaterdag gespeeld deze competitie, gaan er 1 al zeker spelen op zaterdag en ik gok dat daar nog 2 zaterdagen bij komen. Blauw Geel staat open voor de zaterdag, maar wel in de avond.
 

noordooster

Well-known member
Hoe meer er vasthouden aan thuisclub bepaalt, hoe meer de thuisclub bepaalt dat zo-za wedstrijden gespeeld moeten worden op de zondagmiddag, hoe zonniger de toekomst.
Wat dat betreft gaat het ook met de hoofdklassen de goede kant op, heb ik begrepen.
 

noordooster

Well-known member
Wij hebben al 3 keer op de zaterdag gespeeld deze competitie, gaan er 1 al zeker spelen op zaterdag en ik gok dat daar nog 2 zaterdagen bij komen. Blauw Geel staat open voor de zaterdag, maar wel in de avond.

Niet doen, Fregge.
Dan ga je weer toegeven aan die zaterdagclubs. En de zondagclubs moeten al zo vaak die zaterdagclubs hun zin geven...
En dan zeggen ze straks, dat het jeugdteam dat nu op zaterdagmiddag om 14.30 uur op het hoofdveld speelt net zo goed wel naar de zaterdagavond kan.
 
Bovenaan