Amateurvoetbal algemeen

Joost

Well-known member
Overigens zouden dan natuurlijk die Hollandse hoofdklassers ook verlost zijn van die verre uitwedstrijden naar Noord Nederland. Zij ook blij.
Zo'n herstructurering van de 2 hoogste amateurniveaus zou bv plaats kunnen vinden door ze te reorganiseren tot 2 Topklassen op zaterdag en 1 op zondag.
Dan ben je ook meteen af van 1 van de grootste ergernissen in de hoogste amateurniveaus, het zogenaamde uitlenen van zondagverenigingen in de zaterdagcompetities ten gevolge van de gemengde tweede divisie

Jouw redenatie is een beetje;
Hmm wat een lelijke gele muur. Ik vind blauw veel mooi.

Om 'm uiteindelijke groen te verven.

Fregge

Well-known member
Ja, wanneer is die enquette gehouden en bij welke clubs? Als je een enquette in de bollenstreek houdt zullen er veel niet voor zijn nee.

Joost

Well-known member
Daar ben ik om verschillende redenen niet voor. Redenen te over.
Ik mag er trouwens op wijzen dat desgevraagd de clubs uit de derde divisies er ook niet voor waren en dat ondanks een aandoenlijke PR campagne inclusief suggestieve berichtgeving van Jonkers van MSC ook de hoofdklassers het daar niet over eens werden.
Verder wees een enquete van de BAV uit, dat de meerderheid van de clubs dat zgn weekendvoetbal, net als ik, niet ziet zitten.

Cijfers interesseerden je niets, tenzij ze je goed uitkwamen toch?
Ondanks het feit dat ik je al tig keer heb verteld dat dat hele onderzoek totaal niet representatief was.

En nu kappen hiermee, er is een topic voor dit gezanik.

JMD

Well-known member
Blijft toch knap dat NO een gewone normale discussie over het amateurvoetbal (en of dit nou een juiste beslissing was om geen p/d te doen) toch weer weet te laten ontsporen in een Za/zo-discussie, dan vervolgens denkt dat hij hier met Alzheimerpatiënten te maken heeft en het hele riedeltje weer afsteekt om dan vervolgens iedereen die hem met feiten om de oren slaat te zeggen dat die allemaal gek zijn...

Chapeau NO!!!!

Mug

Member
Het recreatieve zaterdag team van Alcides gaat ook prestatief . Maar wel op het zaterdag vijfde klasse niveau. Wel slim om de derby te behouden. Gaat toch niet meer om het voetbal, alleen maar om het feestje. Hoe zal het met de samenwerkings onderhandelingen gaan. ? Eind maart zou men rapporteren.

Mug

Member
Welke richting Alcides op wil met presentatie voetbal is voor mij ook niet duidelijk. Kwa kosten en beleving had men het niet erg gevonden om volgend seizoen uit te komen in de eerste klasse Noord. Helaas nog een jaar Hoofdklasse A Of er volgend jaar nog een kompetie is voor het tweede vraag ik mij af. Be Quick en MSC haken af. Nog maar 6 clubs . Alcides en FC Meppel hebben een prachtige samenwerking bij onder de 19 , derde divisie. Misschien een idee om onder de 23 ook de samenwerking aan te gaan. En dan het tweede maar opheffen. Misschien MSC hier ook in betrekken. Beleidsbepalers van de clubs spreek ik nooit. Dus ik weet niet wat er bij hun leeft. Wie weet waar de samenwerkingscommissie mee komt.

Mug

Member
Het is niet mijn voorkeur, de eerste klasse Noord, maar wel een mooie kompetie. Maar wanneer je rondloopt bij Alcides hoor je niks over ambitie. De noordelijke eerste klasse vind men een mooi podium. En het kost een stuk minder. Ook kun je makkelijker jeugdspelers inpassen. Maar wat Alcides met hun beloften wil, is voor mij niet duidelijk. Wat wel duidelijk is , is dat er ongeveer 7 a 8 eerste elftal spelers verkassen of stoppen en 1 weer terug komt. Misschien nu duidelijk waarom ik niet blij ben met handhaving in de Hoofdklasse. Maar ik had het graag anders gezien. Ik kan mij niet voorstellen dat NO andere verhalen bij Alcides hoorde.

Mug

Member
Ik lees net een verhaal over ONS Sneek, over vrijwillige degradatie. Zou ook prima passen in de toekomstvisie van Alcides. Zoals nu het beleid is , zou het veel beter zijn om in de eerste klasse Noord uit te komen. Ook bij Alcides kon je al merken dat zij zich al bij degradatie hadden neergelegd. Kun je komend seizoen weer 10 keer naar het westen.

Arjen

Member
Ik lees net een verhaal over ONS Sneek, over vrijwillige degradatie........

Ik heb het stuk ook gelezen en heb daar toch nog wel wat problemen mee. Je brengt er (uiteraard onbedoeld) andere clubs namelijk ook mee in de problemen.
Wie gaat dat gat weer opvullen etc?. Je speelt in de competitie waar je in terecht gekomen bent en daarmee basta! Wil je lager spelen dan is dat prima maar dan begin je onderin de piramide! Het kan toch niet zo zijn dat er per jaar bekeken kan worden op welk niveau men wil uitkomen?

Mug

Member
om

Ik heb het stuk ook gelezen en heb daar toch nog wel wat problemen mee. Je brengt er (uiteraard onbedoeld) andere clubs namelijk ook mee in de problemen.
Wie gaat dat gat weer opvullen etc?. Je speelt in de competitie waar je in terecht gekomen bent en daarmee basta! Wil je lager spelen dan is dat prima maar dan begin je onderin de piramide! Het kan toch niet zo zijn dat er per. jaar bekeken kan worden op welk niveau men wil uitkomen?

Helemaal mee eens. Ik vraag mij af of Alcides zijn beleid gaat aanpassen om op Hoofdklassen niveau goed te kunnen acteren. Dit seizoen leek nergens op.

SanMark.

Well-known member
Wie gaat dat gat weer opvullen etc?. Je speelt in de competitie waar je in terecht gekomen bent en daarmee basta! Wil je lager spelen dan is dat prima maar dan begin je onderin de piramide! Het kan toch niet zo zijn dat er per jaar bekeken kan worden op welk niveau men wil uitkomen?

Dit is toch een unieke situatie, en ze waren anders ook gewoon gedegradeerd , dus ik kan mij voorstellen dat een Alcides en bv een Fit Boys , Elim en nog wat andere teams zich veel beter voelen als ze een klasse lager spelen want dat past beter bij de club , dan dat ze weer zo'n martel jaar moeten doormaken en alles bijna kansloos verliezen. Ik mij zelfs voorstellen dat bij de kleinere clubs die kansloos onderaan staan de wat oudere spelers zeggen, nou anders had ik misschien nog 1 a 2 jaar door willen gaan in het eerste maar ik heb er geen zin om volgend jaar alles weer te gaan verliezen. Ik stop nu wel met prestatie voetbal. ( als je daar al van kan spreken op 4/5 klasse niveau)

Dus ik vind ook echt dat de KNVB hier serieus naar moet kijken om clubs die wel zeer graag willen promoveren de kans te geven om die klasse hoger in te komen als daar tegen over staat dat er clubs zijn die graag lager willen voetballen omdat ze dit jaar kansloos onderaan staan.

SanMark.

Well-known member
Ik maar je krijgt dan al gauw, waarom zij wel en wij niet.

Heel simpel dan ga je loten.

Beter vier clubs die graag de stap willen maken dan geen enkele club die de stap maakt.

Nogmaals dit is zo'n unieke situatie en zo moet er ook omgesprongen worden met clubs die graag een klasse hoger willen voetballen omdat ze dit jaar (dik) bovenaan staan.

JMD

Well-known member
NO, denk jij nou serieus dat dit soort beslissingen door 1 iemand genomen worden???

SanMark.

Well-known member
Ik denk niet, dat de KNVB daarin meegaat.v
Hoewel ik jouw idee van vrijwillig kunnen degraderen, zoals ONS kennelijk graag wil, wel sympathiek vind.
Loten is dan wel willekeur en het heeft niks te maken met sportieve gronden.
Misschien kan men voor aanvang van de nieuwe competities nog iets van beslissingswedstrijden organiseren ?
( Wellicht, dat Vitesse '63 zo nog kans maakt uit te komen in 3D )

Het gaat niet om alle clubs maar de clubs die echt een straatlengte voorstaan EN willen promoveren. Ik kan mij ook wel voorstellen dat er clubs zijn die met 1 punt voorsprong denken laat ons lekker in die vierde of vijfde klasse zitten, want dan doen we volgend jaar weer mooi mee om de bovenste plekken.

Dus als er 1 plek is en er zijn bv 3 clubs die ver boven de rest uitsteken in de diverse klasse dan word er tussen die drie geloot. Ik weet het , het word dan wel een willekeurig iets maar beter zoiets dan dat je voor misschien 5 a 6 clubs een jaar finaal weggooit. ( spreek ik over het Noorden)

SanMark.

Well-known member
En bv Vitesse had vorig jaar al moeten promoveren, op 1 punt na geen kampioen, daarna op strafschoppen de NC verloren, en ze hebben nu een geweldige lichting waarvoor het zonde zou zijn als die nog een jaar in de 4de klasse zouden moeten voetballen.

Bovenaan