Amateurvoetbal algemeen

Zo eenvoudig is dat niet.... In de tweede divisie zal je dan bijvoorbeeld twee ploegen moeten laten degraderen. En wat doe je met Jong FC Volendam / Jong ADO Den Haag?

Ben erg benieuwd wat de KNVB hierover zal bedenken.

In sommige afdelingen is het aantal wedstrijden bijvoorbeeld niet gelijk, dan kan je daar dus de dupe van worden.

Ik had het ook over de competities onder de 2e divisie.

Bernardo

Well-known member
Amateurvoetbal stopt per direct. Geen promoties en degradaties. Volgend seizoen allemaal in zelfde klasse als dit seizoen.

erka

Well-known member
Wat een afgang van de KNVB. En maar volhouden dat ze onder de regelingen van 6 april vielen. Ook niet even een belletje plegen om dit te controleren?

Dat komt mede omdat de vorige persconferentie van 23 maart zo onduidelijk was. Dat werd de in dagen daarna al wel uitgewerkt. Ik denk dat de KNVB op 24 of 25 maart dit al wel wist.
Vergeet ook niet dat het supersnel gaat he. Dat is nog geen week geleden.

Dat komt mede omdat de vorige persconferentie van 23 maart zo onduidelijk was. Dat werd de in dagen daarna al wel uitgewerkt. Ik denk dat de KNVB op 24 of 25 maart dit al wel wist.
Vergeet ook niet dat het supersnel gaat he. Dat is nog geen week geleden.

Dat werd helemaal niet uitgewerkt. De KNVB hield stellig vol dat ze onder de regelingen van 6 april vielen en communiceerde dit ook later nog. Rutte gaf net nog maar eens aan dat ze onder de regeling van 1 juni vallen. Het is toch te kansloos dat Rutte dit nog een keer moet verduidelijken. Is er niemand van de KNVB die even een belletje heeft gepleegd om dit te controleren?

JMD

Well-known member
Betekent dit nou dat de Jongploegen die in de 3e divisie zaten wegvallen en de 3e divisie volgend jaar 16 teams heeft? (dat was de afspraak...) Of toch nog een jaar 17?

En wat gaat men doen met de KNVB Beker? De kampioen + 3 periodekampioenen van de 2e divisie mochten altijd in de 1e hoofdronde instromen. Hoe gaat men dat oplossen? En de plaatsen via de districtsbeker?
Drukke weken voor Zeist... :)

1 voordeel is wel: het competitie programma is nog nooit zo vroeg klaar als dit jaar, want daar kan men nu mee aan de slag...

Bovenaan