Amateurvoetbal algemeen

Joost

Well-known member
Het valt te hopen dat de KNVB dit seizoen wel ruim op tijd navraagt bij de beloften of ze in seizoen 20/21 ook nog willen deelnemen.
Als dat bijvoorbeeld eind februari bekend is dan kan de regeling nog worden aangepast.
 

Joost

Well-known member
Ik kwam in de bundel ook nog dit tegen... :cab:

Ballenjongens/-meiden Tweede en Derde Divisie mannen
Hiervoor geldt onderstaande instructie:
- Er mogen minimaal acht en maximaal tien ballenjongens/-meiden worden ingezet. De vereniging moet ervoor zorgen dat iedere
ballenjongen/meisje een bal heeft die aan de voorwaarden, zoals in de spelregels is vastgelegd, voldoet.
- De ballenjongens/-meiden zijn representatief gekleed in een trainingspak zonder reclame-uitingen.
- De ballenjongens/-meiden nemen hun posities in binnen de boarding, zo dicht mogelijk tegen de reclameborden aan, ook bij de
warming-up.
- De begeleider is verantwoordelijk voor het uitdelen ?n inleveren van de ballen.
- De ballenjongens/-meiden dienen de bal in de hand te houden, niet aan de voet.
- De ballenjongens/-meiden dienen het spel te blijven volgen.
- De ballenjongens/-meiden kijken, wanneer een bal over de zijlijn gaat, eerst of een speler zelf de bal nog kan/gaat pakken of een
bal uit het publiek op het veld belandt. Gebeurt dit niet, dan gooien zij direct de bal. Pas daarna pakken zij een andere bal.
- De ballenjongens/-meiden lopen na afloop van de warming-up, de eerste helft of de tweede helft nooit over het veld, maar altijd
buiten de boarding langs. De begeleider is ervoor verantwoordelijk dat alle ballenjongens in ??n hoek verzamelen of als groep de
kleedkamer in gaan.
30
- De ballenjongens/-meiden mogen niet vragen om een handtekening of shirts.
De hieronder genoemde bepalingen zijn van toepassing op competitiewedstrijden in de Tweede en Derde Divisie en Hoofdklasse
mannen:
 

Forza AZ

Well-known member
De KNVB heeft de promotie / degradatieregeling voor de 2e en 3e divisie gedeeld. Wordt er niet eenvoudiger op voor de amateurclubs in de tweede divisie om zich te handhaven.

De twee laagst ge?indigde amateurclubs degraderen, twee anderen gaan de nacompetitie in. De belofteteams ontspringen de dans als zij minimaal 16e worden, tenzij Jong ADO of Jong Almere kampioen wordt in de derde divisie. In dat geval vervangen zij het laagst ge?indigde belofteteam in de tweede divisie, ongeacht de eindklassering op de ranglijst.

Als Jong Sparta of Jong Volendam 17e of 18e wordt in de tweede divisie, kunnen ze zich alsnog handhaven. Ze degraderen dan alleen als er in de derde divisie een belofteteam op de 2e, 3e of 4e plek eindigt.

Mochten Jong ADO en Jong Almere allebei kampioen worden in de derde divisie, spelen zij een beslissingsduel om ??n plek in de tweede divisie. Ze kunnen ook promoveren als ze 2e, 3e of 4e worden en als Jong Sparta of Jong Volendam 17e of 18e wordt. Ook daar kan een beslissingsduel voorkomen tussen ADO en Almere.

De kampioenen van de derde divisie promoveren. Als Jong ADO of Jong Almere kampioen wordt, kan de nummer twee ook promoveren.

De twee laagst ge?indigde amateurclubs in de derde divisie zaterdag en zondag degraderen naar de hoofdklasse, de twee die daarboven eindigen gaan nacompetitie spelen. Hier wel een reddingsboei: wordt Jong ADO of Jong Almere 15e, 16e of 17e, dan degraderen zij en wel naar de beloftecompetitie.

Kortom, de beloften hebben nog steeds een competitie in een competitie.

Heb je ook een link naar de PDF waar dit in uitgelegd staat?

En worden de Derde divisies weer aangevuld naar 18 clubs voor 2020/21?
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Nee, nog niet. Had hem alleen maar in de mail, maar verschijnt tzt ook op www.knvb.nl als het goed is.

Over een aanvulling van de derde divisie kwam ik zo snel niets tegen, zal nog eens even speuren straks.
 

de waan

Well-known member
Nee, nog niet. Had hem alleen maar in de mail, maar verschijnt tzt ook op www.knvb.nl als het goed is.

Over een aanvulling van de derde divisie kwam ik zo snel niets tegen, zal nog eens even speuren straks.
De intentie zal er waarschijnlijk nog steeds zijn dat het aantal clubs naar 16 gaat. Alleen weten ze nu nog niet of ze alle beloftenteams kunnen 'lozen' na dit seizoen en ze moeten toch voor de competitie met een p/d regeling komen.
 

Unregistere

Well-known member
Dat is ook weer zo inderdaad. Want ik begreep al dat het voor Jong Sparta het laatste jaar in de piramide zal worden. Dus in de loop van het seizoen gaan we vast weer posten in dit topic.

Overigens, Joost, die passage is wel opvallend. Zo strak als ze het beschrijven, gebeurt het volgens mij nergens. Sterker nog, er zijn ook clubs waar geen ballenkinderen zijn of waar volwassen mannen in hesjes als 'ballenkind' fungeren.
 

noordooster

Well-known member
Altijd weer aardig dat VoZ met die statistieken komt.
Het aantal toeschouwers in de Tweede Divisie neemt af. Ook bij HHC zag je een dalende tendens, ondanks dat ze in de subtop meedraaiden.
Overigens leuk, dat HHC in de Tweede Divisie onderaan staat in het kaartenklassement.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Je bedoelt lager (507 om 579), neem ik aan?

Klopt, ik had gekeken naar de gemiddelden van de laatste 5 speelronden, maar over een heel seizoen ligt het bij de Derde Divisie wel wat hoger.
Overigens is er wel een groot verschil in toeschouwersgemiddelden in de beide hoofdklassen.
 

SanMark.

Well-known member
Klopt, ik had gekeken naar de gemiddelden van de laatste 5 speelronden, maar over een heel seizoen ligt het bij de Derde Divisie wel wat hoger.
Overigens is er wel een groot verschil in toeschouwersgemiddelden in de beide hoofdklassen.

Circa 15% hoger is wel meer dan 'wat hoger' .
 

noordooster

Well-known member
En dat had je toch niet verwacht, begrijp ik uit jouw eerdere post...

Had ik verder niet bij stil gestaan, eerlijk gezegd.
Maar clubs als Quick Boys ( bijna 2000 gemiddeld) en DVS '33 ( bijna 1000 ) trokken het gemiddelde aardig op.
I.t.t. laagvliegers als De Dijk en Achilles '29. Die trokken over een heel seizoen met 17 thuiswedstrijden nog geen 3000 toeschouwers.
 

SanMark.

Well-known member
Had ik verder niet bij stil gestaan, eerlijk gezegd.
Maar clubs als Quick Boys ( bijna 2000 gemiddeld) en DVS '33 ( bijna 1000 ) trokken het gemiddelde aardig op.
I.t.t. laagvliegers als De Dijk en Achilles '29. Die trokken over een heel seizoen met 17 thuiswedstrijden nog geen 3000 toeschouwers.

Zoals Ajax en Feyenoord het gemiddelde ook aardig optrekken en RKC het middelde weer omlaag haalt.
 
Bovenaan