Waarom zouden de profs het aantal amateurteams willen terugdringen? Want of je nu meer of minder amateurteams laat deelnemen, in de 1e ronde is het aantal amateurteams hetzelfde.Vanuit de profs zullen ze dit natuurlijk zien als een prachtige kans om het aantal amateurteams terug te dringen maar ik denk dat er een vrij makkelijke oplossing is.
Uit de FAQ van de KNVB twee opmerkelijke dingen waaruit blijkt dat er misschien toch promovendi zijn. Ben benieuwd.
In categorie A spelen alle teams in principe minimaal op hetzelfde niveau als afgelopen seizoen. Alleen het bestuur amateurvoetbal kan besluiten hier op verzoek van af te wijken.
We gaan de komende tijd gebruiken om te inventariseren hoeveel opengevallen plekken er opgevuld moeten worden voor het seizoen 2020/’21. We verwachten uiterlijk 1 juni dit helemaal compleet te hebben.
Ik vermoed dat ze bij open plekken dan toch de nummers 1 van de klasse eronder laten promoveren. De vraag is natuurlijk hoe ze gaan bepalen welke nummers 1 als eerste in aanmerking komen. Kijken ze dan naar het aantal punten (per wedstrijd) of gaan ze loten?
In de hoofdklasse zondag verdwijnen MSC en Quick'20. Dus 2 hoofdklassen op zondag met 15 clubs.
Hoezo zouden er open plekken zijn?? Vanwege overstappers zo -> za? Maar dat is dan toch vooral in de 'lagere' klassen?
In sommige klassen staan clubs met afstand bovenaan. Zoals in drie van de vier hoofdklassen. Dat zou een "te rechtvaardigen" promotie zijn. Ik zou het niet doen. Dan maar met een oneven aantal clubs. In de hoofdklasse zondag verdwijnen MSC en Quick'20. Dus 2 hoofdklassen op zondag met 15 clubs.
Maar misschien is dit het moment om wat radicalere beslissingen te nemen en er voor te zorgen dat er in de derde divisie en de hoofdklassen wat meer regionale wedstrijden zijn.
Als 2 hoofdklassers verdwijnen, zal dat dan moeten worden opgevuld door eerste klassers. ( en niet door hoofdklasse koplopers zoals je suggereert )
Het lijkt me logisch, dat dat dan gebeurt door zaterdag eerste klassers.
De uitgeleende zondag hoofdklassers kunnen dan terug naar de zondag .
Bovendien zou je het verschil in speelsterkte za/zo weer wat meer op een gelijk niveau brengen.
In je laatste zin lijk je te pleiten voor een za-zo mix. Dat lijkt me een slecht idee. Op verzoek wil ik wel uitleggen waarom.
Overigens zouden dan natuurlijk die Hollandse hoofdklassers ook verlost zijn van die verre uitwedstrijden naar Noord Nederland. Zij ook blij.
Zo'n herstructurering van de 2 hoogste amateurniveaus zou bv plaats kunnen vinden door ze te reorganiseren tot 2 Topklassen op zaterdag en 1 op zondag.
Dan ben je ook meteen af van 1 van de grootste ergernissen in de hoogste amateurniveaus, het zogenaamde uitlenen van zondagverenigingen in de zaterdagcompetities ten gevolge van de gemengde tweede divisie
Daar ben ik om verschillende redenen niet voor. Redenen te over.
Ik mag er trouwens op wijzen dat desgevraagd de clubs uit de derde divisies er ook niet voor waren en dat ondanks een aandoenlijke PR campagne inclusief suggestieve berichtgeving van Jonkers van MSC ook de hoofdklassers het daar niet over eens werden.
Verder wees een enquete van de BAV uit, dat de meerderheid van de clubs dat zgn weekendvoetbal, net als ik, niet ziet zitten.
En nu kappen hiermee, er is een topic voor dit gezanik.
Dit slaat werkelijk nergens op, Joost
Bij het horen van een mening waarmee jij het niet eens bent en die je niet beargumenteerd kunt weerleggen sla je volledig op hol