Amateurvoetbal algemeen

bqandy

Well-known member
Ik hoorde vanmiddag van de assistent trainer van PKC'83 dat de indelingen voor de eerste klassen zaterdag en zondag al rond gestuurd zijn naar de clubs.
Op voetbalnederland.nl zijn ze ook al te vinden. WHC uit Wezep is ingedeeld in 1E noord zaterdag.
 

Joost

Well-known member
Ik hoorde vanmiddag van de assistent trainer van PKC'83 dat de indelingen voor de eerste klassen zaterdag en zondag al rond gestuurd zijn naar de clubs.
Op voetbalnederland.nl zijn ze ook al te vinden. WHC uit Wezep is ingedeeld in 1E noord zaterdag.

Ik betwijfel de juistheid ervan. Sommige keuzes zijn begrijpelijk, vooral op zaterdag. Maar CSV Apeldoorn in 1A, dat kan toch haast niet.

Zondag is vrijwel zeker onjuist. Nemelaer in 1D (Limburg) terwijl Wilhelmina 08 in 1C zit is heel erg raar.
Tevens telt 1D 15 clubs en zit Papendorp erbij in 1C.

RKHVV in 1B zou ook heel raar zijn.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Zou mij ook verbazen. De zaterdagindeling voor 1B en 1C lijkt redelijk logisch.

Maar volgens mij heeft VoetbalNederland naar eigen inzicht wat zitten knutselen. Tweede divisie ziet er ook raar uit bijvoorbeeld. Clubs staan niet op alfabetische volgorde, TEC en Jong FC Volendam ontbreken nog, VVSB zit er nog bij en er zijn maar 17 clubs.

https://www.voetbalnederland.nl/klasse.html?a=1&klasseid=201901201

Overigens dacht ik dat de eerste klasse en lager pas officieel op 15 juli bekend gemaakt worden. Kan natuurlijk wel zijn dat er al een (voorlopige) opzet is gestuurd naar de betrokken clubs, in de hoop dat clubs zich nog melden voor een vrijwillige plaatsing in een andere afdeling. Dat is met de derde divisie ook wel eens gebeurd.
 

de waan

Well-known member
Ik heb onze CSV-volger al even geattendeerd op hun schijnbare indeling in 1A. Misschien horen we snel of dat daadwerkelijk klopt.

Zou ook heel raar zijn, aangezien Woudenberg, Scherpenzeel en SDV Barneveld juist zijn ingedeeld in 1D volgens voetbalnederland.nl
 

bqandy

Well-known member
Ik heb nu pas tijd gehad om te kijken hoe de indeling overal is. Maar die is inderdaad vrij onlogisch zoals jullie al meldden.
Ik begin er zelfs aan te twijfelen of er wel wat rond gestuurd is en niet iemand van PKC voetbalnederland heeft bekeken en dat voor de waarheid aangenomen heeft.
 

Unregistere

Well-known member
Leonidas bedankt zojuist via Twitter alle teams uit de hoofdklasse B zondag voor het fijne seizoen en meldt dat ze komend seizoen weer naar het noorden mogen (A dus).
 

Joost

Well-known member
En dat hebben ze op zaterdag ook gedaan.

Feijenoord niet meer naar Amsterdam maar wel naar AZSV.
 

de waan

Well-known member
De zaterdag had ik dus goed voorspeld, zondag niet. Maar het is wel logisch, want ze hebben in beide gevallen Zuid Gelderland naar de zuidelijke afdeling gedaan.

Wat dan weer wel best irritant is. A en B is geografisch precies andersom op zaterdag en zondag.
 

Unregistere

Well-known member
SC Feyenoord niet meer naar Amsterdam zal wel niet alleen geografische redenen hebben gehad, na vorig seizoen.

Op zondag flink gehusseld. IFC dus niet tegen de Rotterdamse clubs, maar nog wel tegen Unitas.

Voordeel: ze kunnen ??n keer Suzan & Freek draaien in de warming-up!

En Jack krijgt een soort gratis Ontdek je Plekje op zondagen.
 

Joost

Well-known member
Het blijft wel apart dat ze nu voor deze indeling hebben gekozen. Toen ik het in eerdere jaren narekende kwamen deze knip altijd als beste eruit maar de KNVB bleef vasthouden aan de andere scheiding. Ik ben wel benieuwd wat dit jaar de doorslag heeft gegeven.
 

Jacco

Well-known member
De reistijden zullen voor de ene vereniging wat groter worden en voor de andere wat kleiner. Als ik zo kijk naar mijn eigen favoriete club, Quick'20, dan pakt het qua reistijd niet zo gunstig uit.
Ook komen ze het amitieuze HBS weer tegen.
 

Jacco

Well-known member
Het leuke van deze indeling is wel dat er wat nieuwe tegenstanders tussen zitten: JOS/Watergraafsmeer of VOC bijvoorbeeld.
 

Unregistere

Well-known member
Dat kaartje van de Tweede Divisie blijft toch wonderlijk.

Rondje Randstad.

Inderdaad. Niet voor niets wordt her en der al de vergelijking getrokken met de 'oude' hoofdklasse A, uit de tijd waarin dat nog het hoogste niveau was. Zitten best veel dezelfde clubs bij.

Wij gaan er na de promotie in elk geval flink op vooruit qua vermindering van het aantal reiskilometers. Eigenlijk maar ??n echt verre reis, naar Hardenberg. En vooruit, Groesbeek, al valt dat ook nog wel mee bij wat we vorig jaar af en toe hadden.
 
Bovenaan