Amateurvoetbal algemeen

Joost

Well-known member
https://www.ad.nl/regiosport-utrech...bal-krimpen-in-naar-zeventien-clubs~a044ebf9/

3e divisies dus met 17 teams..

Denkt de KNVB nou echt dat er nog Jongteams staan te trappelen??? En waarom niet 2 niet-Jongteams toevoegen en als er dan w?l Jongteams bijkomen gewoon verzwaarde degradatie doen ofzo? Want hoeveel seizoenen laat je dit dan op 17? Verder is een oneven aantal natuurlijk gewoon klote. Dat dat gedurende de competitie ontstaat, oke, en dan ergens helemaal onderin de pyramide oneven competities zijn, oke. Maar in de 3e divisie???

Ha!

Op Voetbal247 vandaag dit berichtje;
https://www.voetbal247.nl/knvb-ondu...-en-jong-vitesse-uit-piramide-wordt-opgevuld/

In principe natuurlijk niets nieuws maar het wordt ondertussen toch wel hoog tijd dat de KNVB hier wat mee gaat doen.

In de buitengewone Bondsvergadering zal er in ieder geval over worden gesproken;
https://www.knvb.nl/downloads/bestand/19667/agenda-buitengewone-bondsvergadering

Het zal mij overigens niets verbazen als ze de plekken in de 3e Divisie niet op gaan vullen maar het een jaartje vooruitschuiven om dan tot een definitief plan te komen. Bij alle partijen lijkt wel het besef te zijn dat het aanmodderen niet veel langer moet gaan duren.
 

JMD

Well-known member
Mwah, denk dat veel clubs het niet zo'n ramp vinden om twee extra vrije zaterdagen / zondagen te hebben. Die zijn er nu amper voor de divisieclubs.

Dat is ook zo, maar je hebt dan wel het hele seizoen lang geen gelijk aantal duels. Zeker aan het slot van de competitie kan dat toch vreemde zaken in de hand werken.
 

Joost

Well-known member
Keurig!!!

Maar wat voorzie jij dan als plan dat er het komende jaar dan wel zou zijn???

Zo'n Nostradamus ben ik ook weer niet. Er is nu sowieso tot media januari de tijd om iets te beslissen. De promotie/degradatie wordt altijd in augustus bekendgemaakt maar het lijkt me in dit geval voor de hand liggen dat daar wellicht ietsje later nog wat aanpassingen op vinden.

Mogelijke scenario's;
- versterkte promotie vanuit de hoofdklasse om weer op 18 uit te komen
- inventariseren of de beloften niet er uit gaan stappen zodat wellicht zowel 2e als 3e divisie naar 16 kunnen
- of een combinatie van beide
 

Deathprod

Well-known member
2e en 3e Divisie naar 16 clubs. Beloften eruit. Promotie/degradatie tussen de beloften uit de 1e Divisie en de Reservecompetitie. Zoiets zal het wel worden. Al las ik dat Jacco Swart ook met de Ere en 1e Divisie naar 16 clubs wil. En dan slechts 2 beloften in de 1e Divisie. Ik verwacht dat promotie van amateurs naar de profs niet meer gaat gebeuren de komende jaren.
 

Unregistere

Well-known member
De divisieclubs zijn in ieder geval per mail ge?nformeerd vandaag. Het al eerder genoemde 'voorsorteren' op een competitie zonder belofteteams komt in die mail duidelijk naar voren als een van de hoofdredenen om dit besluit te nemen.

Over de exacte verdeling van de zaterdag- en zondagteams denkt de bond nog na. Ze wachten uiteraard even de uitkomst van de nacompetitie af.
 

Unregistere

Well-known member
Leuk voor Peter Verhoeve. Kan hij toch mooi op zaterdag blijven spelen en komt hij in de derde divisie ook nog een hoop bekenden tegen. Al had ik liever gezien dat hij lekker bij ASWH was gebleven.
 

Unregistere

Well-known member
Wel leuk: heel het seizoen hebben alle voetbaljournalisten van AD / de Dordtenaar (en AD / Rivierenland) na hun wedstrijden spelers genomineerd voor het elftal van de week. Iedere week rolde daar dan een team uit. Aan het einde van het seizoen zijn de spelers met de meeste uitverkiezingen gebundeld in een elftal van het jaar.

Dit is het resultaat: https://www.ad.nl/dordrecht/deze-voetballers-staan-in-ons-elftal-van-het-jaar~afeeb0ea/

Leuk team wat mij betreft, maar wel met te weinig zondagvoetballers....
 

Unregistere

Well-known member
Precies nul zelfs.

Rivierenland is zeg maar Kozakken Boys-land?

Klopt. Zeg maar het gebied rond Gorinchem. In Rivierenland kom je de verhalen tegen over Kozakken Boys, Unitas, SteDoCo, Achilles Veen en natuurlijk alle clubs die je daar her en der kunt vinden. Van Groot-Ammers tot Sleeuwijk, van VVAC tot LRC Leerdam, van Heukelum tot Arkel en van Altena tot Dussense Boys.

In de Dordtenaar - officieel Drechtsteden, maar goed, in de volksmond wordt de oude naam vaak nog gebruikt - vind je de verhalen over de clubs uit Dordrecht, Zwijndrecht (inclusief Heerjansdam), Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht, Sliedrecht, Alblasserdam, Nieuw-Lekkerland, Kinderdijk en Rijsoord.

Vallen allebei wel onder dezelfde chef sport en als freelancer kan je voor beide edities ingezet worden. Soms twee verhalen over ??n wedstrijd, voor beide edities ??n, of ??n verhaal dat in beide edities komt.

Inderdaad, nul spelers van de zondagteams. Nu is dat op zich weer niet zo gek, want er spelen maar een stuk of tien teams op zondag in dit gebied. En die zijn, op twee na, allemaal actief in de derde klasse of lager. Dat scheelt dus wel, want ze kijken ook wel een beetje naar het niveau. Maar persoonlijk vind ik dat Danny Slingerland (IFC) er eigenlijk in had moeten staan. Maakte heel veel goals, zonder hem waren ze gewoon gedegradeerd.

Verder kan ik me er wel aardig in vinden. Verdedigers is altijd wel lastig. Er wordt vaak op gehamerd om niet te vergeten ook verdedigers te nomineren. Als er dan ??n een doelpunt maakt, staat die vrijwel altijd in het elftal van de week. Zie je nu ook met Peter Verhoeve. Hij maakte natuurlijk wel erg veel goals voor een verdediger (12 in de competitie) en zijn plek is ook zeker terecht, maar Gilmaro van de Werp draaide bij ons ook een ijzersterk seizoen. Alleen viel hij vooral verdedigend op en minder door goals, dus wordt hij ook minder snel geselecteerd.

Maar uiteindelijk is het natuurlijk vooral iets leuks en moet je het ook weer niet te serieus nemen. Hoewel er wel degelijk spelers zijn die vragen of ze misschien in het elftal van de week mogen...
 

de waan

Well-known member
Complot van een zondagmannetje bij de wetgever om het populaire zaterdagvoetbal tegen te werken?

Zoiets?
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik maakte de fout om even te kijken en het eerste woord dat ik zag staan was "zaterdaghater". Gelijk de pagina maar weer gesloten.
 
Bovenaan