En die steeds terugkerende wens van dvk-leden om de afbrokkeling van het zondagvoetbal op te vangen door te pleiten voor gemengde klassen , waarbij de thuisclub bepaalt wanneer er wordt gespeeld. Heb je dat hier niet ook al eens vaker gelezen ? Wel of niet in de vorm van, ja, dat vind ik ook of helemaal mee eens ?
Knap dat je gedachten kunt lezen... ("ja, het wordt niet gezegd, maar ik weet dat het wel zo is")Natuurlijk wordt hier bij pleidooien voor gemengde competities, die ik hier zoals gezegd vaak tegenkom, niet gezegd, dat de afbrokkeling van het zondagvoetbal een belangrijke reden is. Hetgeen niet betekent dat voor velen dat wel een reden is.
Natuurlijk wordt hier bij pleidooien voor gemengde competities, die ik hier zoals gezegd vaak tegenkom, niet gezegd, dat de afbrokkeling van het zondagvoetbal een belangrijke reden is. Hetgeen niet betekent dat voor velen dat wel een reden is.
Dat het zondagvoetbal in een neerwaartse spiraal zit vindt men kennelijk niet leuk om te zeggen en om het afbrokkeling te noemen gaat velen waarschijnlijk te ver.
Bovendien is het bij zo'n constatering moeilijk om van alles en nog wat te eisen.
Mij valt het wel op, dat de roep vanuit het zondagvoetbal om te mengen sterker is geworden naarmate meer clubs en spelers overstapten naar de zaterdag.
Toen het zaterdagvoetbal nog redelijk marginaal was vergeleken bij de zondag hoorde je er nooit iemand over.
van der Zee heeft in een column ooit wel de problemen in het zondagvoetbal benoemd om vervolgens te pleiten voor gemengde klassen.
En ook anderen hebben die redeneertrant wel gevolgd.
Houd dan ook gewoon op met je flexibiliteit.Een onjuiste voorstelling van zaken, die je alleen maar kan geven als je niet goed bent ingevoerd, wanneer je moeite hebt met goed lezen of wanneer je bewust wilt stigmatiseren, of een combinatie van deze 3.
Nee, dat dan weer niet, maar wel een goed idee van je.
Het is de vraag of jij in Zuid Limburg , waar geen standaardvoetbal is op zaterdag, wel weet wat er landelijk speelt wat betreft deze problematiek.
Natuurlijk heeft ook het feit dat het zondagvoetbal flink achterloopt in de hoogste amateurklassen en dat dat gegeven zich steeds verder doorzet ook invloed op de wens van het zondagvoetbal om te mixen.
En de rest van je betoog is helemaal een onzinnig verhaal.
In hoeverre zou het afbrokkelen van de onderkant van het voetballen op zondag uberhaupt enige invloed hebben op het willen opheffen van de scheiding op de hoogste niveaus?
Je zou ook gewoon antwoord kunnen geven op de vraag.
Nogmaals : lees wat ik daarover zei.
Verder vind ik betalingen aan spelers geen argument om over te gaan op een za-zo mix.
Men loopt steeds verder achter , omdat de zaterdagamateurclubs meer inkomsten weten te genereren, vanuit recettes, kantines of wat dan ook , waardoor ook spelers het aantrekkelijker vinden uit te komen in een zaterdagcomp, nog afgezien van het feit, dat men de zaterdag vaak als prettiger speeldag ervaart , vanwege geloof of andere invulling van het weekend.
Maar je geeft indirect wel weer aan waarom met name de zondag wil dat er gemixt wordt.
Omdat men daardoor hoopt de landelijk steeds verder toenemende achterstand op de zaterdag tot staan te brengen.
En dan het liefst door zaterdagclubs te dwingen op zondag of op zaterdagavond te laten spelen.
Waarom zou het zaterdagvoetbal akkoord moeten gaan met allerlei verslechteringen ?
Ik hoor steeds vaker in Noord, dat grote zondagverenigingen wel zouden willen overstappen naar de zaterdag, maar dat de terugval in niveau hen ervan weerhoudt. Zie ook het krantenartikel.
Daar zou de KNVB een oplossing voor moeten vinden.
En verder heb ik geen zin meer in welles-nietes spelletjes met jou.
En jij en anderen vragen me steeds te herhalen wat ik al eerder zei.
Met op de achtergrond weer mijn vrees, dat bijdragen van mij worden verwijderd of verplaatst.
In hoeverre zou het afbrokkelen van de onderkant van het voetballen op zondag uberhaupt enige invloed hebben op het willen opheffen van de scheiding op de hoogste niveaus?
Over al hetgeen je nu opnieuw te berde brengt heb ik genoeg gezegd.
Waar is deze reactie te lezen ?
Waar is deze reactie te lezen ?
Niels (Cor Hansse) Laat “Fregge” maar lekker op zondag voetballen voor die anderhalve paardenkop bij Blauw Geel.
Zaterdag en zondag weer zo snel mogelijk scheiden a.u.b