Amateurvoetbal algemeen

Unregistere

Well-known member
Erik heeft er ook een mening over:

Erik D.W. helemaal mee eens met deze man ,zaterdagvoetbal kan meer publiek trekken maar zondagvoetbal is gemoedelijker

Krijgt-ie een reactie met een lachende emoji op van Cor Hansse. Wiens eigen bericht overigens is verwijderd. Zou Cor stiekem nog meelezen met ons???
 

Bonehead

Well-known member
Mensen die lezen, dat zaterdagclubs op zondag moeten spelen, denken van , laat maar lullen, dat gaat toch niet gebeuren.

Dat klopt. Ik ben wel klaar met herhalen van zetten. Nu weer in dit topic terwijl het gezwam toch een eigen topic heeft

Alle argumenten anders dan de financi?le vergoeding om voor een zaterdagclub te kiezen zijn voor 99% van alle spelers in de 2e en 3e Divisie niet van toepassing en daarom dus niet relevant.

Vooruit dan nog een kleine uitzondering.

De leden bepalen of de uitzondering van zondag uit de statuten komt. Niet de spelers.

Als ik bij mijn club kijk die niet eens zo streng christelijk is uit op zich ook niet zo'n heel streng christelijk dorp dan gaat dat op korte termijn niet gebeuren. Dat ligt aan de oude gade die op ALV's oververtegenwoordigd is. Gelukkig zijn we inmiddels wel zo ver dat op pinksterzondag gevoetbald mag worden bij een buitenlands toernooi. Dat wil je de jeugd niet onthouden. Wel wordt er niet over gesproken. Zo gevoelig ligt het nog. Principi?le zaterdagclubs verplicht op zondag laten voetballen gaat nu onherroepelijk een afscheiding betekenen. Dat levert alleen maar verliezers op. Ik heb alleen de hoop op een beetje flexibelere houding van de zaterdagclubs wat betreft uitwedstrijden op zaterdag op het gewenste tijdstip van de thuisclub te spelen.

Volgende week speelt mijn clubje een bekerwedstrijd om 17:00 uur. En o o o wat hebben veel mensen daar heul veul moeite mee. Dus ik zeg tegen hun: Kom op zeg een keertje om 17:00 uur. Dan je iets later naar de kantine en iets later weer weg. De overige 51 weken kun je gewoon op de vaste tijden zuipen.
 

Joost

Well-known member
Dat klopt. Ik ben wel klaar met herhalen van zetten. Nu weer in dit topic terwijl het gezwam toch een eigen topic heeft

Dat is dan vooral omdat er door de zaterdagstandvastigen vooral nadruk op wordt gelegd dat zaterdagclubs op zondag moeten gaan voetballen. Maar dat is in de hele discussie mijns inziens helemaal niet van toepassing.
Er blijft gehamerd worden op die onjuiste voorstelling van zaken.

Vooruit dan nog een kleine uitzondering.

De leden bepalen of de uitzondering van zondag uit de statuten komt. Niet de spelers.

Als ik bij mijn club kijk die niet eens zo streng christelijk is uit op zich ook niet zo'n heel streng christelijk dorp dan gaat dat op korte termijn niet gebeuren. Dat ligt aan de oude gade die op ALV's oververtegenwoordigd is. Gelukkig zijn we inmiddels wel zo ver dat op pinksterzondag gevoetbald mag worden bij een buitenlands toernooi. Dat wil je de jeugd niet onthouden. Wel wordt er niet over gesproken. Zo gevoelig ligt het nog. Principi?le zaterdagclubs verplicht op zondag laten voetballen gaat nu onherroepelijk een afscheiding betekenen. Dat levert alleen maar verliezers op. Ik heb alleen de hoop op een beetje flexibelere houding van de zaterdagclubs wat betreft uitwedstrijden op zaterdag op het gewenste tijdstip van de thuisclub te spelen.

Volgende week speelt mijn clubje een bekerwedstrijd om 17:00 uur. En o o o wat hebben veel mensen daar heul veul moeite mee. Dus ik zeg tegen hun: Kom op zeg een keertje om 17:00 uur. Dan je iets later naar de kantine en iets later weer weg. De overige 51 weken kun je gewoon op de vaste tijden zuipen.

Want, en daar begon het hele riedeltje mee. Noord Ooster pleit eerst voor flexibiliteit om vervolgens te vertellen dat die flexibiliteit dan wel alleen van zondagverenigingen moet komen en dat op zaterdag alles bij het oude moet blijven. En het liefst wordt ook nog de de benaming van een van de Hoofdklasses omgedoopt tot C.

Enfin, waar het mij om draait in het verhaal is heel wat anders. Er is sowieso helemaal niets mis met clubs en spelers die op zaterdag willen voetballen. Het valt me wel op dat de statutaire clubs die ooit opgericht zijn om een vrije zondag te hebben, ze kozen er daarom voor om op zaterdag te voetballen, de laatste jaren verworden zijn tot clubs die alleen maar op zaterdagmiddag willen spelen. Er zit nogal wat verschil in benadering tussen 'niet op zondag' en 'alleen op zaterdagmiddag'. Maargoed, mixen van zaterdag en zondagclubs moet helemaal geen doel zijn. Het doel moet zijn dat de Eerste Divisie aansluit op de Tweede Divisie en andersom. Daarvoor moeten de eisen voor toetreding in de Eerste Divisie op de schop maar moeten daarnaast ook de clubs in de Tweede Divisie wat concessies doen en flexibiliteit tonen. Niet op zondag spelen lijkt mij daarbij helemaal geen probleem in de Eerste Divisie, maar je zult wel regelmatig op vrijdag aan de slag moeten.

Ik ben van mening dat wanneer je als vereniging besluit je spelers te gaan betalen, en daarmee dus sportieve ambitie toont, je je aanstelt als niet wil spelen op een niveau waarop je niet in de top eindigt. Zoals eerder gesteld; Djokovic en Federer gaan ook niet enkel Challengers spelen omdat ze bang zijn te verliezen op grote toernooien. En zolang je niet in de Eredivisie terechtkomt is er geen enkele reden om aan te nemen dat je verplicht op zondag moet acteren.
 

gevegt

Well-known member
Vooruit dan nog een kleine uitzondering.

De leden bepalen of de uitzondering van zondag uit de statuten komt. Niet de spelers.

Als ik bij mijn club kijk die niet eens zo streng christelijk is uit op zich ook niet zo'n heel streng christelijk dorp dan gaat dat op korte termijn niet gebeuren. Dat ligt aan de oude gade die op ALV's oververtegenwoordigd is. Gelukkig zijn we inmiddels wel zo ver dat op pinksterzondag gevoetbald mag worden bij een buitenlands toernooi. Dat wil je de jeugd niet onthouden. Wel wordt er niet over gesproken. Zo gevoelig ligt het nog. Principi?le zaterdagclubs verplicht op zondag laten voetballen gaat nu onherroepelijk een afscheiding betekenen. Dat levert alleen maar verliezers op. Ik heb alleen de hoop op een beetje flexibelere houding van de zaterdagclubs wat betreft uitwedstrijden op zaterdag op het gewenste tijdstip van de thuisclub te spelen.

Volgende week speelt mijn clubje een bekerwedstrijd om 17:00 uur. En o o o wat hebben veel mensen daar heul veul moeite mee. Dus ik zeg tegen hun: Kom op zeg een keertje om 17:00 uur. Dan je iets later naar de kantine en iets later weer weg. De overige 51 weken kun je gewoon op de vaste tijden zuipen.

Dit kun je 1op1 kopi?ren bij ASC te Dalfsen
 

Fregge

Well-known member
Hoe graag ik ook zou willen, mij is verboden hier op zoiets te reageren, hoe graag ik dat ook zou willen.

Schiet niet gelijk in het slachtofferrol maar ga dan de discussie op een fatsoenlijke manier aan. Waarschijnlijk gaan die waarschuwingen waar je het steeds over hebt niet over de inhoud maar over je toon.
 

SanMark.

Well-known member
Lekker inhoudelijk weer.

Waar je het vuur aan de schenen word gelegd , heb je opeens moeite om je verhaaltje voor de 100ste keer te vertellen.
 

Fregge

Well-known member
Zoals gewoonlijk, domme opmerking, van iemand met te weinig verstand van zaken.
Je kunt je beter bezighouden met het niveau kaasplankjes.

Inderdaad, weinig verstand van de zaken inhoudelijk. Want ik weet de aard van de waarschuwingen niet. Maar ik ken ze inmiddels hier wel goed genoeg dat ik weet dat ze wel open staan voor een fatsoenlijke inhoudelijke discussie.
 

Fregge

Well-known member
Je krijgt trouwens een bedankje voor de opmerkingen over de column van vorige week. Hij vond het erg onderbouwend, maar hij vroeg zich wel af waarom zaterdagclubs geen nut zien in het spelen op zondag?
 

De Groene Scout

Well-known member
Hmm, iets gezakt. Eigenlijk geen idee waarom dat is. Alles op zelfde niveau gebleven en zelf een promotie met de JO17-1. Beetje vreemd eigenlijk. Misschien hebben clubs die bij ons in de buurt stonden net iets meer progressie geboekt.
 

de waan

Well-known member
Ze tellen nu ook onder 14 mee zag ik. Die hebben we niet. Als we daar een in team in de eerste klasse hadden gehad stonden we dertigste of zo.

Kortom, het zegt bijster weinig allemaal.
 
Bovenaan