Ach bij alle clubs kun je wel een verhaal verzinnen.
Ik blijf die lijstje waarover het ging dikke onzin vinden omdat clubs die om welke reden dan ook, over weinig jeugd kunnen beschikken, nooit in zulke lijstje kunnen komen, al hoe goed ze hun jeugd ook begeleiden en al hoe mooi hun jeugdplannen ook zijn.
Terwijl clubs met heel veel jeugd bijna automatisch in zulke lijstjes voor komen.
En dat hebben van veel jeugd is lang niet altijd een verdienste van de club.
Overigens, hoeveel geld besteedt MSC aan zijn jeugd en hoeveel Alcides ?
Hebben vv Steenwijk en Steenwijker Boys alle geld gestoken in hun eerste waar door hun jeugd weinig voorstelt ?
Olde Veste had al in de vorige eeuw diverse jeugdteams op een hoog plan te spelen.
Het verbaast mij, dat ze met jarenlang zo'n goede jeugd nooit niveau hoofdklasse hebben gespeeld.
Bij Alcides krijg je nu alleen nog een reiskosten vergoeding als je in het eerste speelt.
Exacte bedragen van MSC en of Alcides kan of wil ik niet vermelden omdat ik het niet weet of omdat ik dan wat moet vertellen wat mij in vertrouwen verteld is.
Ik zeg nergens dat Steenwijk en de Boys al het geld in 1 hebben gestoken ik heb gezegd dat Olde Veste er veel geld in heeft gestoken om het jeugdplan op een zeer hoog niveau te krijgen, waardoor die club voor heel Steenwijk aantrekkelijk is geworden om daar te gaan voetballen idem voor bv de beste spelers van een Nijeveen, Uffelte en Havelte en noem nog maar 10 dorpen in de omstreek op.
Dan krijg je vanzelf een vliegwiel, je gaat hoger voetballen met de jeugd je word weer aantrekkelijker voor spelers van buiten, waardoor de weerstand weer groter word en ga zo maar door.
En ja dat gaat je niet lukken bij een PelikaanS of een Holwerd want daar zijn die plekken veel te klein voor maar voor grote dorpen en steden gaat het wel op, heb je het goed voor elkaar dan komen de spelers van zelf en gaat het niveau ook weer omhoog. En dat kan zelfs op dorpsclub niveau gebeuren waar je voor elk lichting maar 1 team ter beschikking hebt.
Zet je er vanaf de F goede trainers voor gaat het gemiddelde niveau ontzettend omhoog en daar heeft iedereen wat aan , en maakt je aantrekkelijk voor de spelers van de dorpen erom heen.