Amateurvoetbal algemeen

Unregistere

Well-known member
Ik zie het niet gebeuren. De beslissing is al genomen. Leuk proefballonnetje van Hypercube, maar wat mij betreft totaal niet realistisch. Ook al niet meer uitvoerbaar lijkt mij, want de Duitsers gaan half mei weer voetballen.

Daarnaast verwacht ik eerlijk gezegd dat we al veel eerder voetballen dan na de herfstvakantie. We gaan het zien. Spannende tijden in elk geval!
 
Weet ik niet. Hangt wel van het moment af. Ik verwacht niet dat een derdeklasser iedereen weer laat opdraven als het normaal zomerstop zou zijn. Terwijl ik het wel zie gebeuren dat een club in de derde divisie alvast een weekje traint. Die beleving is echt wel anders.

Maar we merken hopelijk spoedig of die inschatting klopt!

Trainingen (contactsport) voor nu per 1 september pas weer.
 

JMD

Well-known member
Trainingen (contactsport) voor nu per 1 september pas weer.

Dan start je dus half/eind september.

Volgens mij zouden de 'lagere' klassen rond 20 september starten met de competitie, dat kan dan dus gewoon.
2e/3e/HK zal dan ook rond dat weekend beginnen en halen later in. HK haalt dat wel bij, 2e/3e divisie zal dus af en toe midweeks moeten (of kortere winterstop of tot later doorspelen in juni)
 
Dan start je dus half/eind september.

Volgens mij zouden de 'lagere' klassen rond 20 september starten met de competitie, dat kan dan dus gewoon.
2e/3e/HK zal dan ook rond dat weekend beginnen en halen later in. HK haalt dat wel bij, 2e/3e divisie zal dus af en toe midweeks moeten (of kortere winterstop of tot later doorspelen in juni)

Klopt helemaal denk ik zoals je het zegt. Vanaf aankomende week kunnen 1e elftallen weer beginnen met trainen in groepen van max 10 personen. Geen partij spel of positie spel. Maar wel conditioneel, balgevoel etc.
 

Unregistere

Well-known member
Dan start je dus half/eind september.

Volgens mij zouden de 'lagere' klassen rond 20 september starten met de competitie, dat kan dan dus gewoon.
2e/3e/HK zal dan ook rond dat weekend beginnen en halen later in. HK haalt dat wel bij, 2e/3e divisie zal dus af en toe midweeks moeten (of kortere winterstop of tot later doorspelen in juni)

Kortere winterstop? Dat is zo goed als onmogelijk in de tweede divisie.... Daar was al nauwelijks sprake van een winterstop. De vrije weekenden, die er sporadisch zijn, invullen en wellicht inderdaad een enkele midweekse speelronde. Of langer doorgaan, kan ook. Wordt wel krap. Dus zou het verstandiger zijn als de KNVB de 3e divisie gewoon uit 16 clubs laat bestaan en niet uit de gewenste 18.

Ben benieuwd wanneer we weer beginnen. Misschien nog een afsluitend traininkje voor de vertrekkers en dan vanaf juni met de nieuwe selectie aan de slag, zou ik me kunnen voorstellen.
 

Joost

Well-known member
Kortere winterstop? Dat is zo goed als onmogelijk in de tweede divisie.... Daar was al nauwelijks sprake van een winterstop. De vrije weekenden, die er sporadisch zijn, invullen en wellicht inderdaad een enkele midweekse speelronde. Of langer doorgaan, kan ook. Wordt wel krap. Dus zou het verstandiger zijn als de KNVB de 3e divisie gewoon uit 16 clubs laat bestaan en niet uit de gewenste 18.

Ben benieuwd wanneer we weer beginnen. Misschien nog een afsluitend traininkje voor de vertrekkers en dan vanaf juni met de nieuwe selectie aan de slag, zou ik me kunnen voorstellen.

Het eenmalig schrappen van alle nacompetities zou een optie zijn om wat meer ruimte achterin het schema te krijgen.
En het niet afwerken van de districtsbeker.
 

Unregistere

Well-known member
Het eenmalig schrappen van alle nacompetities zou een optie zijn om wat meer ruimte achterin het schema te krijgen.
En het niet afwerken van de districtsbeker.

Ja, al hebben de divisieclubs natuurlijk geen last van de districtsbeker en die hebben het volste programma. Maar het zou zeker een optie kunnen zijn.
 

Joost

Well-known member
Ja, al hebben de divisieclubs natuurlijk geen last van de districtsbeker en die hebben het volste programma. Maar het zou zeker een optie kunnen zijn.

Maar divisieclubs hebben over het algemeen wel de beschikking over verlichting op het hoofdveld denk ik. Dan wordt het iets gemakkelijker om een speelronde midweeks in te plannen.
 

Unregistere

Well-known member
De meeste clubs hebben inderdaad wel verlichting. Al zal Fox dat niet tof vinden voor de uitzending van de tweede divisie, maar dat is dan even niet anders. Nood breekt wet.
 

Joost

Well-known member
De meeste clubs hebben inderdaad wel verlichting. Al zal Fox dat niet tof vinden voor de uitzending van de tweede divisie, maar dat is dan even niet anders. Nood breekt wet.

Ik zie juist een kans voor Fox om live voetbal te brengen op normaal voetballoze avonden.
 

Unregistere

Well-known member
Ik zie juist een kans voor Fox om live voetbal te brengen op normaal voetballoze avonden.

Kan. Maar dan moet het wel op een avond zonder Europees voetbal of eredivisie zijn, anders gaat er echt geen hond op televisie naar de kraker TEC - ASWH of Noordwijk - Jong FC Volendam of Kozakken Boys - Koninklijke HFC kijken. Denk ik.
 

Unregistere

Well-known member
Daar denken we bij ons ook over na, maar ik vraag me af of de vertrekkers nou nog echt veel zin hebben om nog te trainen. Dus het zou ook kunnen dat we proberen met de nieuwe groep iets te doen. Nou ja, maar even afwachten.

Sowieso nog veel onduidelijk. De opmerkingen van de clubs in het artikel van bqandy lees je hier in de regio ook. Overal wel, denk ik.
 

Joost

Well-known member
Per 1 september ook bij amateurvoetbal geen toeschouwers mogen worden toegelaten.

Wellicht dat ze het bij de grote divisieclubs kunnen en willen handhaven maar voor 99% van het amateurvoetbal is dat natuurlijk een totaal overbodige maatregel. Ik ben niet zo heel rebellerend maar mocht het zo zijn dan maak ik mooi gebruik van mijn perspasje.
 
Bovenaan