Amateurvoetbal algemeen

Unregistere

Well-known member
Feyenoord is al gestart met trainen. Dus de topamateurs (tweede en derde divisie) kunnen in juli ook vast wel weer voorzichtig het veld op joh. Ook starten per 1 september. Dan alle lagere amateurafdelingen na de herfstvakantie.

Goed trouwens dat je internet weer werkt, Fregge !!!
 
Feyenoord is al gestart met trainen. Dus de topamateurs (tweede en derde divisie) kunnen in juli ook vast wel weer voorzichtig het veld op joh. Ook starten per 1 september. Dan alle lagere amateurafdelingen na de herfstvakantie.

Goed trouwens dat je internet weer werkt, Fregge !!!

Daar geloof ik niks van. De KNVB zal de 2e divisie en 3e divisie gelijk trekken met de 2e klassers etc. Ik verwacht niet dat 2e en 3e divisie clubs eerder mogen trainen dan klasses daaronder. Zou ook vreemd zijn.

Ik verwacht sowieso geen amateurvoetbal meer dit jaar. Verwacht alleen trainingen en oefenpotjes tegen clubs uit eigen plaats. Verplaatsingen gaan denk ik echt niet plaatsvinden dit jaar.
 

Unregistere

Well-known member
Zo onlogisch is het niet om divisieclubs anders te behandelen dan de overige amateurclubs. Zij dienen immers ook te voldoen aan allerlei licentie-eisen die voor de hoofdklasse en lager niet gelden.
 
Zo onlogisch is het niet om divisieclubs anders te behandelen dan de overige amateurclubs. Zij dienen immers ook te voldoen aan allerlei licentie-eisen die voor de hoofdklasse en lager niet gelden.

Ik verwacht niet dat de KNVB dit kan beslissen of tegenhouden. Als Rutte aangeeft dat ook 18+ weer in groepsverband mag trainen zullen ook de 4e klassers dit weer mogen. Het is tenslotte geen betaald voetbal. Nee als die 2 divisies weer gaan trainen zal de rest ook die mogelijkheid hebben.
 

Unregistere

Well-known member
Kan uiteraard ook. Maar daar is het minder noodzakelijk om vroeger te kunnen beginnen. Starten altijd al later, spelen minder wedstrijden (op de hoofdklasse na). Daar zou de herfstvakantie best prima zijn. Kunnen ze in de zomer nog op vakantie en dat soort dingen. Daarna rustig opbouwen om in conditie te komen.
 
Kan uiteraard ook. Maar daar is het minder noodzakelijk om vroeger te kunnen beginnen. Starten altijd al later, spelen minder wedstrijden (op de hoofdklasse na). Daar zou de herfstvakantie best prima zijn. Kunnen ze in de zomer nog op vakantie en dat soort dingen. Daarna rustig opbouwen om in conditie te komen.

Ik denk dat het nu wel noodzakelijk is omdat elk 1e elftal al geruime tijd niks heeft gedaan. Die zullen allemaal direct starten wanneer het weer mogelijk is. Maar ik verwacht dit jaar geen amateurvoetbal meer.
 

Bonehead

Well-known member
Verplaatsingen gaan denk ik echt niet plaatsvinden dit jaar.

Ik denk ook dat dit het grootste gevaar is ten opzichte van verspreiding van het virus. Nog groter dan groepsvorming. Van der Zee verwacht met de herfstvakantie te kunnen voetballen terwijl dan juist een tweede piek wordt verwacht. Ik denk dus dat je of ervoor of erna kunt voetballen. Of er moet een vaccin komen uiteraard die voor iedereen beschikbaar is.
 

Unregistere

Well-known member
Tja, ik denk dat niemand er echt iets heel zinnigs over kan melden. Ook JD van der Zee niet. Maar ik houd toch ergens wel hoop dat we straks toch weer gewoon kunnen trainen en dat de competitie ook wel weer start. In elk geval in de divisies en wellicht de hoofdklasse. Al is dat dus ook niet veel meer dan een gevoel hoor.

Ik denk wel dat spelers bij divisieclubs meer bezig zijn om voor zichzelf te trainen dan in de lagere afdelingen, Voetbaloostkenner. Vandaar dat ik hier persoonlijk wel een duidelijk verschil in zie.
 

SanMark.

Well-known member
Tja, ik denk dat niemand er echt iets heel zinnigs over kan melden. Ook JD van der Zee niet. Maar ik houd toch ergens wel hoop dat we straks toch weer gewoon kunnen trainen en dat de competitie ook wel weer start. In elk geval in de divisies en wellicht de hoofdklasse. Al is dat dus ook niet veel meer dan een gevoel hoor.

Ik denk wel dat spelers bij divisieclubs meer bezig zijn om voor zichzelf te trainen dan in de lagere afdelingen, Voetbaloostkenner. Vandaar dat ik hier persoonlijk wel een duidelijk verschil in zie.

Never waste a good crisis.

Een mooi moment om de hoofdklasse de 4de divisie te noemen en de 2de tot 4de divisie anders te behandelen dan de clubs die daar onder voetballen.

Up date je de regels ook gelijk even met een promotie plicht voor de kampioenen.
 

Bonehead

Well-known member
Dat is iets waar werkelijk waar iedereen mee eens buiten de VVCS.

Uiteraard hoop ik dat er snel weer gevoetbald wordt. Al zou in eerste instantie in het buitenland en op TV zijn. Ik kan niet wachten om zaterdags weer van vroeg tot laat aan het veld te staan. En dat voetballen mag op alle niveaus.
 

De Groene Scout

Well-known member
Er zijn continu nieuwe ontwikkelingen, dus hoe kun je nu iets zinnigs zeggen over hoe het er over 4 maanden uit ziet? Laat staan over hoe het er daarna uit ziet?
Dus waarom bij voorbaat zo negatief?

Juist; we bekijken het positief; aanstaande zaterdag 9 mei starten we weer met de wedstrijden voor de jeugd.
 

JMD

Well-known member
Het is toch ook aan de club zelf om te bepalen hoe ze dat willen. Als club X zonder contractspelers de 2e divisie haalt dan moet dat toch kunnen? Net zoals dat een 1e-divisieclub met alleen part-timers naar de eredivisie zou mogen promoveren. Elke ploeg vindt dan vanzelf zijn/haar niveau a.d.h.v. wat ze willen.

Het is iets tussen club en spelers wat ze wel of niet betalen voor die speler. Als een speler dolblij is met spreekwoordelijk 3 tientjes per duel in de 2e divisie, waarom zou dat dan niet mogen?
Het is 'maar' voetbal hè. En door die eisen van bv de VVCS worden de kosten steeds groter.
 
Bovenaan