Amateurvoetbal algemeen

Unregistere

Well-known member
De 6 genomineerden voor de Rinus Michels Award voor de beste amateurtrainer zijn weer bekend. Dat zijn René van der Weij (SC Genemuiden, noord), Gert-Jan Karsten (HHC Hardenberg, oost), Ulrich Landvreugd (AFC, west I), John Blok (Scheveningen, west II), Marcel Lourens (Kloetinge, zuid I) en Maurice Verbunt (Groene Ster, zuid II).

Wie moet het worden? Stem mee in de poll en laat gerust je uitleg weten!

Poll: De Rinus Michels Award beste amateurtrainer moet naar...
[*]John Blok
[*]Gert-Jan Karsten
[*]Ulrich Landvreugd
[*]Marcel Lourens
[*]Maurice Verbunt
[*]René van der Weij
[sup]Tussenstand:[/sup]
results.cgi

[sup]Ook een poll maken? Klik hier[/sup]
 

De Groene Scout

Well-known member
Ah, uit ieder district moet er 1 blijkbaar. Was denk ik wel een beetje zoeken in Noord. Zo geweldig doet SC Genemuiden het immers niet in de hoofdklasse en kom ook wel af en toe minder positieve stukjes tegen over de trainer.
Trainer van Scheveningen is ook wel opvallend; ken de beste man niet, maar doorgaans kiezen ze toch wel trainers die qua scorebordjournalistiek beter presteren. Wordt dus blijkbaar niet alleen naar de ranglijst gekeken.
 

Unregistere

Well-known member
Beetje een oeuvreprijs voor Blok denk ik. Ook best bijzonder dat hij na de zomer al aan zijn zeventiende seizoen als hoofdtrainer van Scheveningen begint. En knap in de tweede divisie, terwijl ze qua budget niet bij de grootste clubs horen. Geweldige vent ook!
 

Arjen

Member
Ah, uit ieder district moet er 1 blijkbaar. Was denk ik wel een beetje zoeken in Noord. Zo geweldig doet SC Genemuiden het immers niet in de hoofdklasse .............
.............. Wordt dus blijkbaar niet alleen naar de ranglijst gekeken.

En terecht toch?
Een trainer kan er doorgaans niet zoveel aan doen dat hij het met een K*Tkeeper moet doen hè.
 

Unregistere

Well-known member
Ook het Zeeuwse Groede heeft een aanvraag bij de KNVB ingediend om te mogen promoveren. En dan wel direct naar de tweede divisie. :duim:

EVvqpZwXYA8gas_.jpg:large
 

Unregistere

Well-known member
Als je voor de gezelligheid mee wil doen, kun je net zo goed vrijwillige degradatie aanvragen.

Nee, dat is voor pussies.

De KNVB heeft overigens inmiddels aangegeven dat de overschrijvingstermijn niet wijzigt. Dat blijft 15 juni.

Trainers die door de coronacrisis niet aan de benodigde licentie konden komen, krijgen dispensatie. Cursisten die de cursus niet konden afronden, kunnen dispensatie aanvragen voor het gehele seizoen. Die dispensatie geldt voor het niveau waarvoor ze werden opgeleid. Als een trainer wel de juiste licentie heeft, maar niet genoeg bijscholingsmomenten kon bijwonen om te voldoen aan het gevraagde aantal punten, krijgt hij / zij tot 1 februari 2021 de tijd om die punten te behalen.

De bond benadrukte verder nogmaals dat promotie alleen mogelijk is als er plekken vrij komen door terugtrekkingen, fusies of wijzigingen van speeldag. Met andere woorden: OSS '20 en Sparta Nijkerk, stop met zeuren, jullie komen niet in aanmerking voor promotie. Een aanvraag kan tot 1 juni ingediend worden. Clubs die dat niet doen, worden automatisch op hetzelfde niveau ingedeeld als in het huidige seizoen.

Inschrijven voor de Onder 21 / Onder 23 competitie kan tot 20 april. Er zijn tot nu toe 99 inschrijvingen voor de Onder 23 competitie.

Tot slot is ook de KNVB – in samenwerking met NOC*NSF en de andere sportbonden – achter de schermen druk bezig met het uitwerken van algemene richtlijnen en protocollen voor de sport en specifiek het voetbal. Men brengt in beeld hoe een mogelijk gefaseerde versoepeling voor de sport eruit zou kunnen zien. Vanzelfsprekend worden hierin altijd de adviezen en maatregelen gevolgd, die vanuit de overheid worden afgegeven. Veiligheid staat voorop. Zodra hierover meer duidelijk is, laat de KNVB dit uiteraard snel aan ons weten.
 

SanMark.

Well-known member
Voor DVSV bleek dat niet mogelijk in de vierde klasse A. „Nog een jaar in de vierde klasse, daar zit niemand bij ons op te wachten.” Maar toch zal dat de realiteit zijn, of is er nog een ontsnapping mogelijk? „De voorzitter gaat inventariseren hoe het ervoor staat en of het mogelijk is om volgend jaar vijfde klasse te voetballen. De bond zal daar vast in willen meedenken, maar of het kan is een tweede.”

Kijk ONS komt in het rijtje bij zo'n knaken club waarvan ik het wel snap.

Dan gooi ik er graag deze beelden nog even (weer) een keer in.
 

Unregistere

Well-known member
Onze buren van IFC hebben zowel voor zaterdag 1 als voor zondag 1 een verzoek tot promotie ingediend bij de KNVB. Verrassend, met name dat laatste. Lijkt me ook niet heel kansrijk. In de derde divisie lijkt alleen de plek van FC Lienden opgevuld te moeten worden en dan komen Hollandia en Unitas waarschijnlijk eerder in aanmerking dan IFC, dat derde staat in de hoofdklasse B.

Unitas heeft het verzoek ook ingediend, al gaf voorzitter Digerto Biemans aan dat er geen man overboord is als de KNVB iets anders besluit.
 

Unregistere

Well-known member
Schitterende tegenstelling qua ambities in elk geval. Alleen een beetje vreemd, want er komen geen plaatsen vrij in de tweede divisie. Het is dus vrij zinloos om een aanvraag te doen. Maar goed, is de secretaris toch weer een paar uurtjes nuttig bezig geweest, zullen we maar zeggen.

Of zou het een soort hart onder de riem of juist pestactie jegens Cambuur zijn??
 

de waan

Well-known member
Nou ja, dat verwacht ie. Of denk jij ook dat Van der Zee de hele wereld in zijn eentje bestuurt vanuit zijn commandotoren in Zeist?
 

JMD

Well-known member
Nou ja, dat verwacht ie. Of denk jij ook dat Van der Zee de hele wereld in zijn eentje bestuurt vanuit zijn commandotoren in Zeist?
NO denkt van wel... ;)

Maar jij verwacht dus dat we na 1 september 'gewoon' weer starten met amateurvoetbal?
Ik vraag me serieus af of er in de 1,5m economie uberhaupt nog wel gevoetbald kan worden, net als gehockeyd, gehandbald, gejudood, gebokst enz. Allemaal sporten waar je standaard dichter dan 1,5m bij elkaar staat.
 

Fregge

Well-known member
Het geeft misschien ook wat (ijdele) hoop nu kinderen kunnen beginnen en men dus vooruit durft te kijken / kijkt.
 
Bovenaan