Amateurvoetbal algemeen

Unregistere

Well-known member
Tja. In het betaalde voetbal is het natuurlijk eigenlijk bedoeld om juist de spelers te beschermen.

Bij de amateurs is de achterliggende reden volgens mij vooral geweest om meer gelijkheid qua betalingen te krijgen. Alleen is er nog steeds van alles mogelijk buiten de KNVB contracten, dus de vraag is of het daar wel echt een toegevoegde waarde is.
 

de waan

Well-known member
Ik weet de status niet, maar volgens mij was er iets in de maak dat betalingen alleen nog via contracten (volgens het KNVB-model) mogen. Dat zou wat mij betreft een heel goede zaak zijn.
 

ALenstra

Well-known member
Tja, de patser die iets voor de club doet en na afloop van de wedstrijden enveloppen uitdeelt in de kleedkamer. Goed gespeeld boys!
 
Tja, ik denk dat niemand er echt iets heel zinnigs over kan melden. Ook JD van der Zee niet. Maar ik houd toch ergens wel hoop dat we straks toch weer gewoon kunnen trainen en dat de competitie ook wel weer start. In elk geval in de divisies en wellicht de hoofdklasse. Al is dat dus ook niet veel meer dan een gevoel hoor.

Ik denk wel dat spelers bij divisieclubs meer bezig zijn om voor zichzelf te trainen dan in de lagere afdelingen, Voetbaloostkenner. Vandaar dat ik hier persoonlijk wel een duidelijk verschil in zie.

Het is niet relevant of spelers bij divisieclubs meer bezig zijn en voor zichzelf trainen. Als Rutte straks aangeeft dat volwassenen ook weer in groepsverband mogen sporten zullen ook lager spelende teams het direct weer gaan oppakken.
 
Er zijn continu nieuwe ontwikkelingen, dus hoe kun je nu iets zinnigs zeggen over hoe het er over 4 maanden uit ziet? Laat staan over hoe het er daarna uit ziet?
Dus waarom bij voorbaat zo negatief?

Tot er een vaccin is zal er gewoon weinig veranderen. Ik denk dat er dit jaar geen amateurvoetbal meer zal zijn. Te grote risico's met verplaatsingen. Trainen en wellicht spelen tegen clubs uit de stad zou mogelijk zijn. Hier wordt ook in Duitsland nu over gesproken. Daar gaan de amateurclubs waarschijnlijk vanaf volgende week weer trainen wel met de 1.5/2 m afstand.
 

Joost

Well-known member
Tot er een vaccin is zal er gewoon weinig veranderen. Ik denk dat er dit jaar geen amateurvoetbal meer zal zijn. Te grote risico's met verplaatsingen. Trainen en wellicht spelen tegen clubs uit de stad zou mogelijk zijn. Hier wordt ook in Duitsland nu over gesproken. Daar gaan de amateurclubs waarschijnlijk vanaf volgende week weer trainen wel met de 1.5/2 m afstand.

Overal zal overgeschakeld worden naar een risicoanalyse waarbij balans gaat worden gezocht tussen de kans op ziek worden, de impact daarvan op de capaciteit in de ziekenhuizen en het herstel van het normale leven. Voetbal wordt grotendeels gespeeld door mensen onder de 30. Dat is nu net een van de groepen waarbij vrijwel niemand ziek wordt, slechts 1,7% van alle ziekekenhuisopname valt in deze categorie. Daar komt ook nog bij dat 70% van alle overledenen onder de 70 jaar een onderliggende aandoening had, dat percentage is waarschijnlijk nog veel hoger want van 20% is het niet bekend.

We gaan dus echt wel weer 'gewoon' voetballen en ook nog dit jaar. Maar dan niet als je symptomen hebt of tot een risicogroep behoort.
 

Unregistere

Well-known member
Het is niet relevant of spelers bij divisieclubs meer bezig zijn en voor zichzelf trainen. Als Rutte straks aangeeft dat volwassenen ook weer in groepsverband mogen sporten zullen ook lager spelende teams het direct weer gaan oppakken.

Weet ik niet. Hangt wel van het moment af. Ik verwacht niet dat een derdeklasser iedereen weer laat opdraven als het normaal zomerstop zou zijn. Terwijl ik het wel zie gebeuren dat een club in de derde divisie alvast een weekje traint. Die beleving is echt wel anders.

Maar we merken hopelijk spoedig of die inschatting klopt!
 

JMD

Well-known member
Overal zal overgeschakeld worden naar een risicoanalyse waarbij balans gaat worden gezocht tussen de kans op ziek worden, de impact daarvan op de capaciteit in de ziekenhuizen en het herstel van het normale leven. Voetbal wordt grotendeels gespeeld door mensen onder de 30. Dat is nu net een van de groepen waarbij vrijwel niemand ziek wordt, slechts 1,7% van alle ziekekenhuisopname valt in deze categorie. Daar komt ook nog bij dat 70% van alle overledenen onder de 70 jaar een onderliggende aandoening had, dat percentage is waarschijnlijk nog veel hoger want van 20% is het niet bekend.

We gaan dus echt wel weer 'gewoon' voetballen en ook nog dit jaar. Maar dan niet als je symptomen hebt of tot een risicogroep behoort.

Dan zal toch echt die 1,5m regel opgeheven moeten worden, want wordt anders lastig wedstrijden spelen... ;)
 

de Kok

Member
Maandagavond bij VI Nieuwenhuis van Hypercube over vervolg competities.
Diverse modellen geleverd aan en(?) in opdracht van UEFA.
In elk geval belangrijk model starten na 1 januari en dan rest deze competities afmaken.
Volgt alsdan de KNVB zeker voor de profs maar ook voor de amateurs? Lijkt mij wel omdat er altijd een relatie in de competitie organisaties zit.
Ik ben benieuwd. Jullie ook?
 
Bovenaan