Amateurvoetbal algemeen

De Groene Scout

Well-known member
Per 1 september ook bij amateurvoetbal geen toeschouwers mogen worden toegelaten.

Wellicht dat ze het bij de grote divisieclubs kunnen en willen handhaven maar voor 99% van het amateurvoetbal is dat natuurlijk een totaal overbodige maatregel. Ik ben niet zo heel rebellerend maar mocht het zo zijn dan maak ik mooi gebruik van mijn perspasje.

Ik heb mij inmiddels opgegeven als ballenjongen. :rumcolaa:
 

de waan

Well-known member
Per 1 september ook bij amateurvoetbal geen toeschouwers mogen worden toegelaten.

Wellicht dat ze het bij de grote divisieclubs kunnen en willen handhaven maar voor 99% van het amateurvoetbal is dat natuurlijk een totaal overbodige maatregel. Ik ben niet zo heel rebellerend maar mocht het zo zijn dan maak ik mooi gebruik van mijn perspasje.

Jij hebt een perspasje? Die heb ik niet eens.

En inderdaad, bij vrijwel alle amateurwedstrijden kun je probleemloos anderhalve meter afstand houden.
 

Joost

Well-known member
Jij hebt een perspasje? Die heb ik niet eens.

En inderdaad, bij vrijwel alle amateurwedstrijden kun je probleemloos anderhalve meter afstand houden.

Ik krijg jaarlijks een mooi pasje van de club zodat ik ook de uitwedstrijden naar binnen kan zonder te betalen.
 

de waan

Well-known member
Mag je dan wel gewoon overal naar binnen? Of betaal je keurig entree bij de clubs waar dat nodig is?

Alleen bij het majestueuze TKA moest ik ook betalen vanwege een al te fanatieke kassavrijwilliger, waarna de voorzitter dat goed maakte met een karrenvracht aan koffie nadat hij dat had gehoord. Bij andere clubs (tot en met hoofdklasse) nog nooit problemen gehad om binnen te komen. Bij andere sporten volg ik met name volleybal op topniveau, dan meld ik vooraf altijd even dat ik kom.

Ik krijg jaarlijks een mooi pasje van de club zodat ik ook de uitwedstrijden naar binnen kan zonder te betalen.

Oh ja, die heb ik ook wel eens 'geleend' bij een bezoek aan een uitwedstrijd.
 

Unregistere

Well-known member
Alleen bij het majestueuze TKA moest ik ook betalen vanwege een al te fanatieke kassavrijwilliger, waarna de voorzitter dat goed maakte met een karrenvracht aan koffie nadat hij dat had gehoord. Bij andere clubs (tot en met hoofdklasse) nog nooit problemen gehad om binnen te komen. Bij andere sporten volg ik met name volleybal op topniveau, dan meld ik vooraf altijd even dat ik kom.

Okee, dat is wel handig. In de hoofdklasse zijn ze vaak toch wel wat fanatieker bij de kassa, maar valt dus reuze mee. Ik hoef mijn pas overigens ook vrijwel nergens te laten zien, alleen bij Unitas blijft die oude baas aan de poort nog altijd om de pas vragen, haha.

Voor wedstrijden van ASWH heb ik uiteraard geen pas of iets dergelijks nodig. Handig, want dan kunnen ze de passen waar Joost en Fregge het over hebben mooi aan anderen geven.

Ik zag dat stukje over Katwijk ook, maar laten we toch vooral blij zijn als er weer gevoetbald kan worden. Dan is het maar even zonder toeschouwers, hoe vervelend ook.
 

Fregge

Well-known member
Ik zag dat stukje over Katwijk ook, maar laten we toch vooral blij zijn als er weer gevoetbald kan worden. Dan is het maar even zonder toeschouwers, hoe vervelend ook.

Hij denkt vooral aan problemen. Je kunt ook in oplossingen denken. Een livestream (eventueel met commentaar) voor de mensen thuis.
 
Tja, ik denk dat niemand er echt iets heel zinnigs over kan melden. Ook JD van der Zee niet. Maar ik houd toch ergens wel hoop dat we straks toch weer gewoon kunnen trainen en dat de competitie ook wel weer start. In elk geval in de divisies en wellicht de hoofdklasse. Al is dat dus ook niet veel meer dan een gevoel hoor.

Ik denk wel dat spelers bij divisieclubs meer bezig zijn om voor zichzelf te trainen dan in de lagere afdelingen, Voetbaloostkenner. Vandaar dat ik hier persoonlijk wel een duidelijk verschil in zie.

Inmiddels trainen hier in het Oosten bijna alle 1e elftallen alweer. Ook clubs uit de lagere klassen van het amateurvoetbal. Ik had dit ook al wel verwacht dat er op dat gebied geen verschil zou zijn met de clubs uit de 2e/3e divisie.
 

De Groene Scout

Well-known member
Inmiddels trainen hier in het Oosten bijna alle 1e elftallen alweer. Ook clubs uit de lagere klassen van het amateurvoetbal. Ik had dit ook al wel verwacht dat er op dat gebied geen verschil zou zijn met de clubs uit de 2e/3e divisie.

Klopt, iedereen wil gewoon nog even lekker afsluiten met de groep door nog even een paar weken te trainen en elkaar te zien. .
 

Unregistere

Well-known member
Heel mooi!

Dat is dan duidelijk anders dan hier, want onder de eerste klasse zijn er maar weinig clubs die trainen volgens mij.
 

De Groene Scout

Well-known member
Is bij HSC'21 ook het geval. Ook de lagere senioren gaan weer trainen. Op vrijdagavond de zaterdag-teams en op zondagochtend de zondag teams.
De jeugd zit daar op zaterdag dan tussen; wij zijn dus klaar voor het weekend-voetbal. :D
 

Fregge

Well-known member
Ja, hier gaan de lagere senioren ook weer wat doen, al zou ik dat niet direct trainen willen noemen. Al was er gisteren een team zeer creatief met tafelvoetbal op anderhalve meter.

Ik heb ook een positiespel gehad op anderhalve meter. Moeten ze slimmer vrijlopen en strakker passen, maar met een beetje creativiteit moet het wel lukken.
 

Unregistere

Well-known member
Da's ook een mooie, Fregge! Wij deden bij het eerste een oefening die Rogier van Arne Slot had. Was best leuk.

Er lopen trouwens heel de week al boa's rond, begreep ik. Speurend naar voetballers die toch te dicht op elkaar staan. Nare mensen.
 
Bovenaan