Amateurvoetbal algemeen

Unregistere

Well-known member
Het is een richtlijn voor het betaalde voetbal, geen regel. In het amateurvoetbal is er alleen in het Paas en Pinksterweekend een 'probleem'. Daar wordt nooit moeilijk over gedaan voor zover ik weet.

Alleen clubs die in een lastige situatie zitten, willen nog wel eens klagen dat het allemaal niet eerlijk is, zo'n paasdubbel. Maar verder doet er inderdaad nooit iemand moeilijk.
 

Unregistere

Well-known member
Ze vergeten alleen wel dat het contract van Virgil Breetveld bij IFC was gebaseerd op het trainen van zowel de zaterdag 1 als de zondag 1. Dat is nog wel een belangrijk detail.
 

Unregistere

Well-known member
Wel of niet spelen tegen Brabantse clubs? Die vraag houdt momenteel veel clubs bezig. De KNVB komt rond het middaguur met een statement.

Ben benieuwd.
 

JMD

Well-known member
Niet meer dan logisch. Als je het Betaald Voetbal aflast, zegt dat er niet meer dan 1000 man bij Indoor Brabant mogen komen maar wel de amateurcomplexen compleet laat draaien (waar op een gemiddelde zaterdag/zondag ook snel een paar honderd man rondloopt) zou dat belachelijk zijn.
En het amateurvoetbal heeft natuurlijk ook wel ruimte zat om dit in te halen qua tijd. Die kunnen nog wel uitlopen tot eind juni ofzo.
 

Unregistere

Well-known member
En het amateurvoetbal heeft natuurlijk ook wel ruimte zat om dit in te halen qua tijd. Die kunnen nog wel uitlopen tot eind juni ofzo.

Mwah, er zal waarschijnlijk wel midweeks ingehaald moeten worden in sommige afdelingen. Zeker op zondag, waar ze door de storm al eens een speelronde schrapten. Je hebt ook nog nacompetities in juni natuurlijk.

Maar vooralsnog lijkt het wel haalbaar om alles gewoon uit te spelen.
 

Joost

Well-known member
Ruimte zat in het schema, vooral voor de zaterdagteams natuurlijk omdat het vooral op zondag is gaan waaien.

Voor de nacompetitie zijn 3 weekenden uitgetrokken na de reguliere competitie, dus in principe heb je ook midweeks de mogelijkheid en dus 6 datums na afloop van de reguliere competitie.
Er zijn maar 3 rondes in de nacomeptitie.
 

de waan

Well-known member
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd wanneer de boel voor de rest van het land op slot gaat.

Ik verwacht eerlijk gezegd zaterdag mijn voorlopig laatste wedstrijdbezoekje te hebben.
 

Fregge

Well-known member
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd wanneer de boel voor de rest van het land op slot gaat.

Ik verwacht eerlijk gezegd zaterdag mijn voorlopig laatste wedstrijdbezoekje te hebben.

Als de KNVB slim is, heb je je voorlopig laatste wedstrijdbezoekje al gehad.
 

de waan

Well-known member
Als de KNVB slim is, heb je je voorlopig laatste wedstrijdbezoekje al gehad.

Dat zou beter zijn, maar tot dusverre is er niet bijster veel doortastendheid bij het nemen van maatregelen.

Dat het profvoetbal voor dit weekend nog niet is afgelast is bijna niet te bevatten. Lekker met 50.000 man in de Arena gaan zitten.
 

Joost

Well-known member
Dat zou beter zijn, maar tot dusverre is er niet bijster veel doortastendheid bij het nemen van maatregelen.

Dat het profvoetbal voor dit weekend nog niet is afgelast is bijna niet te bevatten. Lekker met 50.000 man in de Arena gaan zitten.

Omdat de KNVB vindt dat veiligheidsregio’s (een samenwerkingsverband van onder meer politie, gemeenten, brandweer en rampenbestrijding) en het RIVM die beslissingen moeten nemen. Vooralsnog hebben alleen de ­veiligheidsregio’s in de provincie Noord-Brabant al het voetbal platgelegd voor komend weekend. De overige regio’s kunnen daartoe alsnog besluiten, maar de KNVB zal zélf in elk geval niet ingrijpen. ,,Als een regio net zoals in Brabant zegt dat er niet gespeeld wordt, dan wordt er niet gespeeld”, aldus ­directeur betaald voetbal Eric Gudde van de voetbalbond. ,,Het kan per dag anders zijn, dat hebben we gezien.”

Geen ballen dus want het economisch motief weegt zwaarder.
 

de waan

Well-known member
En onverwacht zeeën van vrije tijd ineens.

Had ik eindelijk weer eens tijd om bij HSC te gaan kijken. :eek:mg:
 
Bovenaan