Amateurvoetbal algemeen

de Kok

Member
Be Quick 1887 beticht Lelystad '67 van racistisch gescheld. Zo werd een donkere speler van Be Quick uitgescholden voor "kutneger"
Het lijkt me dat ze bij Lelystad toch ook wel donkere spelers hebben. Ik kan me niet voorstellen dat die door de eigen leden of aanhang ook zo bejegend worden.
https://www.destentor.nl/lelystad/j...-bij-wedstrijd-tegen-sv-lelystad-67~a5a540c8/

in het dvhn lees ik dat de scheidsrechter fractie voorzitter is van de PVV. Toch een partij die niet schroomt ook onfatsoenlijk te reageren op alles wat geen autochtone Nederlander is.
Zou hij daarom niets gehoord hebben?
 

de waan

Well-known member
Dat valt wel mee toch, die overvolle kalender? Tot afgelopen weekend was vrijwel alles bij.

Ik vrees zelfs dat er helemaal niet midweeks ingehaald gaat worden dit jaar. :(
 

Fregge

Well-known member
Tot het huidig einde van het seizoen heeft Blauw Geel 3 vrije weekenden. 1 met carnaval en 1 in ons vrijgeplande weekend.

Ik vind de plaatsing op tweede paasdag raar. Ik dacht dat er minimaal 2 rustdagen nodig waren? Of geldt dat niet voor amateurs?
 

de waan

Well-known member
Pasen is al sinds mensenheugenis dubbel geboekt. Als je op paaszaterdag een volledig programma hebt, hebben de clubs die op maandag moeten inhalen er geen nadeel bij.
 

Forza AZ

Well-known member
Maar dan moeten er nog steeds 2 rustdagen tussen zitten toch? Komt zelfs vanuit de UEFA lijnen.

Het is geen UEFA regel. In Engeland moest Liverpool laatst ook 2 dagen achter elkaar voetballen en Watford op dinsdag en donderdag.

De KNVB heeft wel als regel dat er 3 nachten tussen moeten zitten. Inderdaad vreemd dat ze daar bij de amateurs van afwijken met Pasen en Pinksteren. Maar misschien dat de clubs ook zelf liever op zaterdag en maandag spelen, dan dat ze midweeks moeten voetballen (?).
 

Unregistere

Well-known member
Pasen is al sinds mensenheugenis dubbel geboekt. Als je op paaszaterdag een volledig programma hebt, hebben de clubs die op maandag moeten inhalen er geen nadeel bij.

Juist, de befaamde 'paasdubbel'. Altijd mooi!

En het valt inderdaad nog mee met de kalender, al vond ik de versnippering in de data voor het inhalen van de Ciara-ronde wel opvallend. Daardoor op het verkeerde been gezet, denk ik.
 

Fregge

Well-known member
Het is geen UEFA regel. In Engeland moest Liverpool laatst ook 2 dagen achter elkaar voetballen en Watford op dinsdag en donderdag.

De KNVB heeft wel als regel dat er 3 nachten tussen moeten zitten. Inderdaad vreemd dat ze daar bij de amateurs van afwijken met Pasen en Pinksteren. Maar misschien dat de clubs ook zelf liever op zaterdag en maandag spelen, dan dat ze midweeks moeten voetballen (?).

Vrijdagavond, maandagmiddag is ook altijd nog een optie
 

Joost

Well-known member
Maar dan moeten er nog steeds 2 rustdagen tussen zitten toch? Komt zelfs vanuit de UEFA lijnen.

Het is een richtlijn voor het betaalde voetbal, geen regel. In het amateurvoetbal is er alleen in het Paas en Pinksterweekend een 'probleem'. Daar wordt nooit moeilijk over gedaan voor zover ik weet.
 
Bovenaan