Amateurvoetbal algemeen

Arjen

Member
Tot 1 Juno geen activiteiten meer.......! Tot zover het seizoen '19-'20.
Wat zeggen de reglementen nu over eventuele promoties en degradaties?
 

noordooster

Well-known member
Tot 1 Juno geen activiteiten meer.......! Tot zover het seizoen '19-'20.
Wat zeggen de reglementen nu over eventuele promoties en degradaties?

En na 1 juni is ook nog niks zeker.
Ik denk dat de reglementen hier niet in voorzien.
Wordt nog een moeilijke beslissing die de KNVB moet nemen wat betreft promotie en degradatie.
 

Sensini

Well-known member
En na 1 juni is ook nog niks zeker.
Ik denk dat de reglementen hier niet in voorzien.
Wordt nog een moeilijke beslissing die de KNVB moet nemen wat betreft promotie en degradatie.

Volgens mij is de beslissing heel simpel (maar wellicht moeilijk te nemen). Er zijn geen kampioenen en er zijn geen elftallen die bv. nummer laatst eindigen. Dus geen promotie en geen degradatie dit seizoen
 

Arjen

Member
Volgens mij is de beslissing heel simpel (maar wellicht moeilijk te nemen). Er zijn geen kampioenen en er zijn geen elftallen die bv. nummer laatst eindigen. Dus geen promotie en geen degradatie dit seizoen

En ploegen die willen overstappen van bijv. zaterdag naar zondag? Waar starten die komend seizoen?
 

noordooster

Well-known member
Volgens mij is de beslissing heel simpel (maar wellicht moeilijk te nemen). Er zijn geen kampioenen en er zijn geen elftallen die bv. nummer laatst eindigen. Dus geen promotie en geen degradatie dit seizoen

Dat is inderdaad simpel . Net doen alsof de competitie niet gespeeld is en komend seizoen opnieuw beginnen zoals het aan het begin dit seizoen startte.
Het zou mij niet verbazen als het hier op uitdraait.
Uiteraard zouden op deze manier clubs benadeeld en bevoordeeld worden, maar dat geldt voor alles wat je beslist in deze situatie.

Bij Derksen en co hoorde ik het voorstel om in de eredivisie komend seizoen met 2 extra teams te spelen , Cambuur en de Graafschap.

Is het ook iets om alle koplopers vanaf de 5e klassen t.e.m. de derde divisies te laten promoveren ?
Je speelt dan met 2 extra teams in de tweede divisie, of je haalt de beloftenteams daar uit.
Daar onder komt er wat bij en gaat er wat uit, niet helemaal 1 op 1, maar dat zou te doen moeten zijn.
 

noordooster

Well-known member
Dat zou dan ook iets zijn waarvoor er een oplossing moet komen.
Het lijkt me niet handig om bv MSC komend seizoen opnieuw te laten starten in de zo. Hoofdklasse.
 

Forza AZ

Well-known member
Tot 1 Juno geen activiteiten meer.......! Tot zover het seizoen '19-'20.
Wat zeggen de reglementen nu over eventuele promoties en degradaties?

Met dit scenario zullen de reglementen geen rekening gehouden hebben. Er zal dus iets besloten moeten worden waarvan er altijd clubs zich benadeelt zullen voelen.
 

Unregistere

Well-known member
Wat is dit waardeloos zeg.... Al die inkomsten die de clubs nu ook mislopen, pfff. Geen kantine in april en mei, normaal gesproken ideale maanden voor amateurvoetbal. Man, man, man.
 

JMD

Well-known member
Wat is dit waardeloos zeg.... Al die inkomsten die de clubs nu ook mislopen, pfff. Geen kantine in april en mei, normaal gesproken ideale maanden voor amateurvoetbal. Man, man, man.
SanMark vroeg zich gisteren af waarom ik zo met de sportclubs bezig ben. Vanwege dit dus. Dit gaat echt een slagveld worden.
Mag toch hopen dat er in juni nog wat mooie toernooitjes georganiseerd kunnen worden.
 

SanMark.

Well-known member
SanMark vroeg zich gisteren af waarom ik zo met de sportclubs bezig ben. Vanwege dit dus. Dit gaat echt een slagveld worden.
Mag toch hopen dat er in juni nog wat mooie toernooitjes georganiseerd kunnen worden.

Nee jij bent steeds met competities bezig, hoe het allemaal weer snel draaiende gemaakt kan worden. Jij maakt je dan druk om bv twee weken.

En ik denk dat het qua schade nog wel meevalt voor de echte amateurclubs, die hebben ook niet zo'n groot uitgave patroon.
 

JMD

Well-known member
Ik neem aan dat die clubs ook gewoon huur moeten betalen, de KNVB moeten betalen enzovoort...
Voorraad in de kantine die gaat 'verlopen', onderhoud dat gewoon door moet gaan, ...

Ik denk juist dat de échte amateurclubs het meest in de problemen gaan komen, bij hen is het percentage inkomsten uit 'baromzet' enz het grootst.
 

SanMark.

Well-known member
Ik neem aan dat die clubs ook gewoon huur moeten betalen, de KNVB moeten betalen enzovoort...

Het lijkt mij dat huur aan gemeente geen probleem moet geven dat lijkt mij in overleg wel oplosbaar.

Geld wat ze moeten afdragen aan de KNVB word opgebracht door de leden, en die hebben hun lidmaatschap al betaald of aan het begin van het seizoen of per kwartaal.
 
Bovenaan