Amateurvoetbal algemeen

Unregistere

Well-known member
Toch duiken de eerste berichten al op, bijvoorbeeld bij BVV Barendrecht: https://www.bvvbarendrecht.nl/coronavirus-tot-1-juni-geen-voetbal-bestuur-beraadt-zich/

Een van de grootste amateurclubs van Nederland, die dus genoeg ophalen uit de contributie.

Naast de omzet uit de kantine lopen de clubs in de hoogste afdelingen natuurlijk entreegelden mis. Dat is misschien niet eens altijd zo'n hoog bedrag, maar toch, je kunt het maar binnen krijgen...
 

SanMark.

Well-known member
Toch duiken de eerste berichten al op, bijvoorbeeld bij BVV Barendrecht: https://www.bvvbarendrecht.nl/coronavirus-tot-1-juni-geen-voetbal-bestuur-beraadt-zich/

Een van de grootste amateurclubs van Nederland, die dus genoeg ophalen uit de contributie.

Naast de omzet uit de kantine lopen de clubs in de hoogste afdelingen natuurlijk entreegelden mis. Dat is misschien niet eens altijd zo'n hoog bedrag, maar toch, je kunt het maar binnen krijgen...

Daarom heb ik het ook over de 'echte' amateurclubs dus 2de klasse en eronder, en die niet of nauwelijks betalen.

Die halen ook niet zoveel binnen aan entreegeld.
 

SanMark.

Well-known member
Een van de grootste amateurclubs van Nederland, die dus genoeg ophalen uit de contributie.

...

Maar het grootste gedeelte daarvan moet dan weer doorbetaald worden aan de KNVB. Dus daar kan nooit het knelpunt zitten, Zowel niet dat er genoeg aan verdient word, als dat je daarvan diep in de schulden komt.
 

Unregistere

Well-known member
Daarom heb ik het ook over de 'echte' amateurclubs dus 2de klasse en eronder, en die niet of nauwelijks betalen.

Die halen ook niet zoveel binnen aan entreegeld.

Nee, maar wel aan de kantine en dat lopen ze allemaal mis. Terwijl de maanden met lekker weer, waarin de mensen onbezorgd bij de kantine staan met een pilsje, wijntje, breezer, frisdrank of watertje, juist tijdens de lockdown vallen. Ik verwacht wel dat dit pijnlijk gaat worden voor veel clubs. Maar misschien valt het mee. Als de voorspelde nieuwe golf in de herfst niet weer voor een lockdown van maanden gaat zorgen.

Maar het grootste gedeelte daarvan moet dan weer doorbetaald worden aan de KNVB. Dus daar kan nooit het knelpunt zitten, Zowel niet dat er genoeg aan verdient word, als dat je daarvan diep in de schulden komt.

De KNVB komt de clubs daarin vooralsnog niet tegemoet en blijft lekker factureren...
 

SanMark.

Well-known member
Prima toch dat de KNVB zijn contributiegeld wil hebben ? Dat hebben de clubs ook al lang bij de leden opgehaald, en als dat niet het geval is, is het wanbeleid van de club zelf.
 

Unregistere

Well-known member
Ze betalen nu voor niets natuurlijk.... Grote kans dat leden daarover gaan klagen. Maar goed, het zal allemaal wel. Nog tien weken.
 

Bonehead

Well-known member
KNVB afdracht is omstreeks €11,- per lid per jaar. Da's peanuts. Gemeentelijk afdracht voor de velden of de kosten voor het onderhoud daarvan dat zijn de kostenposten. Evenals de vaste lasten van het clubgebouw. Ik denk dat er nog wel wat clubs in de problemen gaan komen.
 

SanMark.

Well-known member
KNVB afdracht is omstreeks €11,- per lid per jaar. Da's peanuts. Gemeentelijk afdracht voor de velden of de kosten voor het onderhoud daarvan dat zijn de kostenposten. Evenals de vaste lasten van het clubgebouw. Ik denk dat er nog wel wat clubs in de problemen gaan komen.

Dus zo'n club als Barendrecht, heeft 1K plus leden die gemiddeld circa 100 euro contributie betalen , dan blijft er nog wel wat aan de strijkstok hangen om het een maandje of 2 uit te zingen lijkt mij.
 

gevegt

Well-known member
Dus zo'n club als Barendrecht, heeft 1K plus leden die gemiddeld circa 100 euro contributie betalen , dan blijft er nog wel wat aan de strijkstok hangen om het een maandje of 2 uit te zingen lijkt mij.

Zoals je al aangaf: als er clubs zijn die hierdoor in de problemen komen en bij de KNVB aankloppen, staan ze aan het verkeerde loket.
 

SanMark.

Well-known member
Zoals je al aangaf: als er clubs zijn die hierdoor in de problemen komen en bij de KNVB aankloppen, staan ze aan het verkeerde loket.

Inderdaad want dat is de onkostenpost niet, ik had namelijk wel eens begrepen dat het aardig wat hoger lag.
 

Bonehead

Well-known member
Dus zo'n club als Barendrecht, heeft 1K plus leden die gemiddeld circa 100 euro contributie betalen , dan blijft er nog wel wat aan de strijkstok hangen om het een maandje of 2 uit te zingen lijkt mij.

Even nagekeken en vorig seizoen was het exact €11,01 per jaar per senioren lid. Volgens mij zijn we bij ons +/- €2000,- per maand kwijt aan de gemeente. En met een gemeente wat op zwart zaad zit...

Daarbij zijn we denk ik zeker €1000,- kwijt aan vaste lasten aan het clubgebouw. Tot nu toe heeft niemand aanleiding gezien om het lidmaatschap te beëindigen of op te schorten. Maar ik kan mij voortellen dat zoiets wel gaat gebeuren als het langer gaat duren. Contributie is bij ons +-/ €20,- per maand per senioren lid. Voor de betaalde trainers is er werktijdverkorting aangevraagd. Verder zijn er geen inkomsten en moet er dus geld bij momenteel.
 

SanMark.

Well-known member
Ik kan mij niet voorstellen dat clubs het niet redden omdat ze 3K in de maand niet kunnen ophoesten.

Al zal dat bij grotere clubs natuurlijk wel wat meer zijn.
 

Bonehead

Well-known member
Ik kan mij niet voorstellen dat clubs het niet redden omdat ze 3K in de maand niet kunnen ophoesten.

Al zal dat bij grotere clubs natuurlijk wel wat meer zijn.

Dat ligt er aan hoe lang het gaat duren en hoeveel spek je op de botten hebt. Je teert in ieder geval in op je eigen vermogen. Clubs die al in zwaar weer zaten daar kan dit best de druppel voor zijn. Net als in het bedrijfsleven dus.
 

Unregistere

Well-known member
Precies!

Vandaag ook de voorzitter van Kozakken Boys in de krant, die komt met een vergelijkbaar verhaal als bij Barendrecht op de site staat. Noemt ook nog de eventuele negatieve gevolgen voor de sponsorinkomsten.
 

Unregistere

Well-known member
BAV: ‘Geen afdracht aan KNVB zolang er niet wordt gevoetbald’

De Belangenorganisatie Amateur Voetbalverenigingen (BAV) heeft de KNVB gevraagd om de incasso voor de volgende inning van de bijdrage voor verenigingen (voorlopig) te annuleren. Daarmee krijgen amateurclubs meer lucht in de financiële problematiek die de coronacrisis veroorzaakt.

BAV-voorzitter Ben van Olffen heeft het verzoek dinsdagochtend tijdens een conference call ingediend. Ook zal de BAV samen met de belangenorganisaties CVTD (Tweede en Derde Divisies) en COH (Centraal Orgaan Hoofdklassen) een oproep daartoe doen aan de ledenraad. Van Olffen: ‘Verenigingen hebben het financieel zwaar en krijgen het nog veel zwaarder. Om de amateurclubs lucht te geven is het van belang om de vordering van de komende bijdrage voorlopig uit te stellen. Er moeten geen afdrachten worden geïnd zolang er niet gevoetbald kan worden en eventuele tekorten in de KNVB- begroting moet ten laste komen van de reserves.’



De volgende incasso staat gepland voor half april.

Van VoetbalRotterdam.
 
Bovenaan