Amateurvoetbal algemeen

Joost

Well-known member
In Zuid2 3C heeft IVO pas 11 duels en Blerick pas 12 duels. Baarlo heeft er dan weer 16 gespeeld (van de 26 duels).
Die verschillen zijn echt enorm en het procentueel aantal nog te spelen duels is in alle klassen nog erg groot.

Het aantal clubs dat echt een grote voorsprong heeft en richting kampioenschap gaat is nog heel beperkt en doordat er maar 1 club degradeert zijn er nog maar heel weinig clubs die al zo goed als zeker eruitvliegen.

Het lijkt mij dus voor de handliggend dat besloten wordt het seizoen tot nu toe te stoppen en volgend jaar met dezelfde indelingen verder te gaan.

Een creatieve optie zou het volgende kunnen zijn; het huidige seizoen verlengen tot eind van het kalenderjaar. December 2020 & Januari 2021 als overschrijvingsmaanden gebruiken en een half seizoen te spelen tussen maart en juni 2021.
 

SanMark.

Well-known member
Mijn cluppie staat een straatlengte voor met circa 70 doelpunten voor en circa 10 tegen. Vorige jaar op strafschoppen net niet gepromoveerd en dan nu nog een jaar in dezelfde klasse. Dat is voor die groep zeer zonde want ik denk dat de gemiddelde leeftijd op circa 20 jaar zit. Die moeten gewoon promoveren om zich verder te ontwikkelen.
 

JMD

Well-known member
In Zuid2 3C heeft IVO pas 11 duels en Blerick pas 12 duels. Baarlo heeft er dan weer 16 gespeeld (van de 26 duels).
Die verschillen zijn echt enorm en het procentueel aantal nog te spelen duels is in alle klassen nog erg groot.

Het aantal clubs dat echt een grote voorsprong heeft en richting kampioenschap gaat is nog heel beperkt en doordat er maar 1 club degradeert zijn er nog maar heel weinig clubs die al zo goed als zeker eruitvliegen.

Het lijkt mij dus voor de handliggend dat besloten wordt het seizoen tot nu toe te stoppen en volgend jaar met dezelfde indelingen verder te gaan.

Een creatieve optie zou het volgende kunnen zijn; het huidige seizoen verlengen tot eind van het kalenderjaar. December 2020 & Januari 2021 als overschrijvingsmaanden gebruiken en een half seizoen te spelen tussen maart en juni 2021.

Of dat volgende seizoen ook uit te spreiden over 1-1,5 jaar (dus tot zomer 2022). Men verwacht namelijk dat er dit najaar weer een coronapiek komt, dus je moet ruimte hebben om die ook op te vangen en dat heb je niet als je in voorjaar 2021 weer een 'seizoen' wilt spelen.
 

Unregistere

Well-known member
En wat te denken van de derde klasse C zaterdag in Zuid I?

Alblasserdam is koploper met 17-44, SVW is tweede met 16-42. Die achterstand liep SVW op door een gestaakt duel in februari bij De Zwerver. Na een half uur kreeg de scheidsrechter een zweepslag en omdat er geen vervanger werd gevonden, moest de wedstrijd gestaakt worden. SVW stond al met 0-2 voor.

Zou wat zijn als ze dan nu een promotie missen omdat de huidige stand de eindstand zou worden...
 

Fregge

Well-known member
In Hoofdklasse A zondag is Hollandia ook koploper met 1 wedstrijd meer gespeeld, maar nummer 2 JOS zou ze op doelsaldo inhalen.
 

JMD

Well-known member
De volleybalcompetities zijn gestopt, en hun idee is erg interessant.
Ze maken 1 nieuwe 'topdivisie' (hoogste divisie van NL is dat), waardoor er niet zoveel gedegradeerd hoeft te worden.
Nou zal dat lastig in te voeren worden bij het voetbal.

Maar hoe zij de eindstanden berekenen is wel interessant, ze doen het puntenquotiënt, gewoon het aantal behaalde punten gedeeld door het aantal gespeelde wedstrijden.
https://www.nevobo.nl/nieuwsbericht/2020/03/31/promotie-degradatie-richting-seizoen-2020-2021
 
Zo eenvoudig is dat niet.... In de tweede divisie zal je dan bijvoorbeeld twee ploegen moeten laten degraderen. En wat doe je met Jong FC Volendam / Jong ADO Den Haag?

Ben erg benieuwd wat de KNVB hierover zal bedenken.

In sommige afdelingen is het aantal wedstrijden bijvoorbeeld niet gelijk, dan kan je daar dus de dupe van worden.

Ik had het ook over de competities onder de 2e divisie.
 

noordooster

Well-known member
Van der Zee gaf eerder aan, dat hij en zijn consorten , na de persconferentie van het kabinet van vandaag, maximale duidelijkheid zullen geven over hoe het verder gaat met de voetbalcompetities.
Ik ben benieuwd.
De KNVB zal toch niet heel erg verrast zijn door wat Rutte en de Jonge zeiden, dus ik neem aan, dat die zich al heeft voorbereid op waar het kabinet vandaag mee kwam.
Dan zullen ze vanavond of uiterlijk morgen toch wel met een plan komen , neem ik aan.
Ik ben vooral geïnteresseerd in wat men gaat doen in het amateurvoetbal ( stoppen ? promotie ? degradatie ? enz. )
 

Bernardo

Well-known member
Amateurvoetbal stopt per direct. Geen promoties en degradaties. Volgend seizoen allemaal in zelfde klasse als dit seizoen.
 

noordooster

Well-known member
En Elim , vv Groningen , Zwaagwesteinde enz mogen komend seizoen in dezelfde klasse opnieuw proberen om aan degradatie te ontkomen.
 

noordooster

Well-known member
Maar al met al vind ik het vooral jammer dat koploper Staphorst kennelijk niet gaat promoveren
En wat gebeurt er met clubs als MSC en Quick '20 die al geruime tijd geleden aangaven over te willen stappen naar de zaterdag.
 

erka

Well-known member
Wat een afgang van de KNVB. En maar volhouden dat ze onder de regelingen van 6 april vielen. Ook niet even een belletje plegen om dit te controleren?

Dat komt mede omdat de vorige persconferentie van 23 maart zo onduidelijk was. Dat werd de in dagen daarna al wel uitgewerkt. Ik denk dat de KNVB op 24 of 25 maart dit al wel wist.
Vergeet ook niet dat het supersnel gaat he. Dat is nog geen week geleden.
 
Dat komt mede omdat de vorige persconferentie van 23 maart zo onduidelijk was. Dat werd de in dagen daarna al wel uitgewerkt. Ik denk dat de KNVB op 24 of 25 maart dit al wel wist.
Vergeet ook niet dat het supersnel gaat he. Dat is nog geen week geleden.

Dat werd helemaal niet uitgewerkt. De KNVB hield stellig vol dat ze onder de regelingen van 6 april vielen en communiceerde dit ook later nog. Rutte gaf net nog maar eens aan dat ze onder de regeling van 1 juni vallen. Het is toch te kansloos dat Rutte dit nog een keer moet verduidelijken. Is er niemand van de KNVB die even een belletje heeft gepleegd om dit te controleren?
 
Bovenaan