Amateurvoetbal algemeen

noordooster

Well-known member
Waarom noem je Noordscheschut in een rijtje met zekere kampioenen? Ze staan 1 schamel puntje voor.

Ik zeg niet dat ze een zekere kampioen zouden zijn.
Ze staan wel bovenaan, dat vind ik erg verrassend en ik zou het wel leuk hebben gevonden als ze kampioen zouden zijn geworden .
De enz. enz geeft ook al aan, dat zo'n opsomming natuurlijk veel langer kan zijn.
 

JMD

Well-known member
Betekent dit nou dat de Jongploegen die in de 3e divisie zaten wegvallen en de 3e divisie volgend jaar 16 teams heeft? (dat was de afspraak...) Of toch nog een jaar 17?

En wat gaat men doen met de KNVB Beker? De kampioen + 3 periodekampioenen van de 2e divisie mochten altijd in de 1e hoofdronde instromen. Hoe gaat men dat oplossen? En de plaatsen via de districtsbeker?
Drukke weken voor Zeist... :)

1 voordeel is wel: het competitie programma is nog nooit zo vroeg klaar als dit jaar, want daar kan men nu mee aan de slag...
 

Sensini

Well-known member
Betekent dit nou dat de Jongploegen die in de 3e divisie zaten wegvallen en de 3e divisie volgend jaar 16 teams heeft? (dat was de afspraak...) Of toch nog een jaar 17?

En wat gaat men doen met de KNVB Beker? De kampioen + 3 periodekampioenen van de 2e divisie mochten altijd in de 1e hoofdronde instromen. Hoe gaat men dat oplossen? En de plaatsen via de districtsbeker?
Drukke weken voor Zeist... :)

1 voordeel is wel: het competitie programma is nog nooit zo vroeg klaar als dit jaar, want daar kan men nu mee aan de slag...

Zie o.a. https://www.knvb.nl/nieuws/amateurvoetbal/uitgelicht/59625/veelgestelde-vragen-over-het-coronavirus-en-voetbal
 

Unregistere

Well-known member
Goed gedaan!:duim:

Bedankt! Opnieuw maakt de derde periode het verschil....

En Mario , dat feestje hopen we na 1 juno nog te kunnen vieren. Inclusief afscheid voor vertrekkende spelers.

De penningmeester zit wel te dubben over het feit of de trainer nu recht heeft op een bonus voor handhaving. :p
 

noordooster

Well-known member
Toch nog handhaving in de tweede divisie voor ons dus. Niet meer echt op gerekend. Knappe prestatie!

Intussen lees je overal de berichten van clubs die erg teleurgesteld zijn en anderen die blij en opgelucht zijn.
Meestal erg begrijpelijk.

Ook opluchting bij ASWH . Eerst lijkt het er op dat je komend seizoen tegen Staphorst gaat voetballen en nu blijkt, dat je komend seizoen toch nog naar de Boshoek in Hardenberg gaat. Gefeliciteerd unregistere .
 

Unregistere

Well-known member
Dank je. En het is ergens wel dubbel hoor. Na de laatste wedstrijd (Jong FC Volendam uit, 1-1) had iedereen zich er wel min of meer mee verzoend dat het praktisch onmogelijk zou worden. Dat gevoel had ik wel tijdens de busreis terug. Was daarom ook wel benieuwd hoe het zou gaan als de druk er zo goed als af was. Nu loopt het door omstandigheden dus heel anders.

In de herkansing dus, al vraag ik me af of het dan niet weer zo'n seizoen gaat worden. Maar dat is van later zorg.

En inderdaad wel leuk om toch nog naar Hardenberg te mogen, want ik hoor al jaren dat dit een van de leukste uitwedstrijden moet zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
Betekent dit nou dat de Jongploegen die in de 3e divisie zaten wegvallen en de 3e divisie volgend jaar 16 teams heeft? (dat was de afspraak...) Of toch nog een jaar 17?

En wat gaat men doen met de KNVB Beker? De kampioen + 3 periodekampioenen van de 2e divisie mochten altijd in de 1e hoofdronde instromen. Hoe gaat men dat oplossen? En de plaatsen via de districtsbeker?
Drukke weken voor Zeist... :)

1 voordeel is wel: het competitie programma is nog nooit zo vroeg klaar als dit jaar, want daar kan men nu mee aan de slag...

-De Jong ploegen zouden vanaf komend seizoen uit de Derde Divisie gehaald worden, dus lijkt me logisch dat Jong ADO en Jong Almere niet meer meedoen en er dus 16 clubs per Derde Divisie zijn.
-De 1e en 2e periode waren al gewonnen door IJsselmeervogels en Katwijk. Die zullen dus wel in de 1e ronde mogen beginnen. Verder zou het logisch zijn om zonder de resultaten van de districtsbekers dan maar via de stand van de Hoofdklassen de 24 deelnemers aan de KNVB-beker aan te wijzen, dus de top 6 van iedere Hoofdklasse.
 

Unregistere

Well-known member
Verder zou het logisch zijn om zonder de resultaten van de districtsbekers dan maar via de stand van de Hoofdklassen de 24 deelnemers aan de KNVB-beker aan te wijzen, dus de top 6 van iedere Hoofdklasse.

Ik vind dat eerlijk gezegd niet heel logisch. Dan ga je teams belonen die bijvoorbeeld al snel uit de beker lagen. Weet ook niet wat wel een goede oplossing zou zijn hoor. Want in West I en West II moeten bijvoorbeeld de achtste finales nog gespeeld worden, dus je hebt veel te veel teams via de districtsbeker.

Of een soort puntensysteem met de clubs die nog in die toernooien zitten en dan de beste vier naar de KNVB Beker sturen? Beetje zoals ze lucky losers berekenen? Of een extra voorronde maken, met alle ploegen die nu nog in de districtsbeker zitten?
 

Joost

Well-known member
Ik vind dat eerlijk gezegd niet heel logisch. Dan ga je teams belonen die bijvoorbeeld al snel uit de beker lagen. Weet ook niet wat wel een goede oplossing zou zijn hoor. Want in West I en West II moeten bijvoorbeeld de achtste finales nog gespeeld worden, dus je hebt veel te veel teams via de districtsbeker.

Of een soort puntensysteem met de clubs die nog in die toernooien zitten en dan de beste vier naar de KNVB Beker sturen? Beetje zoals ze lucky losers berekenen? Of een extra voorronde maken, met alle ploegen die nu nog in de districtsbeker zitten?

Vanuit de profs zullen ze dit natuurlijk zien als een prachtige kans om het aantal amateurteams terug te dringen maar ik denk dat er een vrij makkelijke oplossing is.

De achtste finales zijn in sommige districten gespeeld, in andere niet. Laten we alle teams nemen die in die rondes nog in de beker zaten. Na het wegstrepen van de tweede teams blijven er 90 verenigingen over.

1e kwalificatieronde: 90 clubs uit districtsbeker
2e kwalificatieronde: 45 winnaars + 48 uit 2e & 3e divisie (1 vrijlot)
3e kwalificatieronde: 46 winnaars + 1 vrijlot (1 vrijlot)
1e ronde: 29 profclubs + vrijlot + 23 winnaars = 53 (1 vrijlot)
2e ronde: 26 winnaars + vrijlot + 5 profs uit europa

Waarbij je er nog voor kunt kiezen om de 90 lagere clubs vrijstelling te geven voor de poulefase van de districtsbeker.
 

Forza AZ

Well-known member
Vanuit de profs zullen ze dit natuurlijk zien als een prachtige kans om het aantal amateurteams terug te dringen maar ik denk dat er een vrij makkelijke oplossing is.
Waarom zouden de profs het aantal amateurteams willen terugdringen? Want of je nu meer of minder amateurteams laat deelnemen, in de 1e ronde is het aantal amateurteams hetzelfde.
 
Bovenaan