:hsv::hsv::hsv:Inderdaad! Hup Valken'68!
Eerst maar eens de definitieve lijstjes afwachten.
Gezien het aantal overstappers en stoppers in de zondagkolom, heb ik het idee, dat daar weer meer wordt doorgeschoven dan in de zaterdagkolom.
Hetgeen het verschil in speelsterkte alleen maar doet toenemen. Iets waar de KNVB kennelijk geen oog voor heeft.
Dat dat verschil er ook in de top van het amateurvoetbal is, zien we aan de huidige samenstelling van de tweede divisie.
Dan hoeft WeeWim dus niet te wanhopen.
Ze zouden dat verschil kunnen oplossen door beide afdelingen samen te voegen. Dan krijg je Weekend voetbal. Dan heb je dat geswitch ook niet meer. Reisafstanden nemen af. Het lost eigenlijk een hoop problemen in 1 klap op.
Mogen we Kloetinge trouwens definitief uitroepen tot grootste pechvogel? Zij kwamen één doelpunt tekort voor promotie naar de hoofdklasse. Denk dat de spitsen vannacht wel wakker hebben gelegen en in gedachten een paar gemiste kansen voorbij zagen komen...
Er zijn 5 promovendi en 2 clubs die stoppen; Quick en MSC.Ik zie dat er op zondag vanuit de 1e klasse 4 clubs promoveren, terwijl er vanuit de Hoofdklasse maar 3 promoveren. Waar komt die 4e plek vandaan? Is er een Hoofdklasser die stopt?
Er zijn 5 promovendi en 2 clubs die stoppen; Quick en MSC.
Opmerkelijk genoeg komen er nu berichten door dat GSC/ODS ook gepromoveerd is naar de derde klasse zondag. Zaten in dezelfde afdeling als FC Dordrecht amateurs. De bevestiging mis ik nog, maar onder meer Dubbeldam schrijft hierover op hun website. Dat zou dan betekenen dat er een afdeling kan komen met liefst vijf (!) Dordtse clubs.
EDIT: Inmiddels bevestigd door de teammanager van GSC/ODS. Leuk hoor!