Amateurvoetbal algemeen

noordooster

Well-known member
Jouw redenatie is een beetje;
Hmm wat een lelijke gele muur. Ik vind blauw veel mooi.

Om 'm uiteindelijke groen te verven.

Dit slaat werkelijk nergens op, Joost
Bij het horen van een mening waarmee jij het niet eens bent en die je niet beargumenteerd kunt weerleggen sla je volledig op hol
 

JMD

Well-known member
Blijft toch knap dat NO een gewone normale discussie over het amateurvoetbal (en of dit nou een juiste beslissing was om geen p/d te doen) toch weer weet te laten ontsporen in een Za/zo-discussie, dan vervolgens denkt dat hij hier met Alzheimerpatiënten te maken heeft en het hele riedeltje weer afsteekt om dan vervolgens iedereen die hem met feiten om de oren slaat te zeggen dat die allemaal gek zijn...

Chapeau NO!!!!
 

noordooster

Well-known member
Elk nadeel heb z'n voordeel. Komend seizoen toch de derby tussen MSC en Alcides.

Dat betwijfel ik, Mug.

Verder ga ik hier maar niet in op het schelden van SM, het weer volkomen uit het verband rukken van uitspraken van mij en het zoals we van hem gewend zijn suggestief omdraaien van oorzaak en gevolg door JMD.

In een ander topic wil ik er wel verder op in gaan.
 

Mug

Member
Het recreatieve zaterdag team van Alcides gaat ook prestatief . Maar wel op het zaterdag vijfde klasse niveau. Wel slim om de derby te behouden. Gaat toch niet meer om het voetbal, alleen maar om het feestje. Hoe zal het met de samenwerkings onderhandelingen gaan. ? Eind maart zou men rapporteren.
 

noordooster

Well-known member
Het recreatieve zaterdag team van Alcides gaat ook prestatief . Maar wel op het zaterdag vijfde klasse niveau. Wel slim om de derby te behouden. Gaat toch niet meer om het voetbal, alleen maar om het feestje. Hoe zal het met de samenwerkings onderhandelingen gaan. ? Eind maart zou men rapporteren.

Ohw, bedoel je dat, Mug.
Daar dacht ik niet aan. Ik had begrepen, dat Alcides niet een prestatief zaterdagteam wilde starten . Zeker niet omdat ze ook al meedoen met die regionale competitie.
Gaat die komend seizoen eigenlijk ook nog wel verder ?
En is Alcides ook nog van plan mee te doen aan die O23 competitie waar de KNVB nu mee start ?

Ja die samenwerkingsonderhandeling van de Meppeler clubs.
daar ben ik ook wel benieuwd naar.
 

Mug

Member
Welke richting Alcides op wil met presentatie voetbal is voor mij ook niet duidelijk. Kwa kosten en beleving had men het niet erg gevonden om volgend seizoen uit te komen in de eerste klasse Noord. Helaas nog een jaar Hoofdklasse A Of er volgend jaar nog een kompetie is voor het tweede vraag ik mij af. Be Quick en MSC haken af. Nog maar 6 clubs . Alcides en FC Meppel hebben een prachtige samenwerking bij onder de 19 , derde divisie. Misschien een idee om onder de 23 ook de samenwerking aan te gaan. En dan het tweede maar opheffen. Misschien MSC hier ook in betrekken. Beleidsbepalers van de clubs spreek ik nooit. Dus ik weet niet wat er bij hun leeft. Wie weet waar de samenwerkingscommissie mee komt.
 

noordooster

Well-known member
Welke richting Alcides op wil met presentatie voetbal is voor mij ook niet duidelijk. Kwa kosten en beleving had men het niet erg gevonden om volgend seizoen uit te komen in de eerste klasse Noord. Helaas nog een jaar Hoofdklasse A Of er volgend jaar nog een kompetie is voor het tweede vraag ik mij af. Be Quick en MSC haken af. Nog maar 6 clubs . Alcides en FC Meppel hebben een prachtige samenwerking bij onder de 19 , derde divisie. Misschien een idee om onder de 23 ook de samenwerking aan te gaan. En dan het tweede maar opheffen. Misschien MSC hier ook in betrekken. Beleidsbepalers van de clubs spreek ik nooit. Dus ik weet niet wat er bij hun leeft. Wie weet waar de samenwerkingscommissie mee komt.

Ik begrijp jouw voorkeur voor de eerste klasse Noord. Zeker nu ook MSC weg is.
Maar denkt iedereen er bij Alcides zo over ?
Je geeft aan dat BQ en MSC stoppen met die regiocompetitie.
Sneek doet mee met de O23 . Zou me niet verbazen aan die ook stoppen.
Overigens is die O23 in Noord maar erg matig bezet tot dusverre. Geen enkele uit Drenthe en alleen BQ uit Groningen.
 

Mug

Member
Het is niet mijn voorkeur, de eerste klasse Noord, maar wel een mooie kompetie. Maar wanneer je rondloopt bij Alcides hoor je niks over ambitie. De noordelijke eerste klasse vind men een mooi podium. En het kost een stuk minder. Ook kun je makkelijker jeugdspelers inpassen. Maar wat Alcides met hun beloften wil, is voor mij niet duidelijk. Wat wel duidelijk is , is dat er ongeveer 7 a 8 eerste elftal spelers verkassen of stoppen en 1 weer terug komt. Misschien nu duidelijk waarom ik niet blij ben met handhaving in de Hoofdklasse. Maar ik had het graag anders gezien. Ik kan mij niet voorstellen dat NO andere verhalen bij Alcides hoorde.
 

noordooster

Well-known member
Ik had het niet over wat ik van Alcides mensen gehoord heb.
Ik ben het eens met wat je zegt over de eerste klasse zondag noord.
Hoewel er de laatste jaren ook daar enkele verenigingen zijn overgestapt naar de zaterdag.

Als ik je zo hoor over het aantal spelers van Alcides zo1 dat stopt of vertrekt ( Baicadila komt terug ) dan gaat Alcides opnieuw een moeizaam seizoen tegemoet in de hoofdklasse
Dat was immers dit seizoen al zo ..

Als ik mensen van Alcides spreek langs de lijn of anderszins dan hoor ik vooral trots op spelers die vanuit de eigen jeugd het eerste halen, trots op de prestaties van de gezamenlijke jeugd met Fc Meppel, een zekere jaloezie richting Staphorst en vooral veel kritiek op MSC.
 

Mug

Member
Ik lees net een verhaal over ONS Sneek, over vrijwillige degradatie. Zou ook prima passen in de toekomstvisie van Alcides. Zoals nu het beleid is , zou het veel beter zijn om in de eerste klasse Noord uit te komen. Ook bij Alcides kon je al merken dat zij zich al bij degradatie hadden neergelegd. Kun je komend seizoen weer 10 keer naar het westen.
 

Arjen

Member
Ik lees net een verhaal over ONS Sneek, over vrijwillige degradatie........

Ik heb het stuk ook gelezen en heb daar toch nog wel wat problemen mee. Je brengt er (uiteraard onbedoeld) andere clubs namelijk ook mee in de problemen.
Wie gaat dat gat weer opvullen etc?. Je speelt in de competitie waar je in terecht gekomen bent en daarmee basta! Wil je lager spelen dan is dat prima maar dan begin je onderin de piramide! Het kan toch niet zo zijn dat er per jaar bekeken kan worden op welk niveau men wil uitkomen?
 

Mug

Member
om

Ik heb het stuk ook gelezen en heb daar toch nog wel wat problemen mee. Je brengt er (uiteraard onbedoeld) andere clubs namelijk ook mee in de problemen.
Wie gaat dat gat weer opvullen etc?. Je speelt in de competitie waar je in terecht gekomen bent en daarmee basta! Wil je lager spelen dan is dat prima maar dan begin je onderin de piramide! Het kan toch niet zo zijn dat er per. jaar bekeken kan worden op welk niveau men wil uitkomen?

Helemaal mee eens. Ik vraag mij af of Alcides zijn beleid gaat aanpassen om op Hoofdklassen niveau goed te kunnen acteren. Dit seizoen leek nergens op.
 

SanMark.

Well-known member
Ik heb het stuk ook gelezen en heb daar toch nog wel wat problemen mee. Je brengt er (uiteraard onbedoeld) andere clubs namelijk ook mee in de problemen.
Wie gaat dat gat weer opvullen etc?. Je speelt in de competitie waar je in terecht gekomen bent en daarmee basta! Wil je lager spelen dan is dat prima maar dan begin je onderin de piramide! Het kan toch niet zo zijn dat er per jaar bekeken kan worden op welk niveau men wil uitkomen?

Dit is toch een unieke situatie, en ze waren anders ook gewoon gedegradeerd , dus ik kan mij voorstellen dat een Alcides en bv een Fit Boys , Elim en nog wat andere teams zich veel beter voelen als ze een klasse lager spelen want dat past beter bij de club , dan dat ze weer zo'n martel jaar moeten doormaken en alles bijna kansloos verliezen. Ik mij zelfs voorstellen dat bij de kleinere clubs die kansloos onderaan staan de wat oudere spelers zeggen, nou anders had ik misschien nog 1 a 2 jaar door willen gaan in het eerste maar ik heb er geen zin om volgend jaar alles weer te gaan verliezen. Ik stop nu wel met prestatie voetbal. ( als je daar al van kan spreken op 4/5 klasse niveau)

Dus ik vind ook echt dat de KNVB hier serieus naar moet kijken om clubs die wel zeer graag willen promoveren de kans te geven om die klasse hoger in te komen als daar tegen over staat dat er clubs zijn die graag lager willen voetballen omdat ze dit jaar kansloos onderaan staan.
 

noordooster

Well-known member
Ik vind het volledig begrijpelijk, dat ONS Sneek een verzoek indient om te mogen degraderen. De club wist dit seizoen ook wel, dat ze na 3 jaren topklasse en 3 jaren 3e divisie een stapje terug moesten doen nadat ze heel veel kwaliteit waren verloren.
Ondanks dat za HB niet meer zo mooi is als hij was, zou dat voor ONS een betere competitie zijn dan de derde divisie za.

Ik kan me voorstellen, dat voor clubs die SM noemt hetzelfde geldt. En zo zijn in heel Nederland vast meer clubs.

Toch vraag ik me af of de KNVB zulke verzoeken honoreert. Er zijn vast ook wel clubs die dan willen promoveren om zo'n open plaats op te vullen, maar je krijgt dan al gauw, waarom zij wel en wij niet.
 
Bovenaan