Amateurvoetbal algemeen

de waan

Well-known member
Ik zie inmiddels op de Facebook-pagina van Halsteren heel veel negatieve reacties en hoorde dat de club zelf er financieel ook niet zo sterk voor zou staan. Dat laatste weet ik niet zeker, maar het zou dingen wel logischer maken. Kan ook wel verklaren waarom diverse spelers vertrekken of zich ook bij andere clubs aanbieden.

Dan lijkt bezuinigen me een stuk logischer optie dan de club twintig kilometer verplaatsen, om samen te gaan met een andere club zonder geld, maar wei ben ik.

En als ze toch moeten bezuinigen hoeven ze zich al helemaal niet druk te maken over licentievoorwaarden.
 

Unregistere

Well-known member
Dan lijkt bezuinigen me een stuk logischer optie dan de club twintig kilometer verplaatsen, om samen te gaan met een andere club zonder geld, maar wei ben ik.

En als ze toch moeten bezuinigen hoeven ze zich al helemaal niet druk te maken over licentievoorwaarden.

Die verplaatsing is voor veel van de reagerende leden ook het grootste struikelblok, als ik het zo lees.

En de licentie-eisen spelen toch pas op zijn vroegst medio 2021, want ze promoveren nu natuurlijk niet. Het blijft allemaal wat vaag.
 

De Groene Scout

Well-known member
Verzoekjes indienen in de A-categorie mag dus tot 1 juni. Dus wil je hoger of lager mag je dat aangeven en zal de KNVB ieder verzoek afzonderlijk bekijken.
Zojuist een verzoek ingediend namens HSC'21 om te promoveren naar de 2e divisie.
 

noordooster

Well-known member
Ik ben maar eens aan het puzzelen gegaan voor wat dat betekent voor het clubs in de regio van onze courant. Met een bijrolletje voor ons.

https://www.destentor.nl/amateurvoe...l-gloort-er-wat-hoop-aan-de-horizon~aaa4759c/

Ik zou allereerst zorgen, dat de aan zaterdag "uitgeleende " clubs in de hoofdklasse en derde divisie terug gaan naar de eigen zondagcompetities.

Verder moet de KNVB het zo langzamerhand loslaten, dat er per district op zondag en zaterdag een min of meer gelijke piramide is..
Vanwege dat steeds weer opvullen van gaten op zondag en vanwege andere redenen zijn in veel gevallen de competities op zaterdag sterker dan op zondag.
Dat geldt zeker ook voor Noord in de eerste, tweede, derde en vierde klassen.
Waarom bv in Noord niet 2 eerste klassen en 3 tweede klassen op zaterdag ?
Verder blijk je verrassend goed op de hoogte van de noordelijke overstappers naar de zaterdag. ( overstapper Surhuisterveen uit zo 3A ontbreekt )
Misschien dat ook Noordscheschut nog een kans maakt op een plek in de hoofdklasse , zeker als de uitgeleende zondag hoofdklassers weer terug gaan naar de zondag.
 

Joost

Well-known member
Ik zie het gewoon niet gebeuren dat er clubs bij keuze gaan promoveren. Dat gaat zoveel problemen opleveren, daar gaat de KNVB haar handen echt niet aan branden.
 

noordooster

Well-known member

Voor jouw artikel in De Stentor denk ik wat minder van toepassing, maar in Noord stoppen in ieder geval ook nog Sc Joure ( 4B zo ) en Tynaarlo ( 5C zo ) met hun zondagteam.
Joure heeft al een prestatieteam op zaterdag en Tynaarlo gaat het in het komend seizoen voor het eerst op zaterdag proberen.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik zie het gewoon niet gebeuren dat er clubs bij keuze gaan promoveren. Dat gaat zoveel problemen opleveren, daar gaat de KNVB haar handen echt niet aan branden.

Enige eerlijke manier is dan een loting houden. Ander krijg je inderdaad altijd clubs die ontevreden zijn met de keuze van de KNVB.
 

noordooster

Well-known member
Enige eerlijke manier is dan een loting houden. Ander krijg je inderdaad altijd clubs die ontevreden zijn met de keuze van de KNVB.

Nog eerlijker zou het zijn als je voor aanvang van de nieuwe competities een soort verkorte play off kunt organiseren.
Ik kan niet overzien om hoeveel clubs het eventueel zal gaan. Hangt ook af van in hoeverre de KNVB verzoeken honoreert.
Maar al is het maar mogelijk om voor de volgende competitie elke in aanmerking komende club 1 beslissingswedstrijd te laten spelen, dan vind ik dat beter dan loten.
 

bqandy

Well-known member
Opvallend dat de media zich er nu massaal op stort. Dit was toch al ruim een week bekend dat de KNVB gaat puzzelen over "open gevallen plekken".? Het levert natuurlijk wel leuke stukjes op met "als". als hoofdthema. En de KNVB als grootse twijfelkont.
Iedereen in de huidige klasse laten spelen voor volgend seizoen lijkt me echt de beste optie, ondanks de pijn bij bijna duidelijke promovendi. Geen open plekken invullen, want dat is alleen maar ergernis. Dan maar een paar competities met minder clubs of in de lagere regionen meer, als sommige clubs zo nodig lager willen spelen. Volgend seizoen maar een alternatieve p/d invullen via de nacompetitie.
En volgend seizoen? Wanneer wordt er weer gespeeld? Het zou me niks verbazen dat de start door het coronavirus flink vertraagd wordt.
 

Unregistere

Well-known member
Ik ben maar eens aan het puzzelen gegaan voor wat dat betekent voor het clubs in de regio van onze courant. Met een bijrolletje voor ons.

7N5pMKo.gif


Opvallend dat de media zich er nu massaal op stort. Dit was toch al ruim een week bekend dat de KNVB gaat puzzelen over "open gevallen plekken".? Het levert natuurlijk wel leuke stukjes op met "als". als hoofdthema. En de KNVB als grootse twijfelkont.

Zal wel samenhangen met de mail die de KNVB verstuurd heeft naar de clubs. En dat wordt dan half opgepikt door websites e.d. die zich normaal nooit met amateurvoetbal bezig houden en die er vervolgens een half kloppend verhaal van maken. 'Mogelijk toch promotie en degradatie'. Dan lees je natuurlijk al berichten over OSS '20 dat weer mag hopen, maar juist in dat geval klopt er weinig van. Maar voor de clicks is het goed en dat is in deze tijd ook niet onbelangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan