Amateurvoetbal algemeen

SanMark.

Well-known member
Ik maar je krijgt dan al gauw, waarom zij wel en wij niet.


Heel simpel dan ga je loten.

Beter vier clubs die graag de stap willen maken dan geen enkele club die de stap maakt.

Nogmaals dit is zo'n unieke situatie en zo moet er ook omgesprongen worden met clubs die graag een klasse hoger willen voetballen omdat ze dit jaar (dik) bovenaan staan.
 

noordooster

Well-known member
Voor van der Zee was het besluit de competities te beëindigen zonder promotie en degradatie een vrij eenvoudige en ook wel begrijpelijke.
Hij zei te willen wachten op de persconferentie van Rutte cs, maar het besluit was voor die tijd al genomen.

Het besluit is ook het simpelst en het duidelijkst. Waarschijnlijk zou elk ander besluit tot veel meer discussie leiden.
Ook nu zijn er verenigingen voor wie het erg sneu uitvalt. Een vrijwel zeker kampioenschap gaat helaas niet door en de vrijwel zekere degradatie gaat helaas niet door.

Een speciale commissie zal zich buigen over de knelpunten. Daar zullen ook de lege plekken toe behoren vanwege overstappen naar zaterdag en vanwege fusies.
Wat men verder nog verandert aan die algemene regel van van der Zee weet ik niet.
Waarschijnlijk putten sommige verenigingen daar nog hoop uit.
 

JMD

Well-known member
NO, denk jij nou serieus dat dit soort beslissingen door 1 iemand genomen worden???
 

noordooster

Well-known member
Heel simpel dan ga je loten.
Beter vier clubs die graag de stap willen maken dan geen enkele club die de stap maakt.
Nogmaals dit is zo'n unieke situatie en zo moet er ook omgesprongen worden met clubs die graag een klasse hoger willen voetballen omdat ze dit jaar (dik) bovenaan staan.

Ik denk niet, dat de KNVB daarin meegaat.v
Hoewel ik jouw idee van vrijwillig kunnen degraderen, zoals ONS kennelijk graag wil, wel sympathiek vind.
Loten is dan wel willekeur en het heeft niks te maken met sportieve gronden.
Misschien kan men voor aanvang van de nieuwe competities nog iets van beslissingswedstrijden organiseren ?
( Wellicht, dat Vitesse '63 zo nog kans maakt uit te komen in 3D )
 

SanMark.

Well-known member
Ik denk niet, dat de KNVB daarin meegaat.v
Hoewel ik jouw idee van vrijwillig kunnen degraderen, zoals ONS kennelijk graag wil, wel sympathiek vind.
Loten is dan wel willekeur en het heeft niks te maken met sportieve gronden.
Misschien kan men voor aanvang van de nieuwe competities nog iets van beslissingswedstrijden organiseren ?
( Wellicht, dat Vitesse '63 zo nog kans maakt uit te komen in 3D )

Het gaat niet om alle clubs maar de clubs die echt een straatlengte voorstaan EN willen promoveren. Ik kan mij ook wel voorstellen dat er clubs zijn die met 1 punt voorsprong denken laat ons lekker in die vierde of vijfde klasse zitten, want dan doen we volgend jaar weer mooi mee om de bovenste plekken.

Dus als er 1 plek is en er zijn bv 3 clubs die ver boven de rest uitsteken in de diverse klasse dan word er tussen die drie geloot. Ik weet het , het word dan wel een willekeurig iets maar beter zoiets dan dat je voor misschien 5 a 6 clubs een jaar finaal weggooit. ( spreek ik over het Noorden)
 

SanMark.

Well-known member
En bv Vitesse had vorig jaar al moeten promoveren, op 1 punt na geen kampioen, daarna op strafschoppen de NC verloren, en ze hebben nu een geweldige lichting waarvoor het zonde zou zijn als die nog een jaar in de 4de klasse zouden moeten voetballen.
 

Unregistere

Well-known member
In het topic over Zuid I staat nog een link naar een krantenartikel over de fusie. Dat maakt het wel wat duidelijker. Op zich hoeft RBC de financiën niet te hebben om een hoofdklasser te betalen, neem aan dat ze meeliften met de selectie van Halsteren. Die betalen best aardig.

Wel zal Rooie Koos vermoedelijk zijn biezen kunnen pakken, want die gaan ze nooit voor zondag 1 zetten.
 

Joost

Well-known member
In het topic over Zuid I staat nog een link naar een krantenartikel over de fusie. Dat maakt het wel wat duidelijker. Op zich hoeft RBC de financiën niet te hebben om een hoofdklasser te betalen, neem aan dat ze meeliften met de selectie van Halsteren. Die betalen best aardig.

Wel zal Rooie Koos vermoedelijk zijn biezen kunnen pakken, want die gaan ze nooit voor zondag 1 zetten.

Maar gaat de Halsternse middenstand een club in Roosendaal financieren, ik vermoed eigenlijk van niet.
 

Unregistere

Well-known member
Maar gaat de Halsternse middenstand een club in Roosendaal financieren, ik vermoed eigenlijk van niet.

Tja, dat is de vraag uiteraard. De naam Halsteren blijft gewoon behouden, dus misschien wel. En ze zoeken volgens mij sowieso ook al naar sponsors in de bredere regio, al is Halsteren voor mij gevoelsmatig meer op Bergen op Zoom gericht dan op Roosendaal.
 

Unregistere

Well-known member
Ze namen al een beetje een voorschot op promotie en dan zouden ze ineens een gecertificeerde jeugdopleiding bezitten, waardoor ze makkelijker aan de licentie-eisen zouden kunnen voldoen. En dat stadion vinden ze erg leuk, zoals ik het begrijp. Maar ik vind het ook niet erg logisch allemaal hoor.
 

Unregistere

Well-known member
Leek mij ook. Maar goed, waarschijnlijk zien ze de besparing op de verplichte contractspelers dan weer als handig middel om nog een extra spelertje binnen te halen.
 

noordooster

Well-known member
De voetbalkantine kent een aantal columnschrijvers.
Ik las ergens aan het begin van de coronacrisis dat dit een prima tijd was voor de KNVB om " eindelijk eens door te pakken "
Met dat doorpakken zal bedoeld zijn, dat de KNVB vooral maatregelen moet nemen die vooral de schrijver graag doorgevoerd wil zien.
Eigenlijk zit ik ook alweer een poos te wachten op een column van een der usual suspects over weekendvoetbal of over wat zaterdagverenigingen allemaal verkeerd doen .
 

Fregge

Well-known member
Ik ben nog bezig met opsommen, maar dat duurt inmiddels ook al 3 maanden, en de Harry Potter reeks is dunner.
 

Unregistere

Well-known member
Die licentie-eisen stellen voor Halsteren toch helemaal niks voor?

Ik zie inmiddels op de Facebook-pagina van Halsteren heel veel negatieve reacties en hoorde dat de club zelf er financieel ook niet zo sterk voor zou staan. Dat laatste weet ik niet zeker, maar het zou dingen wel logischer maken. Kan ook wel verklaren waarom diverse spelers vertrekken of zich ook bij andere clubs aanbieden.
 

Joost

Well-known member
Weet je zeker dat je het stuk niet zelf geschreven hebt? Er staan namelijk allerlei onlogische aannames in.
 

Unregistere

Well-known member
Weet je zeker dat je het stuk niet zelf geschreven hebt? Er staan namelijk allerlei onlogische aannames in.

Ook die zin over belofteteams die aangegeven zouden hebben uit de divisies te stappen, snap ik niet helemaal. Volgens mij zijn die er namelijk niet.
 
Bovenaan