Amateurvoetbal algemeen

JMD

Well-known member
Het is nu ook definitief. Heel raar dat zowel in Gelderland als in Zuid-Holland de splitsing gemaakt is tussen clubs die betrekkelijk dicht bij elkaar liggen.
Inderdaad. Op zondag hadden die 3 'Rotterdamse' HKclubs imo echt naar A gemoeten en die 3 clubs uit de Achterhoek naar B.
Dat je in de Randstad ergens een splitsing gaat krijgen van clubs die bij elkaar zitten is niet te voorkomen, maar die 3 clubs uit de Achterhoek hebben nu (op die derby's na) allemaal uitwedstrijden die heel ver zijn.
 

Joost

Well-known member
Inderdaad. Op zondag hadden die 3 'Rotterdamse' HKclubs imo echt naar A gemoeten en die 3 clubs uit de Achterhoek naar B.
Dat je in de Randstad ergens een splitsing gaat krijgen van clubs die bij elkaar zitten is niet te voorkomen, maar die 3 clubs uit de Achterhoek hebben nu (op die derby's na) allemaal uitwedstrijden die heel ver zijn.

Op Zaterdag hadden Scherpenzeel, DUNO en Achilles ook beter in Noord kunnen zitten en Swift, Volendam en De Dijk in West. of is dat omdat SC Feyenoord ook in de Hoofdklasse zit?
 

JMD

Well-known member
En omdat het toch altijd leuk blijft om te fantaseren, zo zou het eruit zien als er gemixt wordt:

En ja, er is ongetwijfeld wel wat aan te merken op waarom ik een bepaalde club zo heb ingedeeld. Maar heb geprobeerd derby's levend te houden (of te maken, als het tussen zat en zon is), dus soms zit er een ietwat onlogische verdeling bij. En ik weet zeker dat iemand anders een net iets andere indeling zou maken... Maar zeker bij de HK krijg je bij mixen sommige hele mooie regionale klassen, met name die rond Rotterdam hangt aan elkaar qua derby's..
 

Forza AZ

Well-known member
Ik zie dat TAC'90 gepromoveerd is naar de Hoofdklasse als nummer 2 van de 1e klasse B, terwijl de nummers 1 van de 1e klassen C, D en F niet gepromoveerd zijn. Hoe kan dit?
 

Joost

Well-known member
Ik zie dat TAC'90 gepromoveerd is naar de Hoofdklasse als nummer 2 van de 1e klasse B, terwijl de nummers 1 van de 1e klassen C, D en F niet gepromoveerd zijn. Hoe kan dit?
Dat is uitgebreid aan de orde gekomen in het topic 'de Piramide'.

TAC'90 was de eerstvolgende op de fictieve ranglijst van clubs die een promotieverzoek hebben gedaan.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat is uitgebreid aan de orde gekomen in het topic 'de Piramide'.

TAC'90 was de eerstvolgende op de fictieve ranglijst van clubs die een promotieverzoek hebben gedaan.
Ik kan het niet exact terugvinden. Wilden de overige nummers 1 niet promoveren, of is er een andere berekening gedaan waarbij TAC'90 hoger uit kwam dan de nummers 1 uit C, D en F?
 

de waan

Well-known member
Schermafbeelding 2020-07-01 om 14.09.18.png

Behalve voor AZSV en DETO is de huidige indeling beter qua kilometers of maakt het amper uit. Wat je met historie bedoelt is me ook niet duidelijk.
 

Joost

Well-known member
Ik kan het niet exact terugvinden. Wilden de overige nummers 1 niet promoveren, of is er een andere berekening gedaan waarbij TAC'90 hoger uit kwam dan de nummers 1 uit C, D en F?
Nummers 1 kwamen altijd voor nummers 2.
De anderen hebben geen verzoek gedaan.
 

de waan

Well-known member
Historie : De hoofdklasse C bestond vanaf de beginjaren nagenoeg altijd uit clubs uit Noord en Oost, Fr, GR, DR, OV, Gld en FL.
Dat was nu ook mogelijk geweest met Scherpenzeel, Achilles 29 en DUNO .

Er zijn geen drie hoofdklassen meer, maar nog maar twee.

Qua kilometers zou za Hoofdklasse A voor die 3 Amsterdamse clubs ook logischer zijn.

Ja, voor de drie clubs aan de zuidrand van het IJsselmeer ook, maar je kunt moeilijk een afdeling maken met 20 clubs en eentje met 12. Het gaat om de beste / meest logische indeling voor 32 clubs.

Verder ben ik best wel benieuwd wat jij nou zo interessant vindt aan die Gelderse clubs: twee (voormalige) zondagclubs en een club met nul historie en uitstraling en een selectie vol broodvoetballers.
 

JMD

Well-known member
Als je 'ik vind' gebruikt betekent dit dat het subjectief is. Het is immers een mening.

Dus ja, de waan heeft in deze gelijk.
 

JMD

Well-known member
Dus alleen als iemand stellig beweert het is subjectief, dan heeft ie sowieso gelijk.
Nee, want 'het is' geeft een feit aan, en een feit is (itt een mening) controleerbaar en kan dus ook niet kloppen.

Als ik zeg: Amsterdam is de hoofdstad van Noord Holland, dan presenteer ik een feit, maar zit ik er wel naast, want Haarlem is immers de hoofdstad van Noord Holland.
 

Fregge

Well-known member
Ik denk dat noord-ooster denkt dat HHC in Blauw - Groen speelt. Want ja, kleur is maar een mening.
 

Fregge

Well-known member
:)

Tenzij je kleurenblind bent natuurlijk...
Nou ja, in theorie kan het. Het kan zijn dat mijn kleurenpalet anders is dan die van iemand anders. Dat als ik naar de kleur Geel kijk, dat JMD bijvoorbeeld 'mijn' Blauw ziet, maar omdat hem is aangeleerd dat dat geel is, hij nu niet beter weet.
 
Bovenaan