Zondag derde divisie 2018/2019

Fregge

Well-known member
Hoe schatten jullie de kansen in voor Quick'20? Nacompetitie nog haalbaar? Wellicht weer op miraculeuze wijze net als afgelopen seizoen?

Ik acht de kans klein. Met Dongen en EVV nog op bezoek, en uit naar TEC en Quick stiekem wel een zwaar programma. Al spelen daar 2 tegenstanders nergens meer om geloof ik Ze spelen misschien nacompetitie als JVC vrijwillig uit de Derde Divisie stapt.
 

Joost

Well-known member
Ik acht de kans klein. Met Dongen en EVV nog op bezoek, en uit naar TEC en Quick stiekem wel een zwaar programma. Al spelen daar 2 tegenstanders nergens meer om geloof ik Ze spelen misschien nacompetitie als JVC vrijwillig uit de Derde Divisie stapt.

Dat laatste is niet mogelijk.
 

Fregge

Well-known member
Als JVC nu aangeeft komend seizoen niet meer in de Derde Divisie uit te komen (dus vrijwillige degradatie) worden ze toch laatste geplaatst uiteindelijk?
 

Joost

Well-known member
Als JVC nu aangeeft komend seizoen niet meer in de Derde Divisie uit te komen (dus vrijwillige degradatie) worden ze toch laatste geplaatst uiteindelijk?

Dat ligt anders, dan zal JVC per direct het team uit de competitie moeten nemen maar dan zal de hele vereniging geschorst worden.

Mochten ze dit na de competitie laten weten wordt het gat niet opgevuld of wordt volgt versterkte promotie.
 

Forza AZ

Well-known member
Als JVC nu aangeeft komend seizoen niet meer in de Derde Divisie uit te komen (dus vrijwillige degradatie) worden ze toch laatste geplaatst uiteindelijk?

Dat gat wordt dan via de nacompetitie opgevuld. Als ze het seizoen afmaken, dan blijven ze gewoon in de stand staan op hun eigen plek.
 

Fregge

Well-known member
Dat gat wordt dan via de nacompetitie opgevuld. Als ze het seizoen afmaken, dan blijven ze gewoon in de stand staan op hun eigen plek.

Dit kan ook anders: Ik heb voor m'n training even wat nagevraagd over de situatie, want voor de strijders voor plek 15 is het best belangrijk. Je kunt namelijk 2 scenario's hebben mochten ze besluiten op de ledenvergadering volgend jaar zeker niet in de Derde Divisie uit te willen komen (wat ik overigens niet verwacht dat beide gebeuren, maar wel interessant om naar te kijken):

1. Ze maken het bekend en trekken zich officieel terug. Dan beginnen ze dus helemaal onderaan in de piramide.
2. Ze komen bij 2 wedstrijden niet opdagen. Dan worden ze verplicht gedegradeerd en beginnen ze dus in de Hoofdklasse.

In beide gevallen worden alle wedstrijden ongeldig verklaard.
 

Unnekuukse

Active member
Dit kan ook anders: Ik heb voor m'n training even wat nagevraagd over de situatie, want voor de strijders voor plek 15 is het best belangrijk. Je kunt namelijk 2 scenario's hebben mochten ze besluiten op de ledenvergadering volgend jaar zeker niet in de Derde Divisie uit te willen komen (wat ik overigens niet verwacht dat beide gebeuren, maar wel interessant om naar te kijken):

1. Ze maken het bekend en trekken zich officieel terug. Dan beginnen ze dus helemaal onderaan in de piramide.
2. Ze komen bij 2 wedstrijden niet opdagen. Dan worden ze verplicht gedegradeerd en beginnen ze dus in de Hoofdklasse.

In beide gevallen worden alle wedstrijden ongeldig verklaard.

Er is nog een 3e scenario: JVC Cuijk maakt het seizoen af en gaat volgend seizoen alleen verder met Zaterdag 1.
 

De Groene Scout

Well-known member
HSC'21 sleutelt weer iets aan de opstelling en daardoor mag Ediz Moldur in de basis starten op links achter en neemt Derksen op het middenveld de plaats in van Burak.

Hup HSC!!! en o ja, ook niet onbelangrijk: Hup Hercules en Hup OJC
 

Unnekuukse

Active member
Kansloos 0-4 verlies voor JVC Cuijk tegen een veel beter OFC. JVC Cuijk begon met vier aanvallers, maar kwam nauwelijks tot kansen.
Domme rode kaart voor een van die vier, Engin Gung?r, bij de stand 0-1. Op dat moment was er nog 40 minuten te spelen en had JVC Cuijk nog de hoop om wellicht via een miezerig countertje nog een toevallige gelijkmaker te scoren. Met 10 man was er geen beginnen meer aan tegen OFC waar vooral spits Reda Kharcouch positief opviel.
Voorsprong op p/d-plek (Blauw Geel) blijft 5 punten, met nog drie wedstrijden te spelen. Volgende week Blauw Geel tegen het zo goed als gedegradeerde HBS. Zou goed zijn als JVC Cuijk bij het Haagse Quick een puntje pakt, maar of dat gaat gebeuren, ik betwijfel het...
 

Arjen

Member
Om moedeloos van te worden. Volgens mij al wel de 10e wedstrijd in totaal waarbij we na een paar minuten op achterstand komen.
Je opmerking over de wedstrijden van HSC tegen Alcides kunnen gewoon nog uitkomen Groene. Alcides doet nog steeds mee in de strijd om de 3e periode :)
 

Unregistere

Well-known member
De spanning blijft op alle fronten aanwezig.

Koploper TEC wint nipt bij laagvlieger HBS (0-1), achtervolger Jong FC Volendam sloopt Westlandia (3-7). Verschil blijft ??n puntje. Deze teams strijden om de titel, want UNA haakte na een 3-4 nederlaag tegen Quick definitief af.

GOES gaat vermoedelijk de derde periode wel pakken na de nederlaag van Westlandia en de eigen zege bij ADO '20. Het werd 0-3 voor Rogier en zijn mannen.

En dan onderin, pijnlijk dagje voor Unnekuukse - zoals hij al omschreef -, maar dus ook voor Waan en Scout (HSC '21 verliest met 3-1 bij OSS '20) en zeker voor Fregge (5-2 verlies voor Blauw Geel '38 bij Hercules).

Quick '20 klopt Dongen met 2-1, ook OJC sprokkelt een puntje bij EVV (1-1). Quick '20 nadert OJC dus tot op twee punten en heeft nog kans om de nacompetitie te behalen. Blauw Geel blijft vijftiende. De eerste teams in het vizier zijn EVV en HSC '21, die allebei vier punten voorsprong hebben. JVC heeft een gat van vijf punten. Hercules en Quick lijken nu wel veilig, ook Dongen is dat vrijwel.
 

De Groene Scout

Well-known member
Verloren, maar dat was wel te verwachten. Gelukkig ook een nederlaag voor Blauw Geel.
UNA is na de nederlaag vandaag uitgespeeld voor de titel, dus laten we daar volgende week thuis dan maar vol voor gaan.
 

Fregge

Well-known member
De tering wat een kutpot. Eigenlijk best een aardige eerste helft, maar vrij snel 3 doelpunten in 5 minuten tijd begin eerste helft.
 
Bovenaan