Zondag derde divisie 2018/2019

de waan

Well-known member
UNA is na de nederlaag vandaag uitgespeeld voor de titel, dus laten we daar volgende week thuis dan maar vol voor gaan.

Voor de titel wel, maar om de nacompetitie te halen moeten ze nog vol aan de bak.

Bij ons vallen ze in de cruciale fase van de competitie ook nog eens bij bosjes om. Zie het steeds donkerder in. Als we de herkansing in moeten lijkt me dat een kansloze missie. Horrorscenario: in een onderling treffen met Quick'20 eruit vliegen.

Eigenlijk van de zotte dat je meer aan het kijken bent wat Blauw Geel doet.
 

Jacco

Well-known member
Ik ga eigenlijk al uit van degradatie van Quick'20, maar er toch in blijven door HSC'21 te verslaan in de finale van de nacompetitie, dat zou wel het ultieme zijn.
 

de waan

Well-known member
Ik ga eigenlijk al uit van degradatie van Quick'20, maar er toch in blijven door HSC'21 te verslaan in de finale van de nacompetitie, dat zou wel het ultieme zijn.
Ik vrees dat we er tegen elke willekeurige hoofdklasser in de eerste ronde al af gaan, dus zover zal het niet komen denk ik.
 

Unregistere

Well-known member
Als we de herkansing in moeten lijkt me dat een kansloze missie. Horrorscenario: in een onderling treffen met Quick'20 eruit vliegen.

Ik dacht eerst: dat kan toch niet? Maar de nacompetitie is nu natuurlijk anders ingedeeld, met het oog op de te plaatsen beloften. Wel bizar dat er dan zo is 'geloot' dat de herkansers van zondag elkaar kunnen treffen in een finale en de herkansers van zaterdag ook. Al is dat misschien wel bewust gedaan om de indeling niet nog lastiger te maken.

Zou wel heel bizar zijn als het uitgerekend deze derby wordt hoor.
 

de waan

Well-known member
Tijd om een knoop door te hakken over wat te doen met de beloften. In de wandelgangen wordt gemeld dat Vitesse zich vandaag ook definitief gaat terugtrekken.
 

Unregistere

Well-known member
Precies, wordt wel eens tijd. Dan kunnen ze eventueel nog mooi de nacompetitie aanpassen. Of de KNVB moet echt denken dat er drie vrijwilligers - of twee, als ze Jong FC Den Bosch tegen de eigen regels in wel laten deelnemen - staan te trappelen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Lijkt me een mooi moment om al die beloften eruit te knikkeren en competities met normale doorstroom te maken richting eerste divisie.
 

Fregge

Well-known member
Ik dacht eerst: dat kan toch niet? Maar de nacompetitie is nu natuurlijk anders ingedeeld, met het oog op de te plaatsen beloften. Wel bizar dat er dan zo is 'geloot' dat de herkansers van zondag elkaar kunnen treffen in een finale en de herkansers van zaterdag ook. Al is dat misschien wel bewust gedaan om de indeling niet nog lastiger te maken.

Zou wel heel bizar zijn als het uitgerekend deze derby wordt hoor.

Oh is dat de reden? Ik hoorde omdat ze meer doorstroom wouden hebben van onderuit de piramide.

Er kan nog een tweede derby komen in de play-offs finale: Blauw Geel - OJC.
 

Unregistere

Well-known member
Oh is dat de reden? Ik hoorde omdat ze meer doorstroom wouden hebben van onderuit de piramide.

Nee, want in deze opzet is er juist minder plek. In de vorige seizoenen speelden er zowel op zaterdag als op zondag 8 teams om 2 plaatsen (dus bij elkaar 16 om 4). In deze opzet gaan ze met 16 teams om 3 plaatsen spelen.
 

Unregistere

Well-known member
Dan ook maar even alles op een rijtje, dat praat en vergelijkt makkelijker:

Speelronde 31

Hercules - Westlandia 2-3
ADO '20 - GOES 0-3
EVV - OJC Rosmalen 1-1
HBS - TEC 0-1
Hercules - Blauw Geel '38 5-2
JVC Cuijk - OFC 0-4
OSS '20 - HSC '21 3-1
Quick '20 - Dongen 2-1
UNA - Quick 3-4
Westlandia - Jong FC Volendam 3-7

STAND

1. TEC 31-63
2. Jong FC Volendam 31-62
3. OFC 31-56 (+35)
4. UNA 31-56 (+20)
5. GOES 31-55
6. OSS '20 31-54
7. ADO '20 31-47
8. Westlandia 31-45
9. Hercules 31-43 (-5)
10. Quick 31-43 (-6)
11. Dongen 31-41
12. JVC Cuijk 31-39
13. EVV 31-38 (-4)
14. HSC '21 31-38 (-20)
15. Blauw Geel '38 31-34
16. OJC Rosmalen 31-28
17. Quick '20 31-26
18. HBS 31-22

EVV ??n winstpunt in mindering

Topscorers:

1. Serhat Ko? (TEC) 21
2. Tony de Groot (OSS '20) 20
=. Reda Kharchouch (OFC) 20
4. Dani van der Moot (Jong FC Volendam) 19
=. Derry John Murkin (Jong FC Volendam) 19
6. Giovialli Serbony (Westlandia) 18
=. Jesper de Vr? (ADO '20) 18
8. Marc Boshoff (Quick) 17
=. Erwin Franse (GOES) 17
10. Martijn Kaars (Jong FC Volendam) 15
11. Steve Schalkwijk (GOES) 14
=. Jelle Schijvenaars (UNA) 14
13. Walid Ould-Chikh (Hercules) 13
=. Rick Polman (Blauw Geel '38) 13
=. Wessel Witbreuk (HSC '21) 13
16. Brian Boogers (UNA) 12
=. Jos Peltzer (OSS '20) 12
=. Rob van Sonsbeek (OSS '20) 12
19. Wesley Meeuwsen (OJC Rosmalen) 11
=. Thomas Schilders (Dongen) 11
=. Jeroen van Schoonhoven (JVC Cuijk) 11
22. Frank van der Heiden (Quick) 10
=. Bas ter Hogt (HSC '21) 10
=. R?mon Koenen (Dongen) 10
=. Danny Verbakel (Blauw Geel '38) 10

veerman.png

Jong FC Volendam-speler Max Veerman was tegen Westlandia met drie treffers aardig in de weer, man
 

Unregistere

Well-known member
Ik zou altijd voor Quick '20 vlaggen, want EVV plaatst rare tweetjes over grensrechters als legomannetjes. Moet je niet willen.
 
Bovenaan