Heb je ook een overzichtje van dit seizoen, Joost? Ben ik wel benieuwd naar.
........
En of de cijfers die de schrijver daarin publiceert wel of niet precies kloppen, vind ik verder niet erg interessant.
In 2015-2016 voetbalden er op zondag 2340 teams en op zaterdag 1832.
Nu, vijf jaar later, zijn het er op zondag 1865 en op zaterdag 2092.
Op zaterdag een stijging van 14 % , op zondag een daling van 20 %.
Maar vermoedelijk merk je daar in Limburg niet veel van.
Ik snap, dat sommige mensen niet graag deze cijfers gepubliceerd willen zien.
En ook niet graag horen, dat er de laatste jaren een duidelijke verschuiving plaatsvindt van zondag- naar zaterdagvoetbal van clubs en spelers.
Is er ook een overzicht met het aantal clubs per district wat zowel op de zaterdag als zondag actief is?
Goed lezen en begrijpen, blijkt voor sommige heren nogal moeilijk.
Nergens heb ik beweerd, dat cijfers van Joost niet zouden kloppen.
Ondanks dat er in 2018-2019 meer seniorenteams actief waren op zondag dan op zaterdag, een verschil dat grotendeels werd veroorzaakt doordat er in Zuid 2 geen zaterdagvoetbal wordt georganiseerd door de KNVB, is er duidelijk sprake van een trend, een verschuiving, in de laatste jaren.
Juist die trend doet het zondagvoetbal steeds harder roepen om competities te mixen.
Toen die trend nog niet zichtbaar was, hoorde je er in het zondagvoetbal nauwelijks iemand over.
Ik nam cijfers over van een groot artikel dat vandaag verscheen in de Gelderlander.
Of die wel of niet kloppen weet ik niet.
Ik ga niet narekenen of de schrijver van dat artikel wel of niet goed zit, maar het staat jou vrij om het na te rekenen en of de schrijver te vragen hoe hij aan die cijfers komt,
En nogmaals, de exacte aantallen voetballers op zaterdag en op zondag vind ik niet erg interessant. De trend wel. De verhouding tussen het aantal zondagteams en zaterdagteams lag pakweg een jaar of 10 a 15 geleden behoorlijk anders dan nu, hoor ik nogal eens.
En nogmaals, ik hoop van harte, dat er voldoende goede competities op zondag blijven bestaan.
Nee, dat is iets teveel werk. Ik neem altijd de eindstanden die door de KNVB worden gepubliceerd en verwerk die in Excel.
Indelingen worden voor de reserveklassen nooit gepubliceerd anders kon ik daar wel wat mee.
Als ik dit voor het huidige seizoen zou willen doen dan zou ik handmatig ruim 1000 klassen moeten opzoeken en plakken in Excel. Dat kost dagen.
Ook hier blijk jij toch weer zeer slecht te kunnen lezen.
Ik geef cijfers weer zoals die vandaag in de Gelderlander worden gepubliceerd.
Of ze wel of niet exact kloppen weet ik niet. Ik ga dat niet narekenen.
Ook weer zo iemand die niet goed kan en wil lezen en zomaar wat poneert
Ben jij nog steeds van mening dat er weekendvoetbal moet komen en dat de thuisclub moet bepalen op welke dag er gevoetbald moet worden ?
En denk jij ook nog steeds, dat dat een haalbare kaart is ?
Dan kan ik niet anders concluderen dan dat je moeite hebt met begrijpend lezen
Ook uit dit artikel blijkt weer, dat zondagclubs smeken, ja eigenlijk verplicht stellen, dat het zaterdagvoetbal meehelpt om het zondagvoetbal te kunnen laten bestaan.
Waar is de tijd gebleven, dat het zondagvoetbal zijn eigen boontjes wel kon doppen en het zaterdagvoetbal niet nodig had ?
JMD leutert wel vaker onzin en meestal laat ik dat maar begaan in de hoop dat anderen ook de maniertjes van hem wel kennen.
Maar nu maak ik toch even bezwaar.
Ik vraag nl niet om cijfers. Ik heb nergens gezegd dat cijfers mij niet bevallen.
En inderdaad, de exacte cijfers over de aantallen teams in het zaterdag- en zondagvoetbal interesseren me niet zo.
Wel constateer ik dat er steeds vaker verhalen komen over de achteruitgang van het zondagvoetbal, dat er steeds vaker clubs en spelers overstappen naar de zaterdag , dat er geklaagd wordt over toeschouwersaantallen bij wedstrijden op zondag enz. en dat daarom de roep vanuit het zondagvoetbal om te mixen steeds sterker wordt.
Dus nogmaals, exacte aantallen van de verschuiving van zo naar za interesseren me niet zo, de trend en de gevolgen interesseren me meer.