Weekendvoetbal

JMD

Well-known member
Volgens NO heeft iedereen problemen met lezen en/of begrijpen en/of praat onzin...
Of om cijfers vragen en als de cijfers dan niet bevallen dan ineens zeggen dat feiten niet zo belangrijk zijn..
Dat is ook een manier van in het leven staan. Lijkt me ook wel lekker eigenlijk, oogkleppen op, vingers in je oren en zingend 'iedereen is gek behalve ik'

Fregge

Well-known member
Geef ik je gelijk, no. Je vroeg niet om cijfers. Je kwam met cijfers als: "Ha, zie je!" maar ze bleken niet te kloppen en werden netjes en beargumenteerd weerlegd, maar toen waren ze niet eens meer relevant maar ging het om de verschuiving.

SanMark.

Well-known member
Ook uit dit artikel blijkt weer, dat zondagclubs smeken, ja eigenlijk verplicht stellen, dat het zaterdagvoetbal meehelpt om het zondagvoetbal te kunnen laten bestaan.
Waar is de tijd gebleven, dat het zondagvoetbal zijn eigen boontjes wel kon doppen en het zaterdagvoetbal niet nodig had ?

Ik snap niet dat je er zo'n zwart wit discussie van maakt, we hebben het over dezelfde bond en dezelfde regels . Het is simpelweg goed voor het Nederlandse voetbal als de beste teams tegen elkaar voetballen op elk niveau. Daarnaast moet er van laag tot hoog een goede doorstroming zijn met promotie degradatie regels.

Eisen om in een bepaalde klasse te mogen voetballen moeten daarin tegen drastisch verlaagd worden.

Za en Zo zijn hierin eigenlijk geen eens een partij in. KNVB moet gewoon zeggen nadat ze alle kanten hebben gehoord van zo gaan we het doen.

Wie mee wil doen heeft alle lusten en lasten van de KNVB, wie niet mee wil doen, heeft dan ook niet meer de lusten van de KNVB en zoekt het maar lekker zelf uit.

SanMark.

Well-known member
JMD leutert wel vaker onzin en meestal laat ik dat maar begaan in de hoop dat anderen ook de maniertjes van hem wel kennen.
Maar nu maak ik toch even bezwaar.
Ik vraag nl niet om cijfers. Ik heb nergens gezegd dat cijfers mij niet bevallen.
En inderdaad, de exacte cijfers over de aantallen teams in het zaterdag- en zondagvoetbal interesseren me niet zo.
Wel constateer ik dat er steeds vaker verhalen komen over de achteruitgang van het zondagvoetbal, dat er steeds vaker clubs en spelers overstappen naar de zaterdag , dat er geklaagd wordt over toeschouwersaantallen bij wedstrijden op zondag enz. en dat daarom de roep vanuit het zondagvoetbal om te mixen steeds sterker wordt.
Dus nogmaals, exacte aantallen van de verschuiving van zo naar za interesseren me niet zo, de trend en de gevolgen interesseren me meer.

Cijfers interesseren je eigenlijk niet zo echt maar dan kom je met een rits 'vage cijfers' aan om je verhaal te versterken.

Joost

Well-known member
Je bent hardleers. Voor de zoveelste keer, Fregge, ik quote de Gelderlander Of ze wel of niet kloppen weet ik niet. Voorlopig zijn ze ook niet weerlegd.
En Joost kwam vanuit het niets met cijfers , kennelijk om mij te laten zien, dat er geen of weinig problemen in het zondagvoetbal zijn.
Ik had er niet om gevraagd en eigenlijk interesseren me de exacte cijfers ook niet.

Huh wacht. Ik verbind nul conclusies aan mijn cijfers. Ik weerleg alleen de cijfers die jij post omdat ze gewoonweg niet kloppen met de feiten.

Maar nu beweer je dus dat ik a. Niets weerleg en b. Trek je zelf conclusies.

En dan kunnen anderen niet begrijpend lezen?

JMD

Well-known member
Ik snap niet dat je er zo'n zwart wit discussie van maakt, we hebben het over dezelfde bond en dezelfde regels . Het is simpelweg goed voor het Nederlandse voetbal als de beste teams tegen elkaar voetballen op elk niveau. Daarnaast moet er van laag tot hoog een goede doorstroming zijn met promotie degradatie regels.

Eisen om in een bepaalde klasse te mogen voetballen moeten daarin tegen drastisch verlaagd worden.

Za en Zo zijn hierin eigenlijk geen eens een partij in. KNVB moet gewoon zeggen nadat ze alle kanten hebben gehoord van zo gaan we het doen.
Dit dus. NO maakt er constant een 'iedereen wil zaterdag naaien' discussie van. De rest wil gewoon vooruit en het beste voor het gehele Nederlandse amateurvoetbal.

JMD

Well-known member
Huh wacht. Ik verbind nul conclusies aan mijn cijfers. Ik weerleg alleen de cijfers die jij post omdat ze gewoonweg niet kloppen met de feiten.

Maar nu beweer je dus dat ik a. Niets weerleg en b. Trek je zelf conclusies.

En dan kunnen anderen niet begrijpend lezen?

QED dus...

SanMark.

Well-known member
Of de journalist van de gelderlander wel of niet gelijk heeft ?
Zoek het lekker zelf uit, jij maakt je er nogal druk om.
Ik niet. Mij interesseert het niet echt of de cijfers die Raymond Willemsen weergeeft wel of niet exact kloppen.

Maar alleen als ze in je straatje passen gebruik je ze.

Joost

Well-known member
In 2015-2016 voetbalden er op zondag 2340 teams en op zaterdag 1832.
Nu, vijf jaar later, zijn het er op zondag 1865 en op zaterdag 2092.
Op zaterdag een stijging van 14 % , op zondag een daling van 20 %.
Maar vermoedelijk merk je daar in Limburg niet veel van.

Mag ik vragen waarom je deze cijfers post als ze je schijnbaar niet interesseren?

Joost

Well-known member
Jij kwam ermee en omdat je ontkende ergens als eerste out of the blue ergens mee te komen liet ik zien waar jij mee kwam.

En die aantallen interesseren me niet echt, dat heb ik al enkele malen uitgelegd.

Mij interesseert wel waarom jij daar zomaar opeens mee komt .
Wilde je aantonen, dat het zondagvoetbal geen problemen kent ?

Ik las vanochtend rond een uur of 7 het stukje van Raymond Willemsen en dacht, die cijfer kloppen voor geen meter.
Toen heb ik nadat ik de kinderen naar school heb gebracht en naar kantoor ben gegaan even een draaitabelletje losgelaten op de feiten en kwam met iets heel anders dan Raymond, dat heb ik vervolgens ook netjes naar 'm getweet.

Uit die cijfers kon je tevens een paar interessante feiten halen en die heb ik hier geplaatst. Daar zat verder geen argumentatie of conclusie aan vast. Iedere conclusie die jij uit mijn post haalt is dus voor je eigen rekening.

Ik heb verder ook nergens ontkend ergens out of the blue mee te zijn gekomen, dus ik zie graag je referentie daarheen.

Jij plaatst vervolgens toevallig de cijfers die Raymond Willemsen in zijn stukje gebruikt. Niet als quote op iemand anders maar gewoon zo, ook zonder bronvermelding naar de rest van het artikel. En zonder verder commentaar dus naar je redenen kan ik enkel gissen. Omdat ik het stuk toevallig die ochtend gelezen heb weet ik waar je het vandaan heb en kan ik je corrigeren.

Vervolgens kom jij met "Ik snap, dat sommige mensen niet graag deze cijfers gepubliceerd willen zien."

Waarop ik je exacte hetzelfde plaatje met correcte cijfers toon.

Dus daarom de vraag; waarom post je de cijfers als je later ontkent dat ze je niet interesseren.

PES5

Administrator
Forumleiding
Het bord voor de kop van N-O is inmiddels zo groot dat heel Azië er mee bedekt kan worden.

Hoe moeilijk is het om toe te geven dat je een punt wilde maken dat later finaal onderuit werd gehaald. Kan gebeuren, maar geef gewoon toe. Dit wordt iedere keer triester.

Joost

Well-known member
giphy.webp

PES5

Administrator
Forumleiding
Met je: "Ik snap, dat sommige mensen niet graag deze cijfers gepubliceerd willen zien", geef je toch een waardeoordeel aan de cijfers die je plaatste? Hoe moeten we dat in de vredesnaam anders lezen/opvatten?

de Kok

Member
Goede zaak dat de clubs die de spelers al jaren tegemoet komen met 2 speeldagen dat straks ook nog mogen doen. Van der Zee ziet geen reden daarvan af te stappen..

Bovenaan