Goed lezen en begrijpen, blijkt voor sommige heren nogal moeilijk.
Nergens heb ik beweerd, dat cijfers van Joost niet zouden kloppen.
Ondanks dat er in 2018-2019 meer seniorenteams actief waren op zondag dan op zaterdag, een verschil dat grotendeels werd veroorzaakt doordat er in Zuid 2 geen zaterdagvoetbal wordt georganiseerd door de KNVB, is er duidelijk sprake van een trend, een verschuiving, in de laatste jaren.
Juist die trend doet het zondagvoetbal steeds harder roepen om competities te mixen.
Toen die trend nog niet zichtbaar was, hoorde je er in het zondagvoetbal nauwelijks iemand over.
Ik nam cijfers over van een groot artikel dat vandaag verscheen in de Gelderlander.
Of die wel of niet kloppen weet ik niet.
Ik ga niet narekenen of de schrijver van dat artikel wel of niet goed zit, maar het staat jou vrij om het na te rekenen en of de schrijver te vragen hoe hij aan die cijfers komt,
En nogmaals, de exacte aantallen voetballers op zaterdag en op zondag vind ik niet erg interessant. De trend wel. De verhouding tussen het aantal zondagteams en zaterdagteams lag pakweg een jaar of 10 a 15 geleden behoorlijk anders dan nu, hoor ik nogal eens.
En nogmaals, ik hoop van harte, dat er voldoende goede competities op zondag blijven bestaan.