Weekendvoetbal

JMD

Well-known member
Verder heb ik geen zin meer om in te gaan op cijfers over de aantallen teams dat nu of een jaar eerder nog op zaterdag of op zondag voetbalt.
Ik ben er niet over begonnen en het interesseert me nauwelijks.
En ik vind dat ik voldoende heb gereageerd op de veelal onzinnige aantijgingen.
Je hebt door dat je keer op keer mijn post bewaarheidt (voor zover 'bewaarheiden' een werkwoord is... :) )

Echt man, je zet je zelf keer op keer voor gek. En als je het dan niet meer weet kom je weer met je standaard riedeltje. Net zoals op een computerspelletje, als je het even niet meer weet of vastgelopen bent in een straat, druk je op reset en begin je opnieuw. Op een computerspel niet erg (tenzij je het tegen iemand speelt), maar op een forum valt het op.

gevegt

Well-known member
Je hebt door dat je keer op keer mijn post bewaarheidt (voor zover 'bewaarheiden' een werkwoord is... :) )

Echt man, je zet je zelf keer op keer voor gek. En als je het dan niet meer weet kom je weer met je standaard riedeltje. Net zoals op een computerspelletje, als je het even niet meer weet of vastgelopen bent in een straat, druk je op reset en begin je opnieuw. Op een computerspel niet erg (tenzij je het tegen iemand speelt), maar op een forum valt het op.

Je zou je ook kunnen afvragen waarom hij elke keer 'dat riedeltje' afspeelt.
Net zoals iemand die alleen met cijfertjes om kan gaan.

bqandy

Well-known member
Weet iemand iets over een recente brief van de KNVB naar de clubs met als poging weekend voetbal voor elkaar te krijgen? Dat is de algemene inhoud. Maar iemand met details?

Bonehead

Well-known member
De kantine is bij ons half uitbesteed. De beheerders mogen een stukje winst in eigen zak steken. Dus hoe beter de kantine draait, hoe meer hun krijgen. Het is dus maar hoe je het inricht.

Okay dat kan. Je zou er ook voor kunnen kiezen betaalde krachten achter de bar te zetten en als je het uit eigen gelederen niet meer redt. Maar in beide gevallen ben ik bang dat Bonehead dan niet meer een potje bier voor €1,80 achterover tikt. Ik kan mij voorstellen dat clubs en hun leden zich verzetten, want zij zullen dit zien als achteruitgang.

In Kampen zijn het allemaal risico derbies?

Dat zal ook kunnen. Hoe dan ook is het een uitzondering en geen voorkeursaanvangstijd.

Joost zei:
De allergrootste trend die je ziet is dat het deelname aan teamsporten bij senioren daalt. Dat is niet alleen in het voetbal zo maar ook in alle andere sporten.

Zaterdagvoetbal is in aantal ook kleiner geworden dan 15 jaar geleden. En dat het zondagvoetbal rapper krimpt dan het zaterdagvoetbal is logisch.
De overstap van zondag naar zaterdag is een veel gevallen niet meer dan een laatste noodgreep van clubs die door de krimp vanzelf zullen verdwijnen.

Dat is de maatschappij. We zijn allemaal tweeverdieners en in het weekend moet er van alles gebeuren als er al niet gewerkt moet worden. Vroeger had je maximaal 15 voetballers per team. Nu hebben we al meer dan 25 op papier staan en zijn ze blij als ze er zaterdag 11 hebben. En dat voor 22 zaterdagen per jaar...

Die laatste zin lijkt zich te achterhalen. Steeds meer grote(re) clubs stappen over naar zaterdag in deze regio.

Fregge zei:
Originally posted by noord-ooster View Post
Ben jij nog steeds van mening dat er weekendvoetbal moet komen en dat de thuisclub moet bepalen op welke dag er gevoetbald moet worden ?
En denk jij ook nog steeds, dat dat een haalbare kaart is ?

Ja

Op basis waarvan denk je dat? Ik denk dat de ondertekenaars van het convenant niet binnen aanzienlijke tijd op zondag gaan ballen.

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Weet iemand iets over een recente brief van de KNVB naar de clubs met als poging weekend voetbal voor elkaar te krijgen? Dat is de algemene inhoud. Maar iemand met details?

Stond in post #655. Niet eens zo oud, maar er is flink doorgepost daarna....

Fregge

Well-known member
.
Ook nu valt me op dat velen niet man en paard durven noemen.
Fregge wel. Hij wil alleen weekendvoetbal als zaterdagverenigingen op zondag gaan voetballen.

Ha! Een compliment. I take that! Gracias, senor!

Maar, goed, wil je een een scenario schetsen zoals ik het voor me zie.

Stel je voor. De KNVB besluit (geheel verstandig) mijn opvatting voor weekendvoetbal op te pakken. Thuisploeg bepaalt speeldag en speeltijd. Een scenario zou kunnen zijn dat een competitie van 14 ingedeeld wordt als 7 zaterdag, 7 zondag. In het slechtste geval speelt een zaterdagploeg dan 7 keer per jaar op een zondag. Uit. Heeft dus niks te maken met inkomsten voor kantine van eigen club. Jij gaat mij echt niet wijs maken dat die zaterdagclubs dat aantal kan terugdringen naar 5, 4 of misschien wel 3 keer. 3 keer voetballen op zondag. Valt wel mee toch? Zondagclubs zijn daarin best flexibel. Weet niet of je de Derde Divisie Zondag volgde vorig seizoen. Jong Volendam wou alles op zaterdag spelen het liefste en ik geloof dat ongeveer 60 / 65 % meedacht en de wedstrijd verzette. Ik ben even kritisch op m'n eigen club: Blauw Geel eiste dat ook de uitwedstrijd (voor ons) op zondag moest. Ik denk dan: Wees coulant en geef Volendam die uitwedstrijd dan op zaterdag.

Nog een vraagje dan, want ik meen me het wel te herinneren. Stel: Weekendvoetbal komt toch. Maar zaterdagclubs spelen altijd op zaterdag. Half 3. Zondag moet maar schikken. Is 't dan volgens jou wel goed?

Ben jij de beheerder van het EVV account?

Okay dat kan. Je zou er ook voor kunnen kiezen betaalde krachten achter de bar te zetten en als je het uit eigen gelederen niet meer redt. Maar in beide gevallen ben ik bang dat Bonehead dan niet meer een potje bier voor €1,80 achterover tikt. Ik kan mij voorstellen dat clubs en hun leden zich verzetten, want zij zullen dit zien als achteruitgang.

"Kom, we gaan niet meer drinken want mensen die ons bier bezorgen krijgen betaald! Op naar de kroeg!" Rare gasten bij jullie ;)

Op basis waarvan denk je dat? Ik denk dat de ondertekenaars van het convenant niet binnen aanzienlijke tijd op zondag gaan ballen.

Dan is 't gewoon kiezen of delen wat mij betreft. Niet mee willen doen in de officiele bond en met de moderne regels, dan er maar helemaal uit. Inclusief je jeugdleden.

de Kok

Member
Wat opening kantines betreft en de bierprijzen wordt er ook vanuit Horeca Nederland bij de KNVB op gewezen dat sportkantines weer zeer onredelijk concurrerend zijn geworden in enkele gebieden in Nederland.
Althans met verwijzing naar het Convenant met de KNVB.

de Kok

Member
Jouw opvatting wordt niet uitgevoerd door de KNVB.
Maar stel dat ze dat wel deden, dan zou het gevolg zijn dat veel zaterdagclubs , verreweg de meesten schat ik, niet op zondag gaan voetballen. Ook niet als het 7, 5 of 3x per seizoen is.
Dan zou je al die clubs kunnen verbannen of een x aantal klassen terug kunnen zetten.
Wat dan weer de gevolgen zijn, weet ik niet.
Maar zo'n scenario lijkt mij ongewenst.

Wat betreft half 3 .
Er zit wat mij betreft wel een gradatie in .
1. Helemaal geen weekendvoetbal. Dus gescheiden zaterdag- en zondagcompetities. Maar daarbinnen wel verbeteringen in de piramide.
2. Zou er wel een soort mix moeten komen, dan het liefst alles op za. om 14.30 a 15.00 uur
En over eerlijkheid of schikken kun je twisten. Het zaterdagvoetbal zit iha niet te springen om dat weekendvoetbal, het zondagvoetbal wel
Waarom zouden zaterdagclubs een dief moeten zijn van de eigen portemonnee
3. In ieder geval de za thuiswedstrijden om 14.30 a 15.00 uur De rest bv op verzoek om ong. 15.30 a 16.00 uur
Daarna kun je allerlei andere varianten bedenken die ik ( net als 3 ) persoonlijk niet zie zitten.
Maar dat is mijn persoonlijke mening. Hoe clubs in het zaterdagvoetbal er allemaal over denken weet ik ook niet.precies.

je zou eens moeten kijken hoe de zaterdag competitie was georganiseerd voor 1940. Geen enkele discussie over aanvangstijd.
Zo clubs gewoon hun eigen weekend voetbal over de hele linie dus ook met jeugd en jouw probleem is opgelost en dat van het zondagvoetbal ook.
Staat trouwens ook onder mogelijkheden. Maar dan verdwijnen er wel heel veel teams uit de zat competities, prestatief en niet prestatief.
Maar inderdaad het CO2 verhaal doemt nu ook keihard op en wat dacht je van de toenemende drukte op de wegen en de 100 km per uur.?
Je zal het halve of driekwart van het land door moeten. worden wel steeds langere reizen in tijdduur en dan zeggen velen zoek het lekker regionaal?
Overigens zal ik bij mijn bezoek aan Zeist vd Zee even attenderen op de visie van NO, omdat hij kennelijk zelf te verlegen is om een rol in Zeist op enigerlei wijze te vertolken, bv via COH of CTDV?
Maar ik vin NO wel recht in de lijn of leer zoals dat hoort bij het zat voetbal. Duidelijk wat hij vindt wat moet. geen discussie mogelijk. Wel mooi vind ik inmiddels. een complimentje waard.
Gelukkig zijn er vele andere visies en voor een discussie forum wel zo fijn.

Fregge

Well-known member
Nee dat biertje is dan volgens BH geen 1,80 meer maar bv 2,50 .

Was vorig jaar nog 1,75. Dit jaar 2,00. Omdat ze met de prijzen mee moesten of zoiets. Qua structuur in kantine was er niks veranderd. Was overigens jaren zo.

Wat betreft half 3 .
Er zit wat mij betreft wel een gradatie in .
1. Helemaal geen weekendvoetbal. Dus gescheiden zaterdag- en zondagcompetities. Maar daarbinnen wel verbeteringen in de piramide.
2. Zou er wel een soort mix moeten komen, dan het liefst alles op za. om 14.30 a 15.00 uur
En over eerlijkheid of schikken kun je twisten. Het zaterdagvoetbal zit iha niet te springen om dat weekendvoetbal, het zondagvoetbal wel
Waarom zouden zaterdagclubs een dief moeten zijn van de eigen portemonnee
3. In ieder geval de za thuiswedstrijden om 14.30 a 15.00 uur De rest bv op verzoek om ong. 15.30 a 16.00 uur
Daarna kun je allerlei andere varianten bedenken die ik ( net als 3 ) persoonlijk niet zie zitten.
Maar dat is mijn persoonlijke mening. Hoe clubs in het zaterdagvoetbal er allemaal over denken weet ik ook niet.precies.

Dus je bent niet per definitie tegen weekendvoetbal?

Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Ik ben tegen za-zo gemengde competities en die kennen natuurlijk verschillende varianten in de volgorde erg-erger-ergst .
Zaterdagclubs verplichten op zondag te voetballen vind ik helemaal verwerpelijk.

De enige za-zo competitie is inderdaad een verschrikking op dit moment. Bovenin geen duidelijke uitsteker, onderin geen duidelijke zwakke broeder. Brrr. Moet je niet willen.

Unregistere

Well-known member
Ik vroeg het aan bqandy. :eek:mg:
Kon ook zijn dat hij ermee bedoelt, dat hij hetzelfde verhaal van MSC hoorde, dat hij eerder van Jonkers c.s. hoorde voordat die KNVB brief kwam.
)

Dat had gekund, maar lijkt mij niet heel logisch als ik ,,Ik zie het. Dank je. Heb net al even bij MSC geïnformeerd. Hetzelfde verhaal." zie staan. ;) Maar wellicht zal bqandy met het verlossende woord komen.

Bonehead

Well-known member
"Kom, we gaan niet meer drinken want mensen die ons bier bezorgen krijgen betaald! Op naar de kroeg!" Rare gasten bij jullie ;)

Je wilt ze de kost niet geven.

Het zal door velen als iets negatiefs worden gezien. Al na gelang van de aantallen zou je misschien ook een uitdaging kunnen zien. Al met al zou zou ik het niet als een onoverkomelijk probleem zien als mijn ploeg pak em beet 5x per jaar om 18:00 uur moet voetballen. Ik weet zeker dat velen, met name de oude garde, daar wel moeite mee heeft.

Dan is 't gewoon kiezen of delen wat mij betreft. Niet mee willen doen in de officiele bond en met de moderne regels, dan er maar helemaal uit. Inclusief je jeugdleden.

Dus eigenlijk ben je tegen weekendvoetbal. In de zwartekousengemeenten gaan ze echt niet op zondag voetballen en daar zitten traditioneel grote zaterdagverenigingen. Zaterdagverenigingen zitten sowieso erg geclusterd en zullen geen enkel probleem hebben hun eigen competities te organiseren. Zondagverenigingen die daar tegen aan schuren zijn dan de dupe. De KNVB wil iedereen binnenboord houden en zal daarom principiële zaterdagverenigingen niet verplichten op zondag te voetballen. Nu niet en ook in de nabije toekomst niet.

Nee dat biertje is dan volgens BH geen 1,80 meer maar bv 2,50 .

Ja koekoek. Onze penningmeester wou er €2,- van maken en dat stuitte op verzet van de rest. Overigens betaal je hier in de kroeg €2,50 voor een flesje Grolsch. Dan vind ik €0,70 een mooie tussenmarge.

Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Dus eigenlijk ben je tegen weekendvoetbal. In de zwartekousengemeenten gaan ze echt niet op zondag voetballen en daar zitten traditioneel grote zaterdagverenigingen. Zaterdagverenigingen zitten sowieso erg geclusterd en zullen geen enkel probleem hebben hun eigen competities te organiseren. Zondagverenigingen die daar tegen aan schuren zijn dan de dupe. De KNVB wil iedereen binnenboord houden en zal daarom principiële zaterdagverenigingen niet verplichten op zondag te voetballen. Nu niet en ook in de nabije toekomst niet.

Dat gaat ook echt niet gebeuren natuurlijk en is ook helemaal niet nodig.

Wat ik wel vreemd vind is die kennelijke reflex dat za-zo wedstrijden dan maar standaard op zaterdag worden gespeeld, zoals ook die voorzitter van Zwervers nu weer oppert. Alsof De Zweef vanaf komend seizoen ineens geen uitwedstrijden meer op zondag zou kunnen spelen.

de Kok

Member
Dat gaat ook echt niet gebeuren natuurlijk en is ook helemaal niet nodig.

Wat ik wel vreemd vind is die kennelijke reflex dat za-zo wedstrijden dan maar standaard op zaterdag worden gespeeld, zoals ook die voorzitter van Zwervers nu weer oppert. Alsof De Zweef vanaf komend seizoen ineens geen uitwedstrijden meer op zondag zou kunnen spelen.

Alleen de zgn.. convenant clubs blijven zowel uit als thuis op zaterdag spelen. De rest zal worden bepaald door de thuisclub. Of dat 14.30 uur of 15.00 uur of 18.00 uur wordt is nog een open keuze. Accommodatieruimte is vaak het op te lossen probleem. Deel jeugd daarom naar de zondag.
Maar er moet nog wel wat water door Rijn eer men er uit is, ving ik gisteren op werk bezoek in Zeist op.
Ook de uitkomst van de BENE competitie gaat een rol spelen. Omdat immers een 10 tal 1e divisie clubs dan zullen afdalen naar de 2e divisie.

Fregge

Well-known member
Is het dan niet voorbarig om te stellen dat iedere zaterdagploeg niet op zondag wil voetballen?

Bovenaan