Keer op keer bestrijd jij met veel bombast de cijfers van journalist Willemsen.
Hij vergelijkt de cijfers van 2015-2016 met zoals hij zegt van die van 5 jaar later. Ik neem aan van 2019-2020
Nogmaals , ik weet niet of hij het goed berekend heeft, maar voorlopig heb ik nog geen bewijs gezien van de onjuistheid
En jij komt constant met tabellen van de jaargang 2018-2019 . En je geeft geen berekening.
Mijn tabellen hebben een onderbouwing per niveau, per regio, per speeldag. Én ik geef je de bron van alle cijfers. Hoeveel meer onderbouwing wil je krijgen?
Voorbeeldje;
1e Klassers, zondag, Zuid II:
EHC
ZSV
VV Chèvremont
SV Deurne
VV Geldrop
Heeze
SV Venray
Wittenhorst
Venlosche Boys
SC Susteren
Veritas
RKSV Bekkerveld
VV Schaesberg
VV De Valk
Je mag het natellen maar het zijn er 14, vandaar in mijn tabel bij 1e Klasse, zondag, Zuid II: 14.
Dat mijn cijfers niet geheel hetzelfde zijn als die van de journalist dat klopt. Hij noemt cijfers zonder bron en zonder onderbouwing (maar dat hoeft volgens jou dus ook niet?). Ik ga er ook vanuit dat hij een vergelijking maakt tussen seizoen 15/16 en 19/20, of hij heeft echt profetische cijfers over seizoen 20/21.
Maar de cijfers die hij dan noemt die over seizoen 2019/2020 zouden gaan zijn op geen enkele manier aan te sluiten op de cijfers die ik je toon van het seizoen 2018/2019.
Nog even zijn cijfers;
In het seizoen 2015-2016 voetbalden er op zondag in totaal nog 2340 teams (zowel recreatief als prestatief). Op de zaterdag waren dat er destijds 1832.
Vijf jaar later zijn het er 2092 op zaterdag en nog slechts 1865 op zondag.
De cijfers kunnen niet gaan over alle clubs in Nederland, er zijn immers geen 2092+1865=3957 verschillende verenigingen actief in Nederland. Zie bron: https://knvb.h5mag.com/knvb/jaarver...n_cijfers/74829/KNVB_Cijfers_2017__18_Def.pdf
De cijfers kunnen niet gaan over het aantal elftallen dat actief is, zoals je in mijn cijfers kunt zien. Op zaterdag waren dat er in 18/19 al 5249. Dan zouden er tussen 15/16 en 18/19 eerst 3417 teams verdwenen zijn en deze zomer 3157 nieuwe teams zijn ingeschreven.
De cijfers kunnen niet gaan over district oost of elk willekeurig ander district omdat ook die verschillen veel te groot zijn.
Dus, waar gaan ze over?