Weekendvoetbal

Joost

Well-known member
Ik speelde vroeger heel veel Championship Manager. Dan had je wel eens wedstrijden waarbij je zelf 30 doelpogingen had en de tegenstander 1. En dat de uitslag dan 0-1 werd. Ik heb zo’n idee dat N-O met dat uitgangspunt naar de voetbalwereld kijkt.

Fregge

Well-known member
Dat is niet alleen met het vroegere Championship Manager. Dat is ook met de huidige FIFA.

Unregistere

Well-known member
Trouwens van de site van de KNVB en de tweets van van der Zee word ik ook al niks wijzer op dit gebied.

Waarschijnlijk omdat er verder gewoon geen nieuws is. De clubs zijn benaderd, die zullen reageren op de mail (of niet) en dan gaat het traject verder, zoals aangegeven in de mail van de bond.

Joost

Well-known member
Jij presenteert je met veel bombast als het Limburgse geweten van dvk. En als je vervolgens gewezen wordt op je onzinnige onjuiste bijdragen dan zwijg je.
Overigens heb ik nog steeds geen tegenberekening gezien van de cijfers van Raymond Willemsen die jij aanvecht en ook van deze journalist heb ik verder nog niks erover gelezen

En overigens, je hoeft niet voor mij te denken. Daartoe ben ik best zelf in staat. Met name ook wat betreft zaken die spelen in de discussie za - zo voetbal waar dit topic over gaat.
Ik kan me voorstellen, dat die discussie diep in Limburg minder speelt. Daar lijken er , in tegenstelling tot in grote delen van elders in Nederland, geen problemen met jongeren die liever niet op zondag willen voetballen, misschien ook wel niet omdat ze nauwelijks het alternatief op zaterdag hebben dat er elders in het land wel is.

Zou je willen aangeven welke feitelijk onjuiste bijdrage ik heb geleverd?

De tegenberekening van de cijfers van Raymond Willemsen heb ik je reeds gepresenteerd. De onderbouwing daarvan vind je in deze files;
https://www.knvb.nl/assist/assist-w...anbod-competities/eindstanden-seizoen-2018/19

Het staat je vrij om de cijfers die ik je presenteerde na te rekenen.

Op basis waarvan geloof je overigens wel de cijfers die een journalist neerzet en niet de cijfers inclusief onderbouwing die ik je op een presenteerblaadje geef?

Joost

Well-known member
Keer op keer bestrijd jij met veel bombast de cijfers van journalist Willemsen.
Hij vergelijkt de cijfers van 2015-2016 met zoals hij zegt van die van 5 jaar later. Ik neem aan van 2019-2020
Nogmaals , ik weet niet of hij het goed berekend heeft, maar voorlopig heb ik nog geen bewijs gezien van de onjuistheid
En jij komt constant met tabellen van de jaargang 2018-2019 . En je geeft geen berekening.

Mijn tabellen hebben een onderbouwing per niveau, per regio, per speeldag. Én ik geef je de bron van alle cijfers. Hoeveel meer onderbouwing wil je krijgen?

Voorbeeldje;
1e Klassers, zondag, Zuid II:
EHC
ZSV
VV Chèvremont
SV Deurne
VV Geldrop
Heeze
SV Venray
Wittenhorst
Venlosche Boys
SC Susteren
Veritas
RKSV Bekkerveld
VV Schaesberg
VV De Valk

Je mag het natellen maar het zijn er 14, vandaar in mijn tabel bij 1e Klasse, zondag, Zuid II: 14.

Dat mijn cijfers niet geheel hetzelfde zijn als die van de journalist dat klopt. Hij noemt cijfers zonder bron en zonder onderbouwing (maar dat hoeft volgens jou dus ook niet?). Ik ga er ook vanuit dat hij een vergelijking maakt tussen seizoen 15/16 en 19/20, of hij heeft echt profetische cijfers over seizoen 20/21.

Maar de cijfers die hij dan noemt die over seizoen 2019/2020 zouden gaan zijn op geen enkele manier aan te sluiten op de cijfers die ik je toon van het seizoen 2018/2019.

Nog even zijn cijfers;
In het seizoen 2015-2016 voetbalden er op zondag in totaal nog 2340 teams (zowel recreatief als prestatief). Op de zaterdag waren dat er destijds 1832.

Vijf jaar later zijn het er 2092 op zaterdag en nog slechts 1865 op zondag.

De cijfers kunnen niet gaan over alle clubs in Nederland, er zijn immers geen 2092+1865=3957 verschillende verenigingen actief in Nederland. Zie bron: https://knvb.h5mag.com/knvb/jaarver...n_cijfers/74829/KNVB_Cijfers_2017__18_Def.pdf
De cijfers kunnen niet gaan over het aantal elftallen dat actief is, zoals je in mijn cijfers kunt zien. Op zaterdag waren dat er in 18/19 al 5249. Dan zouden er tussen 15/16 en 18/19 eerst 3417 teams verdwenen zijn en deze zomer 3157 nieuwe teams zijn ingeschreven.
De cijfers kunnen niet gaan over district oost of elk willekeurig ander district omdat ook die verschillen veel te groot zijn.

Dus, waar gaan ze over?

Joost

Well-known member
Waar ze over gaan ? Vraag het de journalist.
Ik weet niet hoe hij zijn aantallen berekend heeft.
En nogmaals, je toont niet cijfermatig aan, dat zijn aantallen niet kloppen.
Ik zie niks van 2015-2016 of van 2019-2020.
Je brabbelt een heel verhaal, maar nergens wordt aangetoond dat de cijfers van Willemsen anders zouden moeten zijn.
Je hebt het over aantallen verenigingen, de journalist heeft het over aantallen teams. Een vereniging heeft soms wel 20 teams. Bedoelt hij dat ?
Voorlopig zie ik dus geen weerlegging van de cijfers die Willemsen hanteert, terwijl jij wel bij hoog en bij laag en met veel bombarie beweert dat ze niet kloppen.

Er staat in mijn verhaal, inclusief volledige onderbouwing, exact weer dat zijn cijfers op geen enkele manier mogelijk kunnen zijn.
Ik geef daarbij een aantal mogelijke ingangen, nogal duidelijk uitgewerkt. Jij gooit er vervolgens weer een hypothese tegenaan.

Maar als je per se iets wil zien uit 2015/16;
https://knvb.h5mag.com/knvb/edit-jaarverslag_2015/de_knvb_in_cijfers/15867/KNVB_Cijfers_2016.pdf

Pagina 10 en 11 vind je een overzicht van het aantal teams en het aantal verenigingen per categorie en per district.

Nederland telde in 2015/16 2575 verenigingen waar veldvoetbal werd beoefend.
Er waren 2464 elftallen actief in de standaardklassen en 11496 elftallen in de reserveklassen.
Dat kun je vinden in bovenstaande link. je hoeft er alleen maar op te klikken en naar pagina 10 en 11 te gaan.

Arjen

Member
...............
Belangrijker vind ik dat er een trend waarneembaar is waarover het zondagvoetbal zich ernstig zorgen maakt en het feit dat die nu de hulp van het zaterdagvoetbal inroept om die trend om te buigen.
Het zaterdagvoetbal wordt niet om hulp gevraagd hè! Het is de KNVB waar (terecht)) hulp wordt gevraagd.
Maak het allemaal niet zo mogelijk joh. Weekendvoetbal invoeren, thuisploeg tijdstip en speeldag laten bepalen en als dat laatste om wat voor reden niet lukt, dan lekker naar de zaterdagavond gaan.

de Kok

Member
Ik vind het wel een heldere column van directeur van der Zee die ik deze week las op de KNVB site.
KNVB.nl/ nieuws

Deathprod

Well-known member
Vrijdag a.s. heeft de KNVB een overleg met de BAV. Je mag aannemen dat er dan ook wel gewezen wordt op de uitkomsten van die enquête.

En hierbij nog een zondagvereniging die vindt dat de KNVB niet snel genoeg handelt
https://www.cvvzwervers.nl/nieuws/algemeen/1648-knvb-stelt-opnieuw-teleur-in-dossier-weekendvoetbal

Toen ik de kop las, dacht ik weer een jankverhaal te gaan lezen waarin de problemen in het zondagvoetbal moeten worden opgelost ten koste van het zaterdagvoetbal.
Steeds kom je dan ook het zinnetje tegen : "het zaterdagvoetbal heeft er ook voordeel van "
Maar dat maken die clubs zelf wel uit of ze wel of geen voordeel hebben.

Ik ben tegen vele variaties van het weekendvoetbal, maar dat men hier aangeeft dat za-zo en zo-za wedstrijden dan zouden moeten beginnen om 14.00, 14.30 of 15.00 uur is bij alle nadelen dan wel een positief punt.

Wie worden er eigenlijk ondervraagd? Als ze alleen de besturen ondervragen dan verwacht ik eigenlijk geen verrassingen, iedereen is waarschijnlijk wel tevreden met de dag waarop ze spelen. Maar als ze de (jeugd)spelers zouden ondervragen dan verwacht ik dat men toch veel liever op de zaterdagmiddag voetbalt. Dus als ze alleen het bestuur om advies vragen denk ik niet dat deze enquete veel zin gaat hebben. Clubs gaan tenslotte pas overstag als ze geen fatsoenlijke selectie meer kunnen samenstellen voor de zondag.

Fregge

Well-known member
Als iets start gaat dat nooit vlekkeloos. Er zullen altijd fouten uit voorkomen. Ook als weekendvoetbal zelf start. Maar laat ze die fouten dan ontdekken en dat rechtzetten waar nodig. De Tweede Divisie is een ideaal voorbeeld. Was niet helemaal super, maar 1 van de leukste competities denk ik in het amateurland. Niveau, spanning bovenin en onderin. Prima toch?

Mug

Member
Mooi verwoord op rtv Drenthe door Jan van Driel. Hij gaat in op de problemen in het amateurvoetbal, vooral zaterdag /zondag problematiek. Deze man moet naar voren geschoven worden . Heeft verstand van zaken.

Fregge

Well-known member
Domme insinuatie, zoals wel vaker.
Ik bepleit juist meerdere verbeteringen/veranderingen aan de huidige voetbalpiramide.
Dat jij die wellicht niet zo leuk vindt is wat anders.

Ja de veranderingen die je wil zijn terug naar het oude. Want fuck innovaties.

Bonehead

Well-known member
Dat gaat ook echt niet gebeuren natuurlijk en is ook helemaal niet nodig.

Wat ik wel vreemd vind is die kennelijke reflex dat za-zo wedstrijden dan maar standaard op zaterdag worden gespeeld, zoals ook die voorzitter van Zwervers nu weer oppert. Alsof De Zweef vanaf komend seizoen ineens geen uitwedstrijden meer op zondag zou kunnen spelen.

Ja dat zou ik ook vreemd vinden. En daar verschil ik met bijvoorbeeld een noord-ooster die redenen anders dat religieus ook gerechtvaardigd vind om een speeldag te eisen.

de Kok zei:
Alleen de zgn.. convenant clubs blijven zowel uit als thuis op zaterdag spelen. De rest zal worden bepaald door de thuisclub. Of dat 14.30 uur of 15.00 uur of 18.00 uur wordt is nog een open keuze. Accommodatieruimte is vaak het op te lossen probleem. Deel jeugd daarom naar de zondag.
Maar er moet nog wel wat water door Rijn eer men er uit is, ving ik gisteren op werk bezoek in Zeist op.
Ook de uitkomst van de BENE competitie gaat een rol spelen. Omdat immers een 10 tal 1e divisie clubs dan zullen afdalen naar de 2e divisie.

Zo zie ik het ook als enige werkbare oplossing

Bovenaan