Weekendvoetbal

Fregge

Well-known member
Ik ga met jou niet een discussie aan in hoeverre er bij jullie wel of niet mogelijkheden zijn om gewoon op zaterdagmiddag te voetballen.
De situatie daar ken ik onvoldoende.

Dit vind ik gek, want je zegt vaker dat zondagclubs met hun jeugd best wel kunnen wijken op hun velden om het eerste te laten spelen op zaterdag. Ik geef je een voorbeeld waarom het niet kan, en dan zeg je alsnog: "Ja, maar daar kan ik niet over oordelen"

Fregge

Well-known member
Zaterdagavond. Half 8. Mooie tijd. Wij zijn flexibel om op zaterdag te spelen ipv zondag. Nu de zaterdag nog qua tijd ;)

Deathprod

Well-known member
https://www.studioalphen.nl/nieuws/a...ij-zondagclubs

Volgens Alphense Boys is het mixen van zaterdag- en zondagvoetbal, dus weekendvoetbal, op dit moment niet actueel.
Wel is er volgens de club wellicht een eenmalige mogelijkheid voor zondagclubs om over te stappen naar het zaterdagvoetbal.
Dat is iets wat ik hier al sinds enkele jaren heb bepleit, overigens moet dat dan in mijn ogen wel met aan een aantal voorwaarden gepaard gaan.

https://www.ad.nl/alphen/weekendvoe...c-en-nicolaas-boys-willen-de-zondag~aac0f81e/

Overigens komen vanuit dezelfde regio bovenstaande geluiden.
Dat niet iedereen op dit thema eenzelfde geluid laat horen is duidelijk, ook niet bij het zondagvoetbal.
Overigens ook nu weer de kreet "weekendvoetbal" zonder te zeggen HOE.
Moeten bv zaterdagverenigingen dan op zondag voetballen of op zaterdagavond ?

Toch blijft het vreemd dat ze het in West II niet voor elkaar hebben gekregen om de competitie's samen te voegen. Bij een van de meetings in Nootdorp waar ikzelf aanwezig was, was toen 90% voorstander van het samenvoegen. Men dacht ook mee met elkaar. Bijvoorbeeld om de capaciteit problemen van een aantal clubs op te lossen was er een idee om een aantal recreatieve competitie's van Onder 19 en Onder 17 op de vrijdagavond in te plannen. Daar was bij een aantal clubs zelfs al rondvraag naar gedaan en de jeugd stond er over het algemeen positief tegenover. Dus ik blijf toch wel verbaasd dat het toendertijd allemaal niet is doorgegaan.

Joost

Well-known member
Bij Groene Ster worden het komend halfjaar op zaterdag de laatste wedstrijden gespeeld om 15.30 uur, max 2 duels.
Die wedstrijden zijn om 17.15 uur afgelopen.
Daar lijkt met wat goede wil ook wel e.e.a. mogelijk.

Oeps haha, ik heb me een uur vergist inderdaad.

de waan

Well-known member
Toch blijft het vreemd dat ze het in West II niet voor elkaar hebben gekregen om de competitie's samen te voegen. Bij een van de meetings in Nootdorp waar ikzelf aanwezig was, was toen 90% voorstander van het samenvoegen. Men dacht ook mee met elkaar. Bijvoorbeeld om de capaciteit problemen van een aantal clubs op te lossen was er een idee om een aantal recreatieve competitie's van Onder 19 en Onder 17 op de vrijdagavond in te plannen. Daar was bij een aantal clubs zelfs al rondvraag naar gedaan en de jeugd stond er over het algemeen positief tegenover. Dus ik blijf toch wel verbaasd dat het toendertijd allemaal niet is doorgegaan.

Dit blijft wel een groot mysterie inderdaad. Vooral ook omdat er hierop ook nooit een fatsoenlijke toelichting is gegeven door de KNVB.

Fregge

Well-known member
Ja, maar ik mocht zelf concluderen. Dan ga ik ook volledig noord-ooster en maak ik conclusies die nergens op slaan of totaal de andere kant op waaien.

JMD

Well-known member
Dus omdat 50 uitsupporters niet willen dat hun club eventueel op zaterdag om 18.00 moet spelen moet de thuisclub dan maar jeugdduels op zaterdag om 18.00 gaan neerzetten. Wat een ongelooflijke kolder.

Dat je niet op zondag wilt spelen, oke. Maar mijn hemel, een paar keer per jaar op zaterdag om 18.00 uit spelen ipv om 14.30/15.00, kom op zeg. EN ook typisch voetbalgeneuzel. Als je het eerste van een lokale volleybal/badminton/weet ik wat vereniging support dan heb je uitduels door de hele week zitten.
En die 50 man die meegaat naar uitduels (waarbij het bij lagere klassen uberhaupt de vraag is of je dat redt) , dat mis je echt niet op de begroting van de kantine omdat ze later thuiskomen.

Bovenaan