Vooropgesteld, ik zie helemaal niks in gemixte competities.
Wanneer het daar toch van zou moeten komen, vind ik, dat je elke zaterdagclub die niet op zondag wil voetballen, om welke reden dan ook, daar niet toe moet verplichten.
Ik vraag me bovendien ook af of elke principiële zaterdagvereniging dat convenant heeft ondertekend. Wellicht zijn er voor enkele clubs wel bewuste redenen geweest om dat niet te doen.
Verder heb ik een groot aantal vragen en vraagtekens bij de raadpleging van de KNVB .
OA: Wie bepaalt het invullen van de vragenlijst van de KNVB, alleen de besturen, of wordt ook de leden aan hun mening gevraagd.
Of laat de KNVB dat over aan de clubs.
Wordt er behalve de voorkeursspeeldag ook gevraagd naar een standpunt tav spelen op de andere dag ?
Welk standpunt heeft de vereniging tav "weekendvoetbal" ?
Hangt de keuze van een voorkeursspeeldag ook af van de mogelijkheid van horizontaal overstappen ?
Hangt het standpunt tav weekendvoetbal ook af van hoe om te gaan met aanvangstijden van wedstrijden.
Enz.
Verder is het natuurlijk van belang om te weten hoe de KNVB om zal gaan met de gegeven informatie.
Ik heb op voorhand weinig vertrouwen in de volledigheid van de "vragenlijst" en in hoe de KNVB zal omgaan met gegeven info.
Ik ben ook benieuwd in hoeverre de uitkomsten van de raadpleging afwijken van het laatste onderzoek dat ik ken en waarvan de conclusie luidde dat de clubs geen "weekendvoetbal" wilden.
Jij presenteert je met veel bombast als het Limburgse geweten van dvk. En als je vervolgens gewezen wordt op je onzinnige onjuiste bijdragen dan zwijg je.
Overigens heb ik nog steeds geen tegenberekening gezien van de cijfers van Raymond Willemsen die jij aanvecht en ook van deze journalist heb ik verder nog niks erover gelezen
En overigens, je hoeft niet voor mij te denken. Daartoe ben ik best zelf in staat. Met name ook wat betreft zaken die spelen in de discussie za - zo voetbal waar dit topic over gaat.
Ik kan me voorstellen, dat die discussie diep in Limburg minder speelt. Daar lijken er , in tegenstelling tot in grote delen van elders in Nederland, geen problemen met jongeren die liever niet op zondag willen voetballen, misschien ook wel niet omdat ze nauwelijks het alternatief op zaterdag hebben dat er elders in het land wel is.
Interesseert me ook niet erg. Maar ik dacht dat voor hem een makkie zou moeten zijn met een tegenberekening aan te geven waarom de cijfers in de Gelderlander ,die hij zo bekritiseert, niet kloppen.
Hij heeft het over clubs, Willemsen over teams.
Verder geeft hij geen cijfers over de jaren waarover Willemsen het heeft.
En als hij verder niet aangeeft waar de cijfers van Willemsen niet kloppen dan kan ik niet zien of zijn pertinente uitspraken erover kloppen.
Maar zoals enkele malen gezegd, de zorgen die het zondagvoetbal zich maakt over de neergaande trend in het zondagvoetbal en de conclusies die daaruit worden getrokken vind ik vele malen belangrijker dan de exacte cijfers.
In het seizoen 2015-2016 voetbalden er op zondag in totaal nog 2340 teams (zowel recreatief als prestatief). Op de zaterdag waren dat er destijds 1832.
Voor de clubs zijn het veelal geen "kleine" bezwaren.
En zo zijn er meer zaterdagclubs. Vraag het Jonkers maar.
En dan nog het bericht van OSS gemist hebben.
**als een bezetene googelt**
Een aantal zondagclubs geven accommodatieproblemen op om aan te geven, dat ze op zaterdagmiddag niet met het eerste elftal om een uur of 14.30 of 15.00 uur kunnen voetballen.
Ik denk dat het in veel gevallen wel gewoon zou kunnen, maar dat er wat dit betreft ook vaak sprake is van onwil of gebrek aan flexibiliteit.
Ik vermoed, dat er met het schuiven met jeugdwedstrijden en het slim aanpassen van een uit- en thuisprogramma meer mogelijk is, dan men nu wil doen geloven.
( ik noem het maar, ondanks dat ik verwacht, dat dadelijk de zaterdagverenigingen een gebrek aan flexibiliteit wordt verweten )
De door de Kok genoemde oplossing om een deel van het jeugdvoetbal naar de zondag te brengen, heeft als nadeel, dat een deel van de jeugd nou juist niet op zondag wil voetballen en dat sommige verenigingen niet op zondag gaan voetballen, ook niet met de jeugd.
Verder spelen de noordelijke hoofdklassers natuurlijk niet tegen Hoek en dat zou ook niet gebeuren als Hoek wel een hoofdklasser zou zijn.