Weekendvoetbal

PES5

Administrator
Forumleiding
Sowieso hebben die dikbetaalde spelers uit 2e en 3e divisie wat mij betreft al helemaal niks te eisen als het gaat om speeldagen en -tijden. De hobbyisten en jeugdspelers hebben dan wat mij betreft meer recht van spreken.

PES5

Administrator
Forumleiding
En die spelen meestal in recreantencompetities, toch?

Precies. Dus laat die lekker voetballen wanneer ze willen en zorg ervoor dat alles op een beetje niveau wordt gemixt voor mooie, spannende en regionale competities.

En zorg dan meteen voor doorstroom richting de KKD, versoepelde eisen en strenge controles op geldstromen.

Wie regelt dit even?

JMD

Well-known member
Sowieso hebben die dikbetaalde spelers uit 2e en 3e divisie wat mij betreft al helemaal niks te eisen als het gaat om speeldagen en -tijden. De hobbyisten en jeugdspelers hebben dan wat mij betreft meer recht van spreken.
Eens.

Denk overigens dat er vanuit de spelers ook weinig klaagzang komt. Het zijn met name de supporters die zo vastgeroest zitten in het 'ja wij spelen altijd op zaterdag/zondag om 14.30' en dat wil ik niet aanpassen. En om nou voor die ongeveer 50 man uitpubliek (want daar hebben we het gemiddeld over) nou te gaan verplichten dat je op zaterdagmiddag 14.30 moet spelen ipv zaterdag om 18.00 (als je dat als zondagploeg zou willen), waar hebben we het dan over?

En verder zie je langzamerhand al steeds meer ploegen op zaterdag 14.30 gaan spelen, het aantal wordt steeds kleiner, het zal hoogstens om een duel of 5-6 per seizoen gaan dat je cluppie op zaterdag om 18.00 uit speelt ipv om 14.30, Tsja, waar hebben we het dan over?

de waan

Well-known member
Nee, maar Barbaros stapt ook niet over, maar haakt in bij de Hengelose traditie om twee standaardteams in te schrijven. Volgend jaar dus 13 standaardteams in Hengelo, beetje veel van het goede lijkt me.

de Kok

Member
Hoe zou het staan met het destijds door De Kok als revolutionair aangekondigde plan van zijn KNVB vrienden waarbij een groot aantal zondagverenigingen onderlinge weekendvoetbal-competities gaat invoeren en er ook voor de jeugdteams van die clubs zulke onderlinge competities zouden komen.
Dus alles lekker onderling , zonder die vervelende zaterdagverenigingen die niet op zondag of op idiote tijden op zaterdagavond willen voetballen
Je zou zeggen, wat is voor hen de meerwaarde t.ov. de huidige zondagcompetities, waarbij men ook de vrijheid heeft op zaterdagavond te voetballen als men dat wil.
Ik hoor er de laatste tijd niks meer over, noch van de KNVB , noch van de Kok.

je moet een daarop broedende kip niet storen................

Unregistere

Well-known member
Allemaal heel tegenstrijdig hoor. Ik snap het niet meer. Derksen ziet er dus een zaterdagmannetje in, maar het is een zondagmannetje. :confused:

Bonehead

Well-known member
Volgens de geruchten gaat De Zweef 1 volgend seizoen laat in de middag voetballen. Overigens stond vroeger in het handboek van de KNVB dat standaard teams uiterlijk om 15:00 moesten beginnen. Die passage is eruit gehaald.

SanMark.

Well-known member
Het is net als met winkeltijden die worden ook steeds meer verruimd. Uitstekende zaak dat de Zweef zoekende is wat het best bij de club past.

Bonehead

Well-known member
Het is vooralsnog een gerucht in de wereld geholpen door een andere club. Een ander gerucht is dat negen selectiespelers de overstap naar zaterdag niet willen maken. Dat gerucht werd door een selectiespeler verspreid.

de waan

Well-known member
Het is vooralsnog een gerucht in de wereld geholpen door een andere club. Een ander gerucht is dat negen selectiespelers de overstap naar zaterdag niet willen maken. Dat gerucht werd door een selectiespeler verspreid.

Ik begin langzamerhand een beetje het idee te krijgen dat ze bij De Zweef wat al te overhaast het zondagteam de nek om hebben gedraaid.

JMD

Well-known member
Voor dit soort gedonder was ik al bang.
Dit is toch al jarenlang uit de boeken? Want VVSB speelt bv al een jaar of 4 op zaterdagavond om 18.00 thuis.

En blijkbaar waren clubs in meerderheid akkoord met die reglementswijziging, want anders verdwijnt zo'n regel niet uit het reglementenboek lijkt me en was er allang flink stennis gemaakt.

Het kenmerk van een samenleving is dat we samen moeten leven, en dat je dus niet altijd je eigen mening kan doordrukken en soms moet leven met iets dat je minder leuk vindt.

Unregistere

Well-known member
Ik schat in dat de uitkomsten anders zouden zijn als je de enquête nu afneemt. Positiever. Maar dat is wel logisch, in seizoen één was het nog 50-50 en dat is nu al lang niet meer zo.

JMD

Well-known member
Toen VVSB in de gemengde Tweede Divisie speelde kregen zondagclubs het recht om thuiswedstrijden tegen zaterdagclubs om 18.00 uur te beginnen.
Nu ze als zondagclub zijn uitgeleend aan de zaterdag derde divisie krijgen ze nog steeds dat recht.
Duidelijk

Waarom zouden clubs in het zaterdagvoetbal de dupe moeten worden van zondagverenigingen die willen overstappen en graag in zaterdagcompetities willen uitkomen ? Waarom moeten zaterdagverenigingen daardoor benadeeld worden ?
Dit ben ik dus wel helemaal met je eens. Op dit moment spelen de zaterdacompetities allemaal om 14.30/15.00, wil je overstappen, dan speel je op die tijd.

Bovenaan