Weekendvoetbal

Fregge

Well-known member
Als jij zo zwart wit wil: Het komt over dat je zegt dat kiezen via de ledenraad binnen de KNVB niet democratisch is.

Fregge

Well-known member
De nadelen van zo'n ledenraad heb ik enkele quotes terug opgenoemd.
Als ik me niet vergis, was er een jaar of 4 terug op grote kritiek op de samenstelling van en de representativiteit van die ledenraad.

Besturen van clubs kiezen toch die ledenraad? En die worden gekozen door leden van clubs die op ledenvergaderingen worden gekozen. Waar veel bejaarden en gereformeerden zitten.

Het is heel wat anders dan dat je op een ledenvergadering van een voetbalclub als lid rechtstreeks kunt aangeven of je voor of tegen een fusie, een verandering van speeldag of iets anders bent.

Deels wel mee eens, maar meestal heb je dat zo'n besluit in groepsbeslissing gaat toch? Niet privé stemmen zoals dat met het echte stemmen gaat voor een Tweede Kamer?

JMD

Well-known member
Oke, klopt ja.
Dan de vraag anders gesteld: jij vindt de 2e Kamer dus ook niet eerlijk geregeld?

Dat zeg ik niet.
Gezien de populatie ( grootte, verspreiding enz ) zou ik zo 1, 2 3 niet weten hoe het anders zou moeten.

Maar NOGMAALS, ik vind dat soort verkiezingen of stemmingen heel wat anders gaan dan bij een voetbalvereniging waar er bv gestemd wordt over een fusie of over het bepalen van een speeldag. Rechtstreekser en minder getrapt.

[/QUOTE]

Jij hebt het over de ledenraad enz. En je geeft aan dat daar niet iedereen vertegenwoordigd is en dat andere groeperingen besluiten nemen over zaken waar ze niks mee te maken hebben. Dat is dus wel precies zoals het in de TK gebeurt. Dat heet indirecte democratie.

En je zegt ook terecht dat het onmogelijk is om iedereen te bevragen, dus is zo'n ledenraad een goede optie, want als je alle honderden clubs langs moet dan wordt het lastig beslissen. En ja, het kan dus zijn dat er mensen in de ledenraad zitten die je er liever niet in had. Dat is nu eenmaal hoe het gaat. Ik vind ook mensen in de TK die ik daar liever niet had gehad, maar het is nu eenmaal zo.

Dus accepteer het als de ledenraad/ de KNVB beslissingen neemt en ga niet lopen nuilen dat zij geen beslissingen mogen nemen omdat 'niet iedereen vertegenwoordigd' is. Dat is wel zo, zo zit de structuur namelijk in elkaar. Ook niet elke groepering zit bv in de 2e kamer.

gevegt

Well-known member
Als we nu eens systematisch terug kijken op welke dag het corona virus zich het minste uitbreidt en daar de speeldag op afstemmen.
Ik bedoel, denk eens in oplossingen.

Joost

Well-known member
NB ik ben niet degene die het democratisch gehalte van de KNVB of de TK ter discussie stelt, mar op verzoek wilde ik er wel wat over zeggen. Zoals gedaan.
Mij ging het in eerste instantie om een uitspraak van Joost over " bejaarden en gereformeerden " die de " hele voetbalcompetitie in hun greep houden "

Als iemand die er nogal prat op gaat dat hij een kei is in begrijpend lezen ga je hier wel volledig de bocht uit.

Zaterdagvoetbal, zondagvoetbal het zal allemaal wel en die hele dagen dat boeit ook werkelijk helemaal niets. Het gaat om de gemeenschappelijk deler; VOETBAL.Dat is een betrekkelijk eenvoudig spel dat sinds de invoering van de Sheffield rules overal hetzelfde is. Het maakt niet uit waar of wanneer.

In het voetbalspel wil je winnen en het hoogst mogelijke nastreven. Ik citeer even uit de visie van VV Katwijk "VV Katwijk wil op sportief en bestuurlijk niveau op een maatschappelijk verantwoorde manier het hoogst mogelijke nastreven".

Dat is dus; winnen en zo hoog mogelijk willen spelen.
Niet; ik wil alleen voetballen op zaterdag en wil echt niet in een moeilijkere competitie gaan voetballen want ojee we zouden wel eens kunnen degraderen.

Daarom; het opleggen van allerlei beperkingen zou een persoonlijke keuze moeten zijn en niet een keuze die wordt gefaciliteerd door de KNVB tot op het 4e niveau van het land. Promotie zou een verplichting en eer moeten zijn voor alle clubs die daarvoor in aanmerking komen. De enige die beperkingen zou kunnen en moeten instellen is de KNVB om ervoor te zorgen dat ook de omstandigheden waarin gevoetbald wordt voldoende zijn.

Het is geen enkele probleem dat er op laag niveau, voor mensen die daar zelf voor kiezen, competities worden georganiseerd waarbij er geluisterd wordt naar de wensen van de spelers. Maar op de hogere (in ieder geval landelijke) niveaus zou het sportieve element altijd moeten bepalen wie op welk niveau speelt.

JMD

Well-known member
- Ik ga maar naar dit topic, want het zou niet voor het eerst zijn dat woorden van mij worden weggehaald, verplaatst of dat ik gestraft word.
Ach gossie, ook nog eens Calimero...

Volgens mij zit je hier nog steeds en is bv een SanMark vaker gestraft dan jou. Stop dus met janken en gedraag je als de volwassen persoon die je bent.
Als je alleen maar met gelijkgestemden wilt praten ga dan naar www.voetbalopzaterdag.nl (of voor mijn part desnoods www.doodaanzondagvoetbal.nl ofzo).

Fregge

Well-known member
En dat is je mening, en die deel ik niet. Want ik vind een gesplitste dagenindeling ouderwetser dan een Nokia 3310.

De Groene Scout

Well-known member
Zal ik jullie eens 1 ding verklappen.
Het maakt mij vanaf nu niet meer uit of we nu op vrijdag, zaterdag of zondag gaan voetballen, als we ooit nog maar weer aan het voetballen komen.

SanMark.

Well-known member
Het was inderdaad precies zoals ik zei.

Daar doet jouw reactie niks aan af. Sterker die slaat helemaal niet op hetgeen waarover het ging.
Maar het is wel weer de manier van reageren van JMD ten voeten uit. Grote woorden gebruiken, woorden verdraaien, mij niet gebezigde woorden in de mond leggen , alles vaak ook nog op een erg insinuerende en weinig respectvolle manier gezegd..
En er natuurlijk mee schermen, dat velen in dvk net zo denken als hij.

Gezien het eenzijdig samengesteld ledenbestand hier ook niet verwonderlijk.
In de werkelijke voetbalwereld wordt er vaak toch wat anders gedacht.

Het is juist een zeer gemêleerd gezelschap, die het beste met het voetbal voor hebben en niet aan valse sentimenten doen.

JMD

Well-known member
Het was inderdaad precies zoals ik zei.

Daar doet jouw reactie niks aan af. Sterker die slaat helemaal niet op hetgeen waarover het ging.
Maar het is wel weer de manier van reageren van JMD ten voeten uit. Grote woorden gebruiken, woorden verdraaien, mij niet gebezigde woorden in de mond leggen , alles vaak ook nog op een erg insinuerende en weinig respectvolle manier gezegd..
En er natuurlijk mee schermen, dat velen in dvk net zo denken als hij.

Gezien het eenzijdig samengesteld ledenbestand hier ook niet verwonderlijk.
In de werkelijke voetbalwereld wordt er vaak toch wat anders gedacht.

Ik wil je zeer bedanken dat je met elke post steeds weer bevestigt wat ik over je post...

JMD

Well-known member
Het is juist een zeer gemêleerd gezelschap, die het beste met het voetbal voor hebben en niet aan valse sentimenten doen.

Precies. Mensen die ook verder durven kijken dan hun neus lang is, mensen die ook over de eigen schaduw heen durven stappen in voor het grote verhaal.
In plaats van: 'ja maar toen waren zij niet zo lief voor ons en dat draag ik ze na 20 jaar nog steeds na'

Ik ben benieuwd of NO ook zo met zijn vrienden/collega's omgaat. Ja, hij heeft 5 jaar terug iets lelijks tegen me gezegd en daarom wil ik nu niet meer met hem samenwerken...

Fregge

Well-known member
Ook in deze beroerde tijd van corona, hoor je stemmen vanuit het zondagvoetbal dat de KNVB juist nu "moet doorpakken" .

Wat is dit dan voor een raar zinnetje. Zoiets kun je ook omdraaien he. Ook in deze beroerde tijd van corona, hoor je stemmen vanuit het zaterdagvoetbal dat ze het niet met elkaar willen oppakken

Bovenaan