Zal ik jullie eens 1 ding verklappen.
Het maakt mij vanaf nu niet meer uit of we nu op vrijdag, zaterdag of zondag gaan voetballen, als we ooit nog maar weer aan het voetballen komen.
Weekendvoetbal? Prima, als we maar zoveel mogelijk zaterdagploegen kunnen dwingen om op zondag te spelen.
Kunnen die ex zondagclubs bij het stemmen mooi op weekendvoetbal stemmen als zijnde een zaterdag club.
Ik vind het briljant.
Veel van zulke verenigingen laten op zaterdag liever de A1 of B1 om 14.30 uur voetballen op het hoofdveld dan het eerste.
Voor teams die spelen in een standaard zaterdagcompetitie moet de normale aanvangstijd 14.30 a 15.00 uur zijn.
Eventueel kan het een andere tijd op zaterdagmiddag worden als beide teams het daarover eens zijn.
Uiteraard moet dat ook gelden voor teams die overstappen van zondag naar het (standaard ) zaterdagvoetbal.
Het gezeur over zaterdagteams die verplicht op zondag moeten voetballen of die op zaterdagavond zouden moeten voetballen staat tot nu toe het door het zondagvoetbal zo vurig gewenste zgn weekendvoetbal in de weg.
Ook daar hebben ze veel jeugd. Maar gaan ze bij Quick'20 komend seizoen wel gewoon om 14.30 a 15.00 uur voetballen op zaterdag ?
Bij veel andere Katholieke bolwerken, zoals bij Fregge, zeggen ze op zaterdag eerst de jeugd laten voetballen en pas om 17 a 18.00 uur het eerste elftal.
Veel van zulke verenigingen laten op zaterdag liever de A1 of B1 om 14.30 uur voetballen op het hoofdveld dan het eerste.
De Knvb moet gewoon bepalen :
In standaard zaterdagcompetities gewoon voetballen om 14.30 of 15.00 uur tenzij beide teams iets anders overeen komen op zaterdagmiddag.