Weekendvoetbal

SanMark.

Well-known member
En de za/zo discussie heeft bij mij nooit geleefd en ik heb er nooit over nagedacht tot dat NO hier verscheen.

Vroeger voetbalde ik op zaterdag en op zondag ging ik voetbal kijken, en het had dezelfde regels.

Fregge

Well-known member
Precies zo, maar nu ik er meer over hoor vind ik het vooral raar dat het gesplitst is. En ik kan ook zeggen hoe de gedachtegang is bij onze club: Tot 5 uur is het voor de jeugd (aanvangstijd maximaal 3 uur). Als senioren op die dag willen spelen is het vanaf 5 uur.

Bonehead

Well-known member
Zo dachten ze er bij het Katholieke bolwerk Quick'20 er ook over. Daar zijn ze immers al wat vanaf gestapt. Noodgedwongen omdat ze meer seniorenteams op zaterdag dan op zondag hebben tegenwoordig

Unregistere

Well-known member
Zal ik jullie eens 1 ding verklappen.
Het maakt mij vanaf nu niet meer uit of we nu op vrijdag, zaterdag of zondag gaan voetballen, als we ooit nog maar weer aan het voetballen komen.

Dat was ook de strekking van mijn post #1013. Laat die bal eindelijk weer eens rollen. Het duurt te lang, zou Davina Michelle zeggen.

Fregge

Well-known member
Weekendvoetbal? Prima, als we maar zoveel mogelijk zaterdagploegen kunnen dwingen om op zondag te spelen.

SanMark.

Well-known member
Weekendvoetbal? Prima, als we maar zoveel mogelijk zaterdagploegen kunnen dwingen om op zondag te spelen.

Kunnen die ex zondagclubs bij het stemmen mooi op weekendvoetbal stemmen als zijnde een zaterdag club.

Ik vind het briljant.

Unregistere

Well-known member
Geen enorme verrassing, DESK was de laatste jaren al steeds verder gekelderd. Maar toch een tijdje een redelijk stabiele hoofdklasser geweest, mede doordat ze toen veel afvallers van RKC en Willem II oppikten. Een rol die min of meer is overgenomen door Dongen en Achilles Veen.

Unregistere

Well-known member
Prima omschrijving inderdaad! Onder de rook van python en pagode en het spiedende oog van Lange Jan. Sterker nog, als het heel rustig was en je luisterde heel goed, dan hoorde je de fakir voorbijkomen op zijn kleed. Ondertussen een liedje fluitend. En heel af en toe klonk het ronkende geluid van de tevreden slapende wolf, met oma en Roodkapje in zijn buik. Niet wetende dat de jager nabij was. De jager, het symbool voor de lange arm van het zaterdagvoetbal, waar ook Brabant niet meer aan lijkt te kunnen ontsnappen.

En Ad van Seeters die dan langs de lijn met zijn kenmerkende wapperende manen als een soort voetbalversie van André Rieu zijn manschappen naar voren dirigeerde.

Fregge

Well-known member
Veel van zulke verenigingen laten op zaterdag liever de A1 of B1 om 14.30 uur voetballen op het hoofdveld dan het eerste.

Het is meestal niet alleen het 1e om half 3 op 't hoofdveld he. Je bent je veld dan gewoon kwijt om 1 uur. Waar die nu opgevuld kan worden met een wedstrijd.

SanMark.

Well-known member
Het gezeur dat andere teams maar even willen bepalen hoe laat je een thuiswedstrijd mag spelen.

Dat moet maar eens stoppen.

JMD

Well-known member
Voor teams die spelen in een standaard zaterdagcompetitie moet de normale aanvangstijd 14.30 a 15.00 uur zijn.
Eventueel kan het een andere tijd op zaterdagmiddag worden als beide teams het daarover eens zijn.
Uiteraard moet dat ook gelden voor teams die overstappen van zondag naar het (standaard ) zaterdagvoetbal.

Het gezeur over zaterdagteams die verplicht op zondag moeten voetballen of die op zaterdagavond zouden moeten voetballen staat tot nu toe het door het zondagvoetbal zo vurig gewenste zgn weekendvoetbal in de weg.

Echt? Kan me niet herinneren dat je dit ooit gepost hebt.
Misschien moet je het wat vaker herhalen.

Bonehead

Well-known member
Ook daar hebben ze veel jeugd. Maar gaan ze bij Quick'20 komend seizoen wel gewoon om 14.30 a 15.00 uur voetballen op zaterdag ?

Bij veel andere Katholieke bolwerken, zoals bij Fregge, zeggen ze op zaterdag eerst de jeugd laten voetballen en pas om 17 a 18.00 uur het eerste elftal.
Veel van zulke verenigingen laten op zaterdag liever de A1 of B1 om 14.30 uur voetballen op het hoofdveld dan het eerste.

Dat weet ik niet. Hun zaterdagteam speelt om 15:00 uur. Maar niet op het hoofdveld want dat was bestemd voor het eerste team en JO19-1 volgens de fossiele afgevaardigden van de club. Geen bestuursleden overigens. Die lieten zich niet zien. Hoe het volgend seizoen gaat weet ik niet.

SanMark.

Well-known member
De Knvb moet gewoon bepalen :
In standaard zaterdagcompetities gewoon voetballen om 14.30 of 15.00 uur tenzij beide teams iets anders overeen komen op zaterdagmiddag.

Dus als de KNVB bepaald dat de aanvangstijd tussen 12.00 en 19.00 moet liggen ben je opeens wel voor ?

Want jij legt deze verantwoordelijkheid bij de KNVB.

JMD

Well-known member
Jouw posts doen me altijd aan dit boek denken: https://nl.wikipedia.org/wiki/Alleen_op_de_wereld

We hebben een samenleving, dat betekent dat we samen moeten leven, en dat je dus soms dingen moet doen die je niet zo prettig vindt.
De wereld draait niet alleen om jou of om de organisaties die jij aanhangt. Het is geven en nemen.

Bovenaan