Weekendvoetbal

JMD

Well-known member
Hij vindt dat de KNVB moet bepalen wat hij het liefste ziet.

En als de KNVB dat niet doet zijn ze automatisch 'tegen het zaterdagvoetbal'. Wel een mooie manier van leven, de wereld verdelen in goed en fout. Beetje de Bushstrategie: 'you are either with me or against me'...
 

SanMark.

Well-known member
van der Zee en consorten laten hun oren hangen naar de verkeerden zoals jullie.
Ze moeten gewoon opvolgen wat men in het zaterdagvoetbal wil.



Wat van der Zee het liefste wil is algemeen bekend.
Die wil het liefste het zondagvoetbal redden ten koste van het zaterdagvoetbal.

In de wereld van velen bestaat er geen zaterdag en zondag voetbal maar gewoon voetbal.
 

de waan

Well-known member
Dat weet ik niet. Hun zaterdagteam speelt om 15:00 uur. Maar niet op het hoofdveld want dat was bestemd voor het eerste team en JO19-1 volgens de fossiele afgevaardigden van de club. Geen bestuursleden overigens. Die lieten zich niet zien. Hoe het volgend seizoen gaat weet ik niet.

Nu het zaterdagteam HET eerste elftal is, zullen ze dat team toch niet aan de andere kant van de rondweg laten spelen lijkt me. Al zullen ze toeschouwerstechnisch de tribunes op het hoofdveld vast niet nodig gaan hebben.
 

JMD

Well-known member
Ik lees en hoor van der Zee vaak over zaterdag- en zondagvoetbal.
Klopt ook, want er is al sinds meer dan 100 jaar zaterdag- en zondagvoetbal in Nederland.
Gevolg van de verzuiling die er jarenlang was in Nederland. 50 jaar terug had je ook aparte katholieke winkels en protestantse winkels. Maar daar spreken we nu ook niet meer van. Waarom die scheiding dan nog wel in het voetbal?

Van der Zee houdt er te veel verkeerde ideeën op na .
Dat vind jij.

En dat zondagmensen ineens vinden dat er geen zaterdag- en zondagvoetbal meer zou moeten zijn, heeft alles te maken met hun vurige wens om de neergaande spiraal in het zondagvoetbal te doen keren ten koste van het zaterdagvoetbal.
Wie zegt dat dat laatste zo is? Wie weet willen ze wel gewoon aansluiten zonder dat 'zaterdag' er minder van wordt. Ze vragen toch niet aan de zaterdagclubs om geld aan hen te geven. Het enige wat ze willen is op zaterdag de starttijd te bepalen. Nou, poe poe... Daar gaan de zaterdagclubs echt de gevolgen van merken, dat ze ineens een paar UITduels om 18.00 moeten spelen... En nogmaals, het is hier al meermalen voorgerekend, het gaat dan uiteindelijk om een duel of 5/6 per jaar (immers, thuisduels blijven gewoon staan. Grofweg helft van een competitie zal uit zat.clubs bestaan, dus dat zijn ook een stuk of 7 uitduels die je om 14.30/15.00 speelt, en er zijn ook zondagclubs die inmiddels op zat 14.30/15.00 spelen als je ze dat vraagt), waarin je even aan een ander moet denken.

En als ik jou zo lees is het enige dat je dwars zit dat zondag niet op zaterdag om 14.30 wil spelen. Voor de rest zijn ze welkom bij de zaterdag volgens jou.
Ik vind dat een nogal vreemde redenatie.


Je kan mij wel van van alles beschuldigen, vele zaken ervan zijn ook niet waar, maar komt het nou echt nooit in je op dat als iedereen zegt dat je een gekke redenatie hebt dat de schuld dan niet bij iedereen ligt?
 

Unregistere

Well-known member
Slim. Om die reden vragen veel clubs in de tweede klasse of lager ook geen entreegeld aan toeschouwers. Dan nemen die net dat extra biertje en patatje in de kantine.
 

SanMark.

Well-known member
Ik lees en hoor van der Zee vaak over zaterdag- en zondagvoetbal.
Klopt ook, want er is al sinds meer dan 100 jaar zaterdag- en zondagvoetbal in Nederland.

Van der Zee houdt er te veel verkeerde ideeën op na .

En dat zondagmensen ineens vinden dat er geen zaterdag- en zondagvoetbal meer zou moeten zijn, heeft alles te maken met hun vurige wens om de neergaande spiraal in het zondagvoetbal te doen keren ten koste van het zaterdagvoetbal.
Waar tot voor kort het zaterdagvoetbal hen niet interesseerde en door hen met de nek werd aangekeken, wil men er nu opeens van profiteren.

Ik heb altijd op zaterdag gevoetbald dus het is mij een raadsel waarom je mij voor een zondag man uitmaakt.
 

de waan

Well-known member
BREAKING: Ook Vlissingen stopt met prestatief voetbal op zondag!

Later meer.

De allerlaatste der Mohikanen op Walcheren. Behalve GOES dan, maar ja.

EDIT: Sterker nog de laatste in heel Zeeland minus Zeeuws Vlaanderen.
 
Laatst bewerkt:

de Kok

Member
Nog een paar overstappers en de oorspronkelijke zondagsclubs zijn in de meerderheid voor een keuze weekendvoetbal. Ook de financiële rampspoed zal de regionalisering bevorderen.
 

de waan

Well-known member
Klinkt allemaal als een behoorlijk bestuurlijk rommeltje met allemaal mannetjes die vooral bezig zijn met hun eigen meninkjes.
 

Bonehead

Well-known member
Nu het zaterdagteam HET eerste elftal is, zullen ze dat team toch niet aan de andere kant van de rondweg laten spelen lijkt me. Al zullen ze toeschouwerstechnisch de tribunes op het hoofdveld vast niet nodig gaan hebben.

De keren dat wij er voetbalden deden we dat op het kunstgras ernaast met 0,0 ambiance. Drienerlo was gezelliger. Toen klaagden ze al dat ze in de Derde Divisie ook maar 100 supporters trokken. Dat was toen, dankzij de uitclub, niet of nauwelijks minder. Maar ik denk dat volgend seizoen in de 2de Klasse het met 200 man wel op houdt.
 
Bovenaan