Ik lees en hoor van der Zee vaak over zaterdag- en zondagvoetbal.
Klopt ook, want er is al sinds meer dan 100 jaar zaterdag- en zondagvoetbal in Nederland.
Gevolg van de verzuiling die er jarenlang was in Nederland. 50 jaar terug had je ook aparte katholieke winkels en protestantse winkels. Maar daar spreken we nu ook niet meer van. Waarom die scheiding dan nog wel in het voetbal?
Van der Zee houdt er te veel verkeerde ideeën op na .
Dat vind jij.
En dat zondagmensen ineens vinden dat er geen zaterdag- en zondagvoetbal meer zou moeten zijn, heeft alles te maken met hun vurige wens om de neergaande spiraal in het zondagvoetbal te doen keren ten koste van het zaterdagvoetbal.
Wie zegt dat dat laatste zo is? Wie weet willen ze wel gewoon aansluiten zonder dat 'zaterdag' er minder van wordt. Ze vragen toch niet aan de zaterdagclubs om geld aan hen te geven. Het enige wat ze willen is op zaterdag de starttijd te bepalen. Nou, poe poe... Daar gaan de zaterdagclubs echt de gevolgen van merken, dat ze ineens een paar UITduels om 18.00 moeten spelen... En nogmaals, het is hier al meermalen voorgerekend, het gaat dan uiteindelijk om een duel of 5/6 per jaar (immers, thuisduels blijven gewoon staan. Grofweg helft van een competitie zal uit zat.clubs bestaan, dus dat zijn ook een stuk of 7 uitduels die je om 14.30/15.00 speelt, en er zijn ook zondagclubs die inmiddels op zat 14.30/15.00 spelen als je ze dat vraagt), waarin je even aan een ander moet denken.
En als ik jou zo lees is het enige dat je dwars zit dat zondag niet op zaterdag om 14.30 wil spelen. Voor de rest zijn ze welkom bij de zaterdag volgens jou.
Ik vind dat een nogal vreemde redenatie.
Je kan mij wel van van alles beschuldigen, vele zaken ervan zijn ook niet waar, maar komt het nou echt nooit in je op dat als iedereen zegt dat je een gekke redenatie hebt dat de schuld dan niet bij iedereen ligt?